معرفی سرویس API برای فروشگاه‌های اینترنتی

اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، پس حتما ارسال کالا برای مشتریان هم یکی از دغدغه‌های شماست. نحوه ارسال کالا برای مشتری یکی از عوامل تاثیرگذار در رضایت مشتری است. ما در این مطلب یک روش بسیار کارآمد را برای ارسال از فروشگاه‌های آنلاین به شما معرفی می‌کنیم تا یک تجربه عالی برای مشتریانتان بسازید.

مزایای پیک موتوری آنلاین برای کسب و کارها زیاد است اما سرویس API الوپیک، به کمک کسب و کارهایی می‌آید که فروش آنلاین دارند. هر وبسایتی که امکان ثبت سفارش از سوی مشتری و ارسال کالا را داشته باشد، می‌تواند با استفاده از API الوپیک، فرایند ثبت سفارش را کاملا ساده‌سازی کند. با استفاده از سرویس API الوپیک دیگر نیازی نیست تا آدرس مبدا و مقصد از سوی فروشگاه آنلاین ثبت شود. با ثبت اطلاعات مبدا و مقصد در وب‌سایت توسط کاربر در زمان خرید، این اطلاعات به الوپیک منتقل می‌شود.

 

 

سرویس API چیست؟

API مخفف عبارت (Application Programming Interface) و به معنای رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار است. به صورت خلاصه API فصل مشترک بین دو نرم‌افزار یا دو اپلیکیشن است. بگذارید یک مثال واضح برایتان بزنم! فروشگاه آنلاین شما می‌تواند به سامانه الوپیک ما متصل بشود و شما ارسال کالاهایتان را بر عهده الوپیک بگذارید بدون اینکه نیاز باشد برای هماهنگ کردن هر سفارش هزینه و زمان اضافی صرف کنید.

این سرویس برای چه کسانی مناسب است؟

تمام شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین که پنل ثبت سفارش دارند می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. حتی اگر تعداد سفارش‌های روزانه شما پایین است باز هم این سرویس برای شما مناسب است. تمام کسب و کارهایی که فروش آنلاین دارند می‌توانند مشتریان الوپیک باشند:

  • فروشگاه‌های اینترنتی
  • خرده‌فروشی‌های آنلاین
  • سامانه‌های ارسال آنلاین غذا و رستوران‌ها
  • دفاتر بیمه
  • و…

از مشتریان سرویس API الوپیک می‌توانیم به مامان‌پز، بیمیتو، بیمه بازار، شاپرک و گُلدتگ اشاره کنیم. تفاوتی نمی‌کند کسب و کار شما چیست! اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، سرویس API الوپیک در اختیار شماست.

آیا این سرویس فقط شامل پیک موتوری است؟

ما در الوپیک سرویس‌های سواری بار و سرویس وانت بار هم ارائه می‌کنیم. در صورت استفاده از سرویس API الوپیک، شما می‌توانید متناسب با کالای خودتان، سرویس مناسب برای ارسال کالا انتخاب کنید. تمام بارهای سبک و سنگین با سرویس‌های الوپیک ارسال می‌شوند. البته خدمات الوپیک تنها محدود به جابجایی درون شهری نمی‌شود! با سرویس جدید ما یعنی الوپست می‌توانید از هرجا که هستید به هر شهری که می‌خواهید ارسال کنید.

