راهنمای کامل همکاری با الوپست برای موتور، سواری و وانت‌بار

حتما خبر دارید که ما در الوپیک یک سرویس جدید به نام الوپست راه‌اندازی کرده‌ایم. با استفاده از این سرویس دیگر قرار نیست مشتری برای ارسال مرسوله پستی به دفاتر پستی مراجعه کند. مشتری با ثبت سفارش در الوپست می‌تواند مرسولۀ خود را به دست یک سفیر مسئولیت‌پذیر یعنی شما بسپارد تا شما آن را به نزدیک‌ترین دفتر پستی تحویل بدهید.

اما نگران نباشید! قرار نیست آدرس فرستنده و گیرنده و این چیزها را وارد کنید! اگر سفیر الوپیک باشید و با این اپلیکیشن کار کرده باشید، الوپست هم برای شما راحت است چون تفاوت چندانی با سایر سرویس‌های الوپیک ندارد. ما در این راهنما مراحل انجام کار در الوپست را با شما مرور می کنیم. با ما همراه باشید تا ۵ مرحله ساده را با هم دنبال کنیم.

۱) مرسوله را تحویل بگیرید

فرقی نمی‌کند که شما موتور دارید، وانت دارید یا سواری‌بار. همه سفیران ما ممکن است درخواست الوپست دریافت کنند. بعد از قبول درخواست در اپلیکیشن سفیران، مانند همیشه مرسوله را از مشتری تحویل بگیرید. به همین راحتی!

مرسوله‌ها هم به شکل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • نامه: حداکثر وزن ۲ کیلوگرم
  • مرسوله کوچک: حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم
  • مرسوله بزرگ: حداکثر وزن ۳۰ کیلوگرم

قبل از قبول کردن درخواست، وزن مرسوله را در توضیحات بررسی کنید تا برای حمل با وسیله نقلیه شما مناسب باشد. راستی این ۲ نکته را هم یادتان باشد:

  • ساعت کاری دفاتر پستی ۸ صبح الی ۴ بعدازظهر است.
  • بعضی از شعب دفاتر پستی شبانه روزی هستند.

در صورتی که درخواست بعد از ساعت اداری باشد و مقصد شعب شبانه روزی نباشند، الوپیک به صورت خودکار درخواست را برای روز کاری بعد زمان بندی خواهد کرد.

همکاری با الوپست

۲) مرسوله را بررسی کنید

شما این حق را دارید که مرسوله را بررسی کنید. دقت داشته باشید که مرسوله بایستی مکشوفه باشد و امکان بررسی و تشخیص محتویات داخل آن وجود داشته باشد. حمل مرسوله باید از نظر ضوابط و قوانین سفیران الوپیک مجاز باشد. اگر قبلا با الوپیک کار کرده باشید، حتما اطلاع دارید که نباید مرسولاتی مانند طلا، مدارک و… را از مشتری تحویل بگیرید. تمام این موارد غیر قانونی در قوانین و ضوابط الوپیک درج شده است. اگر قوانین و ضوابط الوپیک را فراموش کرده‌اید، می‌توانید همین حالا از این پایین بخوانید:

قوانین و ضوابط الوپیک

همچنین مرسولاتی که توسط الوپست ارسال می‌شوند، نباید در لیست موارد ممنوعه اداره پست باشند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید ممنوعات اعلام شده توسط اداره پست را از همین پایین بخوانید:

ممنوعات اعلام شده توسط اداره پست

۳) مرسوله را به دفتر پست تحویل بدهید

بعد از اینکه مطمئن شدید مرسوله هیچ ایرادی ندارد، آن را در باکس الوپیک بگذارید و آماده شوید تا یک سفر دل‌انگیز در این هوای زیبا داشته باشید. توجه کنید در صورتی که وسیله نقلیه شما موتور است، باید حتما باکس داشته باشید. بعد از اینکه به دفتر پست رسیدید، مرسوله را به باجه الوپست تحویل بدهید.

همکاری با الوپست

۴) لطفا چند دقیقه منتظر بمانید!

تا زمانی که مسئول دفتر پست در حال بررسی مرسوله است، لطفا کمی منتظر بمانید. پس از اینکه مسئول پست هم مرسوله را تایید کرد، می‌توانید مطمئن باشید که سفر شما موفقیت‌آمیز بوده و حالا وارد مرحله آخر می‌شویم.

۵) کد سفر را به مسئول پست اعلام کنید

 حالا باید کد سفر را به مسئول پست بگویید. فرق الوپست با سایر سرویس های الوپیک همین جاست. شما باید کد سفر را از داخل اَپ ببینید و آن را به مسئول پست اعلام کنید. مسئول پست بقیه مراحل ارسال را انجام می‌دهد. او مرسوله را وزن می‌کند و مشخصات فرستنده، گیرنده و سایر موارد را روی بسته ثبت می‌کند. در صورتی که همه چیز درست باشد، می‌توانید پایان سفر را در برنامه ثبت کنید و کار شما با این سفر تمام شده است.

همکاری با الوپست

اگر اداره پست مرسوله را تایید نکرد چطور؟

اگر به هر دلیلی مسئول پست مرسوله را تایید نکرد، به صورت خودکار یک سفر برگشت برای شما تعریف می‌شود و شما باید مرسوله را به مشتری برگردانید.

راستی از شما ممنونیم!

شما همیشه کار خود را عالی انجام داده‌اید و باعث شده‌اید همه‌جا الوپیک را به خدمات باکیفیت بشناسند. ما هم تصمیم گرفته‌ایم با راه‌اندازی سرویس‌های جدید، تعداد درخواست‌ها را برای شما بالا ببریم تا بتوانیم از مسئولیت‌پذیری شما تشکر کرده باشیم و همچنین تسهیلات رفاهی برای سفیران الوپیک را فراهم کنیم. ما دوست داریم شرایطی بسازیم تا شما بهتر زندگی کنید. پیام الوپیک بهتر زندگی کردن است و شما سفیر این پیام هستید. برای تمام روزهایی که همراه ما بودید، از شما ممنونیم…

2
دیدگاه ها

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
آیلار رزاقیEbi.s Recent comment authors
newest oldest most voted
Ebi.s
Guest
Ebi.s

درود بر عوامل الو پیک،چطور میتونم برنامه سفیران الو پست دانلود کنم ممنون میشم راهنمایی کنین.

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

نگاهی به وانت ال ۹۰ از تمام زوایا

بازار خودروهای باربری شهری یا پیکاپ کاملا با بازار خودروهای سواری متفاوت است. وانت‌ها کاربرد تجاری دارند و هیچکس برای استفاده شخصی وانت نمی‌خرد. خرید وانت نوعی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار به حساب می‌آید و باید درباره آن حساب‌شده تصمیم بگیرید....

بررسی همه‌جانبه وانت کارا

بازار خودروهای باری کوچک در ایران بازار عجیبی است. اکثر خودروهای موجود در این بازار مشخصات مشابهی دارند و رقابت معنای چندان دقیقی ندارد. با این حال تفاوت‌ها در مشخصات، تجربه استفاده و البته قیمت باعث شده انتخاب سخت شود....