راهنمای کامل بخش امتیاز در اپلیکیشن سفیران الوپیک

اگر سفیر ما باشید و اپلیکیشن سفیران الوپیک را روی موبایل خود داشته باشید، حتما به بخش امتیاز در اپلیکیشن سفیران سر زده‌اید. در این راهنما می‌خواهیم درباره همین بخش امتیاز با هم حرف بزنیم و ببینیم که امتیاز از کجا می‌آید و اصلا به چه دردی می‌خورد؟ اگر اپلیکیشن را ندارید می‌توانید همین حالا اپلیکیشن سفیران الوپیک را از بازار دانلود کنید.

 میانگین امتیاز یعنی چه؟

زمانی که وارد بخش امتیاز در اپلیکیشن سفیران می‌شوید، عبارت میانگین امتیاز را می‌بینید. میانگین امتیاز به معنی متوسط امتیازات شما در سفرهایی است که مشتریان پس از پایان آن سفرها به شما امتیاز داده‌اند. در بسیاری از سفرها، مشتریان و مسافران به شما هیچ امتیازی نمی‌دهند و این کاملا طبیعی است.

تمام سفیران الوپیک در بسیاری از سفرها امتیازی دریافت نمی‌کنند اما به این معنی نیست که امتیاز شما در این سفرها صفر حساب می‌شود. خیر! این سفرها در زمان محاسبه امتیازات شما اصلا در نظر گرفته نمی‌شوند. اگر یک مشتری در سفری به شما هیچ امتیازی نداد، نگران آن سفر نباشید چون ما آن را در نظر نمی‌گیریم.

چه امتیازی خوب است؟

حالا در این بخش می‌خواهیم کمی با هم درباره امتیازات صحبت کنیم. شاید برایتان سوال شده باشد که چه امتیازی خوب و چه امتیازی بد است؟ اگر Rate شما بالای ۴.۹ است، بدانید که شما از دید مشتریان الوپیک، یک راننده عالی و شگفت‌انگیز هستید! امتیاز بالای ۴.۷ هم بد نیست و نشان می‌دهد که شما در مسیر پیشرفت هستید و به زودی به امتیازات بالاتر دست پیدا می‌کنید.

اما بدانید که امتیاز ۴، اصلا و ابدا امتیاز خوبی نیست. اگر دوست سفیری دارید که امتیاز او ۴ است، حتما به او در این مورد اطلاع بدهید و نکات مهم را به او بگویید. به او کمک کنید تا مانند شما به یک سفیر فوق‌العاده تبدیل شود تا مشتریان نیز از خدمات او راضی باشند و به او امتیازات بالاتری بدهند. در صورتی که امتیاز یک سفیر زیر ۴.۷ باشد، نمی‌تواند به عضویت VIP دربیاید. اگر هم قبلا عضو VIP بوده است و حالا امتیاز او به ۴.۷ نزول پیدا کرده است، متاسفانه عضویت VIP او لغو خواهد شد.

الوپیک

چطور امتیاز بالا بگیرم؟

به صورت کلی ۳ نکته مهم در میزان امتیاز شما تاثیر دارد. اگر این ۳ نکته را رعایت کنید، حتما امتیازات بالا می‌گیرید:

۱)روابط عمومی: حتما برایتان پیش آمده است که خودتان به عنوان مسافر سوار تاکسی یا موتور راننده دیگری بشوید. آیا خاطره خوب یا خاطره تلخی از برخورد راننده‌ها دارید؟ شما هم می‌توانید همان خاطرات را برای مسافران خودتان تکرار کنید تا همیشه به عنوان یک راننده فوق‌العاده یا یک راننده بداخلاق در ذهنشان بمانید. این یک تصمیم شخصی است.

معمولا بیشتر مسافران و مشتریان عجله دارند و کلافه هستند. ممکن است عصبانی هم بشوند. هرچه شما صبر و متانت بیشتری داشته باشید و با مشتریان الوپیک با مهربانی بیشتری برخورد کنید، تاثیر بیشتری روی آنها می‌گذارید و آنها امتیاز بیشتری به شما می‌دهند. به قول معروف از هر دست که بدهی از همان دست هم می‌گیری. چه خوب می‌شود در این شهر شلوغ، ما سفیر آرامش باشیم. ضمنا آراستگی ظاهری نیز تصویر بهتری از ما در ذهن مشتری می‌سازد.