 

 

سرویس API چه مزایایی برای شما دارد؟

زمانی که سرویس API الوپیک به فروشگاه اینترنتی شما متصل می‌شود، ارسال کالا برای مشتری توسط الوپیک انجام خواهد شد. استفاده از سرویس API الوپیک دو مزیت بسیار مهم در اختیار شما قرار می‌دهد:

دریافت خودکار اطلاعات مبدا و مقصد

اولین مزیت مهم سرویس API صرفه‌جویی در زمان است. اطلاعات لازم برای ارسال شامل آدرس و مقصد که توسط مشتری در زمان ثبت سفارش در سایت شما وارد شده است، به صورت خودکار (Automatic) وارد سیستم الوپیک می‌شود. در این حالت به صورت خودکار درخواست پیک موتوری آنلاین از سمت شما در الوپیک ثبت می‌شود بدون اینکه نیاز باشد کسی اطلاعات مبدا و مقصد را به صورت دستی وارد کند. تمام مراحل ارسال خودکار انجام می‌شود و به ازای هر سفارش، یک درخواست پیک موتوری برای الوپیک ارسال می‌گردد.

ارسال چندمقصده به صورت نامحدود

با ارسال چند مقصده هزینه شما بسیار کمتر از شرایطی است که ۵ درخواست پیک موتوری به صورت جداگانه ثبت کنید. تعداد درخواست‌ها نیز نامحدود است. یک نکته دیگر را هم به شما بگوییم که بیشتر مشتریان ما در الوپیک عقیده دارند که تعرفه‌های ما کمتر از برندهای مشابه است و استفاده از سرویس API الوپیک برای آنها بصرفه‎‌تر بوده است.

رصد آنلاین از مبدا تا مقصد

شما می‌توانید تمام مراحل ارسال را به صورت انلاین رصد کرده و باخبر شوید که همین حالا مرسوله شما در چه مرحله‌ای قرار دارد.

اولویت پذیرش توسط سفیر

به محض اینکه سفارش شما در الوپیک ثبت شود، جستجوی برای سفیر آغاز شده و این فرایند سریع‌تر از پیک معمولی اتفاق می‌افتد. درخواست کسب و کارهایی که از سرویس API استفاده می‌کنند نسبت به درخواست‌های معمولی اولویت دارد.

همراه با پلاگین WordPress

سرویس API الوپیک همراه با پلاگین WordPress ارائه می‌شود. به همین دلیل استفاده از این سرویس برای برای سایت‌های وردپرسی راحت است چون به جای وارد کردن کد از پلاگین سازمانی استفاده می‌شود.

چطور درخواست سرویس API بدهید؟

برای استفاده از سرویس API الوپیک کافیست در صفحه خدمات API الوپیک درخواست بدهید. اگر سوالی داشتید که جواب آن در این مطلب نبود، لطفا صفحه سوالات متداول را ببینید. برای مشاوره رایگان هم می‌توانید با شماره ۴۱۵۸۱۴۸۱-۰۲۱ تماس بگیرید و با واحد فروش الوپیک صحبت کنید.

 

نحوه کارکرد نسخه ۳٫۰٫۰ افزونه ووکامرسی الوپیک

اگر نسخه فعلی بر روی سایت شما به درستی کار میکند، لطفا آپدیت نکنید

در نسخه جدید شما میتوانید از امکانات بخش “مناطق حمل و نقل” ووکامرس بهره مند شوید.

بدین منظور مطابق راهنمای زیر اقدام نمایید:

۱- وارد تنظیمات ووکامرس فارسی و بخش ابزارها شوید.

۲- وارد تب “تسویه حساب” شوید.

۳- گزینه “فعالسازی شهرهای ایران” را فعال نمایید.

۱- وارد بخش پیکربندی ووکامرس بشوید.

۲- به تب حمل و نقل مراجعه نمایید.

۳- وارد بخش “مناطق حمل و نقل” بشوید.

۴- بر روی دکمه “افزودن منطقه حمل و نقل” کلیک نمایید و وارد بخش تنظیمات مربوطه شوید.

۱- نام منطقه مورد نظر را انتخاب نمایید. این نام صرفا برای نمایش در سمت مدیریت می باشد.

۲- در این بخش میتوانید نمایش روش حمل و نقل الوپیک را بر اساس استان ها و یا کدهای پستی، محدودسازی نمایید و تنها در شرایط خاص نمایش داده شود.

