با سرویس جالب الوفروش آشنا شوید!

یک خبر بسیار خوب برایتان داریم! سرویس پرداخت در محل الوپیک (الوفروش) راه‌اندازی شد! با استفاده از این سرویس، مشتری شما هزینه کالا را پس از دریافت و بررسی آن پرداخت خواهد کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بی‌صبرانه منتظر این سرویس بودید، لطفا با ما همراه باشید!

بسیاری از افراد و کسب و کارها نیاز به خدمات خاصی برای ارسال کالاهایشان دارند. بسیاری از تحویل‌گیرندگان تمایل ندارند قبل از تحویل گرفتن کالا، هزینه آن را پرداخت کنند. اما معمولا به دلیل نبودن یک سرویس مناسب، در این حالت مشکلاتی برای فرستنده و گیرنده پیش می‌آید. برای مثال اگر کالای دست دوم شما در وب‌سایتی خریدار پیدا کند، آن خریدار نیاز دارد تا کالا را بررسی کرده و سپس هزینه آن را پرداخت کند. از زمان راه‌اندازی الوپیک تا حالا، بسیاری از شما دوستان عزیز برای ما کامنت گذاشتید و درخواست کردید که سرویسی با کاربرد پرداخت در محل ایجاد کنیم. ما هم به قولمان عمل کردیم!

سفیر الوپیک در حال تحویل مرسوله به مشتری

سرویس الوفروش یا همان پرداخت در محل چیست؟

یکی از مهم‌ترین خدمات الوپیک برای حمایت از فروشندگان و توسعه کسب و کار آنها، سرویس پرداخت در محل یا همان الوفروش است. سرویس الوفروش برای معامله پایاپای میان فروشنده و مشتری طراحی شده است. فروشندگان کالا با استفاده از این سرویس می‌توانند ضمن صرفه‌جویی در هزینه ارسال کالا، هزینه خود کالا را هم به صورت اینترنتی دریافت کنند. فروشنده کالا با انتخاب گزینه سرویس الوفروش از منوی سایت یا اپلیکیشن الوپیک، ضمن ارسال کالای خود برای خریدار موردنظر، ارزش ریالی کالای فروخته شده را نیز به صورت اعتباری در حساب کاربری خود در سامانه الوپیک دریافت می‌کند.

مزیت ویژه سرویس الوفروش چیست؟

تجربه فروشندگان حرفه‌ای نشان می‌دهد که نگه داشتن مشتریان، کم‌هزینه‌تر و سودآورتر از جذب مشتریان جدید است. اگر صاحب یک کسب و کار باشید حتما می‌دانید که اعتماد مشتری بالاترین سرمایه است. در حال حاضر که بیشتر ارتباطات میان فروشندگان و خریداران، اینترنتی شده است، به دست آوردن و حفظ اعتماد مشتری سخت‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. با استفاده از سرویس پرداخت در محل این فرصت شگفت‌انگیز را به مشتری خود می‌دهید تا به شما اعتماد کند!

تعداد فروشندگانی که به مشتریان اینترنتی خود اجازه می‌دهند کالا را بررسی کرده و سپس هزینه آن را پرداخت کنند، زیاد نیست! چرا شما جز این دسته از فروشندگان نباشید؟ اگر تجربه استفاده از الوپیک را داشته باشید، کافیست بدانید که سرویس پرداخت در محل الوپیک همان سرویس ارسال با پیک‌موتوری، سواری‌بار و وانت‌بار است. با این تفاوت که شما فقط کالا را ارسال نمی‌کنید، بلکه به مشتری خود نیز حق انتخاب می‌دهید. بخشیدن حق انتخاب به مشتریان، به آنها نشان می‌دهد که شما تا چه حد برای رضایت مشتریانتان ارزش قائل هستید و آنها را در مراجعه بعدی مشتاق‌تر می‌کند. کافیست یک بار این اتفاق لذت‌بخش را تجربه کرده و همین حالا با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن الوپیک، سفارش پرداخت در محل یا همان الوفروش بدهید!

