استفاده از موتورسیکلت ها در جامعه مدرن از نگاه الوپیک

مسئله حمل و نقل این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است، بسیاری از شرکت ها در تلاش برای ایجاد بستری امن و راحت برای اشتغال زایی و همچنین کاربردی برای مردم می باشند.
جا به جایی و حملِ مرسوله از مسائل مهم و سختی است که توانایی این کار برای خیلی از افراد دشوار و پرهزینه می باشد. بسیاری از استارتاپ ها در دنیا برای برطرف نمودن این مشکل در تلاش هستند. یکی از بزرگترین و معروف ترین شرکت های فعال در این حوزه الوپیک در ایران می باشد.
الوپیک با استفاده از موتور سیکلت، مشکل جا به جایی و حمل و نقل سفارشات و ابزار و وسایل مردم و شرکت ها و تمامی اصناف را حل کرده است.
سوالی که شاید ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است این است که حالا چرا موتورسیکلت ها؟
نکات مثبتی برای ترجیح استفاده از موتورسیکلت ها به جای ماشین های بزرگ و وَن ها می باشد که ما در اینجا به برخی از فواید این طرح از نگاه کسب و کار مدرن می پردازیم.

  • صرفه جویی در سوخت

این یک امر غیرقابل انکار است که موتور ها نسبت به ماشین ها به سوخت کمتری نیازمند هستند، ماشین های بزرگ به دلیل موتورهای پیچیده و وزن سنگینی که دارند به سوخت بیشتری نیاز دارند گرچه این امر تفاوتی در کارکرد ماشین ایجاد نمی کند و همچنان موتورسیکلت ها از سرعت بالایی بهره مند هستند ولی به علت ساختار فیزیکی که دارند از سوخت کمتر و در نتیجه هزینه کمتری برخوردار هستند که اگر این مقیاس را ماهانه یا سالانه بسنجید متوجه می شوید که هزینه زیادی را به جای سوخت کردن ماشین های بزرگ می توانید ذخیره کرد.

  • دسترسی سریع به سفارشات

البته که موتورسیکلت یک وسیله همیشه ماندگار برای جا به جایی نیست زیرا توانایی حمل و نقل وسایل سنگین را ندارد. الوپیک برای حل این مشکل از وانت بار ها رو نمایی کرده است ، اما کمکان موتورسیکلت ها بهترین گزینه برای جا به جایی وسایل کوچک هستند و همچنین نسبت به ماشین ها مشکل ماندن در ترافیک را ندارند بنابراین مشتریان با سرعت بیشتری به سفارشات خود دست پیدا می کنند که این خود رضایت مشتریان را نیز به دنبال دارد.

  • آسان و کم هزینه

موتورسیکلت ها ماشین های کم هزینه تری نسبت به ماشین های سنگین تر هستند بنابراین حتی اگر مشکل یا خرابی به وجود بیاد به علت ظاهر ساده تری که دارند سریع تر و با هزینه کمتری تعمییر می شوند و این به خودی خود می تواند در هزینه بسیار به صرفه باشد، حتی برای مشتریان نیز در هزینه ای که برای حمل و نقل پرداخت می کنند تاثیرگذار است.

موتورسیکلت ها اگر از امنیت بالایی برخوردار باشند یعنی این که اصول و قوانین لازم از جمله رعایت پوشش کلاه مخصوص را مدنظر قرار دهند از بهترین گزینه های ممکن برای جا به جایی آسان و سریع در بازار عصر مدرن می باشند.

منبع : cascadebusnews.com 

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...