۲)تحویل به موقع: ما با بررسی آمار به این نتیجه رسیدیم که سرعت تحویل مرسوله برای تمام مشتریان الوپیک مهم است. بیشتر مشتریان می‌خواهند که مرسوله آنها درست و به موقع به دست گیرنده برسد. پس در نظر بگیرید که اگر یک مرسوله را به موقع تحویل بدهید، خیال مشتری راحت‌تر است و احتمال اینکه امتیاز بالاتری به شما بدهید، بسیار زیاد است.

۳)حق با مشتری است! این یک اصل مهم در الوپیک است و ما هیچوقت حق خود را برتر از مشتری نمی‌دانیم. حتی اگر دیدید مشتری اشتباه می‌کند و حق با او نیست، سعی کنید با آرامش و خونسردی موقعیت را کنترل کرده و مشکل را حل نمایید.

همچنین با رعایت نکات زیر شما می‌توانید امتیازات بالاتری بگیرید.

  • وسیله نقلیه خود را پاکیزه و سالم نگاه دارید. (الوپیک با توجه به مسئولیتی که در قبال سفیرانش دارد، امکان خرید موتور سیکلت قسطی را فراهم کرده است.)
  • درخواست وجه نقد و هزینه اضافی نکنید.
  • از استعمال دخانیات درون خودرو پرهیز کنید.
  • ایمن رانندگی کنید.
  • درون خودرو سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب داشته باشید.
  • بر مسیر تسلط داشته باشید و مسیریابی خود را تقویت کنید.

۴)تحویل جلوی در واحد: الوپیک از شما تقاضا دارد در صورت درخواست مشتری، مرسوله را جلوی در واحد به او تحویل بدهید. این عامل در میزان امتیازی که مشتری به شما می‌دهد، بسیار تاثیرگذار است.

امتیاز پایین گرفتم! چکار کنم؟

اگر به هر دلیلی امتیاز پایینی از مشتری گرفتید، به هیچ عنوان سراغ مشتری نروید! این یک هشدار جدی است. هیچ سفیری اجازه ندارد به دلیل کم بودن امتیاز خود با مشتری درگیر شود. بهترین کار این است که صفحه اینستاگرام سفیران الوپیک را دنبال کنید و پیام‌های الوپیک را که در این صفحه قرار می‌گیرد، جدی بگیرید.

این کار باعث می‌شود تا کم‌کم متوجه بشوید که چه چیزهایی در میزان امتیاز شما تاثیر می‌گذارد و با رعایت کردن آنها تبدیل به یک سفیر فوق‌العاده بشوید.

اصلا امتیاز چه فایده‌ای دارد؟

مهمترین فایده Rating در این است که شما عملکرد خود را بسنجید و به روند رشد خودتان افتخار کنید. همچنین امتیاز بالا یکی از دلایلی اصلی برای عضویت در VIP است. حتما می‌دانید که سفیران VIP الویت درخواست دارند و درخواست‌های مشتریان ابتدا برای آنها به نمایش درمی‌آید.

اگر کسی را می‌شناسید که می‌خواهد با موتور کار کند، به او کمک کنید تا سفیر الوپیک بشود.

2
دیدگاه ها

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
آیلار رزاقیبهشید شایسته Recent comment authors
newest oldest most voted
بهشید شایسته
Guest
بهشید شایسته

هشتگشو دوست داشتم :)))

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

چون خودت ستاره‌ای 🙂

نگاهی به وانت ال ۹۰ از تمام زوایا

بازار خودروهای باربری شهری یا پیکاپ کاملا با بازار خودروهای سواری متفاوت است. وانت‌ها کاربرد تجاری دارند و هیچکس برای استفاده شخصی وانت نمی‌خرد. خرید وانت نوعی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار به حساب می‌آید و باید درباره آن حساب‌شده تصمیم بگیرید....

بررسی همه‌جانبه وانت کارا

بازار خودروهای باری کوچک در ایران بازار عجیبی است. اکثر خودروهای موجود در این بازار مشخصات مشابهی دارند و رقابت معنای چندان دقیقی ندارد. با این حال تفاوت‌ها در مشخصات، تجربه استفاده و البته قیمت باعث شده انتخاب سخت شود....