مزایای دیگر سرویس الوفروش برای کسب و کارها

  • سهولت در تسویه حساب برای فروشندگان: امکان دریافت مبلغ کالای ارسالی در زمان تحویل در مقصد.
  • صرفه‌جویی در هزینه ارسال: نیازی به پیک رفت‌ و برگشت برای رساندن مبلغ دریافتی از تحویل‌گیرنده نیست.
  • امکان ارسال چند در خواست هم‌زمان: چند درخواست متفاوت را در یک زمان ارسال کنید.
  • پیگیری مـسیر به صورت زنده: فرآیند ارسال را در اپلیکیشن بصورت آنلاین رصد کنید.
  • درخواسـت زمان‌بندی‌شده: از حالا برای هر زمانی که می‌خواهید درخواست ارسال کرده و پیک را رزرو کنید.
  • مدیریت درخواست‌ها: صورت‌حساب خود را برای سفارش‌های پرداخت در محل به صورت دقیق و با جزئیات در پروفایل خود در اپلیکیشن ببینید. (این جزئیات بعد از انجام یک سفارش موفق از سرویس الوفروش، برای شما فعال شده و به نمایش درمی‌آید.)

این سرویس مناسب چه کسانی است؟

این سرویس برای افراد و کسب و کارهاییی مناسب است که شرایطشان ایجاب می‌کند پس از بررسی کالا توسط مشتریان، هزینه را از آنها دریافت کنند. مانند:

  • فروشگاه‌های سنتی
  • فروشگا‌های اینترنتی
  • فروشگاه‌های اینستاگرامی و تلگرامی
  • فروشندگان کالای دست دوم از طریق دیوار، شیپور و…

نحوه عملکرد سرویس الوفروش تفاوت چندانی با سرویس‌های دیگر الوپیک ندارد. تنها فرق آن با دیگر سرویس‌های الوپیک، پرداخت هزینه کالا در محل است. سرویس الوفروش یا همان پرداخت در محل در چهار مرحله انجام می‌شود:

۱) ثبت درخواست توسط فروشنده

ابتدا فروشنده به اپلیکیشن الوپیک مراجعه کرده و درخواست الوفروش خود را ثبت می‌کند.

۲) تحویل مرسوله به سفیر

با ثبت درخواست الوفروش در سامانه الوپیک، سفیر برای دریافت کالا به آدرس مبدا مراجعه می‌کند و پس از بررسی و انطباق کالا با مشخصات ثبت‌شده در سامانه، روند تحویل مرسوله به خریدار آغاز می‌شود. در این مرحله پیامکی حاوی لینک درگاه بانکی جهت پرداخت هزینه کالا، از طرف الوپیک برای خریدار ارسال می‌شود.

۳) تحویل مرسوله به مشتری

خریدار در زمان دریافت مرسوله، هزینه آن را با استفاده از اطلاعات کارت بانکی خود از طریق همان لینک ارسال‌شده، پرداخت می‌کند. سفیر پس از پرداخت هزینه مرسوله توسط خریدار، کالا را به او تحویل می‌دهد. پس از دریافت هزینه مرسوله، الوپیک پیامکی مبنی بر دریافت مبلغ کالا را برای فروشنده ارسال می‌کند. مبلغ جمع‌آوری شده و پس از کسر مالیات و کارمزد انتقال وجه در حساب کاربری فروشنده منظور می‌شود.

به یاد داشته باشید که هزینه کالا نباید به هیچ عنوان به صورت نقدی، از طریق دستگاه پوز و یا کارت به کارت به حساب فروشنده منتقل شود. پرداخت هزینه فقط و فقط از طریق لینکی که داخل پیامک الوپیک قرار دارد، پرداخت می‌شود. در صورتی که مشتری از طریق لینک اقدام به پرداخت نکند، نوتیفیکیشن تاییدیه برای سفیر ارسال نمی‌شود و او اجازه ندارد مرسوله را به مشتری تحویل دهد.

الوفروش

۴) دریافت مبلغ از الوپیک

فروشنده می‌تواند از موجودی حساب کاربری الوفروش خود دوباره برای استفاده از خدمات الوپیک استفاده کند و یا با توجه به سطح حساب کاربری خود، اقدام به تسویه حساب با الوپیک کرده و هزینه کالای فروخته‌شده را از حساب کاربری خود دریافت کند.