۳- برای افزودن الوپیک به لیست روش های حمل و نقل بر روی این کلید کلیک کنید و از لیست، گزینه الوپیک را انتخاب نمایید.

۴- با تغییر وضعیت این دکمه میتوانید روش ارسال الوپیک را برای این ناحیه فعال و یا غیرفعال نمایید.

نکته۱: شما میتوانید بی نهایت مناطق حمل و نقل با شرایط خاص ایجاد نمایید.

نکته۲: فیلدهای استان و شهر و آدرس آزاد شده اند، پس مسئولیت آپدیت بودن آدرس انتخابی بر روی نقشه بر عهده مشتری می باشد.

نکته۳: نمایش نقشه در مناطق مختلف تحت کنترل شما می باشد اما این مهم موجب قیمت دهی از سوی الوپیک نخواهد شد(لطفا حتما کارکرد افزونه را تست نمایید).

18
دیدگاه ها

avatar
9 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
آیلار رزاقیعارفهمهزادبرندسازی زاگرسفریبا Recent comment authors
newest oldest most voted
عارفه
Guest
عارفه

سلام
فروشگاه اینترنتی حتما باید سایت داشته باشه؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

اگر برای استفاده از سرویس API منظورتان است، بله

مهزاد
Guest
مهزاد

سلام ما یه شرکت هستیم که فروش انلاین کتاب هم داریم و هر چند روز یکبار تعدادی کتاب که بسته و ادرس هاش رو اماده کردیم رو میخوایم بفرستیم. سرویسی دارین که این بسته هارو از محل کار ما به پست برسونه؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
بله لطفا با شماره
۳۴۶ ۴۱ ۰۲۱
تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

برندسازی زاگرس
Guest
برندسازی زاگرس

با سلام، آیا سرویس جدید پست شهرستان شما هم در این پلاگین آپدیت شده و بصورت خودکار امکان قبول سفارش از شهرستان ها و محاسبه قیمت را دارد؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
فعلا خیر

بیژن
Guest
بیژن

سلام
در ارسال چند مقصد به صورت همزمان، محدودیت حجم و اندازه بار تا چه مقدار هست؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

سایز باکس ۴۵ در ۴۵ در ۴۵ است و با موتور شما می‌توانید تا سقف ۲۵ کیلوگرم جابجا کنید

حمید رضا همدانی
Guest
حمید رضا همدانی

بسیار عالی

مجتبی
Guest
مجتبی

برای پرستاشا‌پ هم پلاگین درست کنید لطفاً

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

پیشنهاد شما پیگیری خواهد شد حتما
سپاسگزاریم

فریبا
Guest
فریبا

بنده هم همین پلاگین برای پرستاشاپ رو می خوام، اگر آماده بشه..

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
متاسفانه فعلا امکان آن وجود ندارد

Mostafa azizi
Guest
Mostafa azizi

Alie

بهروز
Guest
بهروز

برای ووکامرس پلاگینی ندارید؟!

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

سلام
دقیقا تنها پلاگین ما برای ووکامرس است
با قسمت فروش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند
۴۱۵۸۱۰۰۱ ۰۲۱

علی
Guest
علی

با سلام و احترام
ما یک فروشگاه اینترنتی داریم و داریم از خدمات الوپیک استفاده می کنیم ولی بدلیل نبود ماژول برای cms پرستاشاپ در حال حاضر داریم به صورت دستی استفاده می کنیم

هزاران فروشگاه پرستاشاپی هست ولی هیچگونه افزونه و خدماتی برای این نوع cms ندارید و طی تماس تلفنی هم گفتید خودتون هزینه کنید و بدید به طراح تا براتون افزونه بزنه

ممنون میشم این موضوع رو پیگیری کنید
تشکر از شما

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

سلام دوست عزیز
ممنونیم از پیشنهاد شما
حتما این موضوع را با بخش API مطرح کرده و پیگیری خواهیم کرد

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...