نحوه تسویه حساب در سرویس الوفروش الوپیک

 مالیات و کارمزد انتقال وجه در این سرویس بدون توجه به نوع مشتریان ۱۰.۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است و تنها نحوه تسویه حساب است که با توجه به نوع مشتریان، تفاوت دارد. سه دسته از مشتریان الوپیک بلافاصله پس از دریافت هزینه از مقصد می‌توانند از طریق پنل خود درخواست تسویه حساب کنند و مبلغ دریافت‌شده پس از کسر”مالیات و کارمزد انتقال وجه” به حساب بانکی ارائه شده واریز خواهد شد. این مشتریان عبارتند از:

  • مشتریان سطح طلایی
  • مشتریان سطح نقره‌ای
  • مشتریان سطح برنزی
  • مشتریان وب‌سرویس (صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد با الوپیک)
  • مشتریان ویژه (مشتریان طرف قرارداد با الوپیک به منظور بهره‌مندی از اولویت دریافت سرویس)

مشتریان سطح آبی پس از سپری شدن ۷ روز می‌توانند اقدام به تسویه حساب و دریافت مبالغ جمع‌آوری شده در حساب بانکی اعلام شده کنند. قبل از آن، گزینه تسویه حساب برای این دسته از مشتریان فعال نخواهد بود. همچنین تمامی مشتریان الوپیک می‌توانند اعتبار پرداخت در محل را برای استفاده از سرویس‌های الوپیک، به اعتبار الوپیکی خود منتقل کنند.

قوانین استفاده از سرویس پرداخت در محل الوپیک

فروشندگان و خریدارانی که از سرویس پرداخت در محل استفاده می‌کنند، با انتخاب گزینه پرداخت در محل تعهد می‌دهند که با آگاهی و اطلاع از کلیه قوانین و مقررات الوپیک متقاضی استفاده از این خدمات هستند. برای اطلاع از قوانین الوپیک می‌توانید به مطلب قوانین و مقررات استفاده از سرویس پرداخت در محل الوپیک مراجعه کنید.

78
دیدگاه ها

avatar
31 Comment threads
47 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
47 Comment authors
مهسا احمدیایمان گلپادحساممجید زرییآیلار رزاقی Recent comment authors
newest oldest most voted
ایمان گلپاد
Guest
ایمان گلپاد

دوستان عزیز،خب اینهمه گفتن دوستان خواننده دیگه که «تسویه حساب» صحیح است نه «تصفیه حساب»!!!!!!
خب احترام بگذارید و اصلاح کنین غلط املایی سایت رو.

حسام
Guest
حسام

بهتره که از لفظ مالیات استفاده نکنید و فقط از کارمزد ۱۰۰۰ تومنی اسم ببرید، اون کلمه مالیات باعث پس زدن مشتری میشه مگه اینکه مقاله رو مثه من کامل بخونه

مهسا احمدی
Guest
مهسا احمدی

سلام وقت بخیر، ممنون که نظرتون رو اعلام کردید در صورت نیاز تصحیح خواهد شد.

مجید زریی
Guest
مجید زریی

سلام
غلط املایی دارید
تسویه حساب صحیح است

امیر صفایی
Guest
امیر صفایی

من تولید کننده مبلمان و میز و صندلی هستم ایا برای وانت بار هم همچین امکاناتی وجود داره چون فروشم بیشتر اینترنتی هست و مشتری میخواد اول کار تحویل بگیره بعد تصویه کنه اگر برای وانت هم دارید لطفا اطلاع بدین تا شروع ب همکاری کنیم ممنون

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
بله این امکان برای وانت نیز وجود دارد
لطفا شماره خود را بگذارید تا با شما تماس بگیریم

shamimsanayi
Guest
shamimsanayi

چرا هیچ‌شماره ای نیست برای پشتیبانی ک ما تماس بگیریم؟؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

۳۴۶ ۴۱ ۰۲۱

فرهاد آموزشی
Guest
فرهاد آموزشی

مالیات چجوری محاسبه میشه؟ مثلامن یه جایی ۱۰۰ هزار تومنی بفروشم چقدر به من برمیگرده دقیقا؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
هزینه مالیات ثابت و در هر صورتی ۱۰۰۰ تومان است

آرش
Guest
آرش

تصفیه نه…. تسویه! ?

رضا
Guest
رضا

کلمه تسویه حساب درست است، نه تصفیه!

شهاب
Guest
شهاب

سلام
اگه مشتری پول نقد داشته باشه چی ؟؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
انتقال فقط از طریق لینک پرداخت الوپیک ممکن است

امیررضا وثوقیان
Guest
امیررضا وثوقیان

من نیاز به این سرویس دارم

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
به اپلیکیشن مراجعه کرده و به راحتی در قسمت الوفروش درخواست بدهید

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...