ریسک همواره به دنبال استارتاپ شماست

آنچه برای آینده استارت آپ خود تصور می کنید، همان چیزی است که به زودی آن را بدست می آورید. اما نقطه شکست استارت آپ ها دقیقا جایی است که درگیر موفقیت های کوچک خود می شوند.

علی بابایی مدیر فنی شرکت الوپیک آینده نگری را مهمترین اصل موفقیت استارت آپ ها می داند و معتقد است:« استارت آپ ها در مسیر رشد خود با چالش های زیادی مواجه هستند، اما اگر برنامه ی دقیقی از آینده خود ترسیم کرده باشند و شناخت درستی از موانع و مشکلات داشته باشند، می توانند به آنچه هدف گذاری کرده اند برسند.»

بابایی با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی راه اندازی اپلیکیشن الوپیک ، چالش های زیادی پیش روی تیم فنی مجموعه بوده، می گوید:« ما در آغاز مسیر از تکنولوژی هایی استفاده کردیم که در دنیا کمتر تجربه شده بود و زمانی را برای آزمون و خطا در این مسیر صرف کردیم. اما نکته اینجاست که ما تجربه زیادی در استفاده از این تکنولوژی ها نداشتیم و انتخاب این تکنولوژی ها، صرف اینکه یک تکنولوژی جدید است، می توانست برای یک کسب و کار نه تنها خوب نباشد بلکه بد و شکننده باشد. بر همین اساس در مدت کمتر از یک ماه با چالش های جدیدی مواجه شدیم که شاید تا به حال کسی با آنها روبرو نشده بود. از طرفی ما نمی توانستیم روی آینده موفق خود ریسک کنیم. چراکه هدف گذاری ما دستیابی به سرعت و موفقیتی بی نظیر بود که شاید با این مسیر پر دست انداز رسیدن به آن کمی سخت بود. »

او با بیان اینکه ریسک پذیری در زمان مناسب، مهمترین بخش رسیدن به موفقیت استارت آپ هاست، توضیح داد:« هر استارت آپی با ریسک های زیادی مواجه است، اما مهم اینجاست که بتواند در همان ابتدای کار، در واقع در زمان مناسب، با این ریسک ها روبرو شده و موانع پیش رو را، قبل از رسیدن به موقعیت های حساس تر و خطرناک تر، برطرف کند. بنابراین تصمیم گرفتیم در همان ابتدای راه و در مدت زمانی بسیار اندک، هنگامی که تازه در حال رشد و شکوفایی بودیم، نسبت به تغییر تکنولوژی اقدام کنیم تا بتوانیم سامانه ی قابل اعتمادی که به دنبال آن بودیم را، برای روزهای آینده با سرعت رشد بسیار بالا، بسازیم. »

دیدگاه ها

avatar

لجستیک در تجارت الکترونیک: از سایت شما تا درب منزل مشتریان

تجارت الکترونیک به حدود ۳ برابر فضای لجستیکی بیشتری در مقایسه با فروش سنتی نیاز دارد و همانطور که تجارت الکترونیک همچنان در حال رشد است، به عنوان یک فروشگاه آنلاین باید شبکه‌های توزیع خود را گسترش دهید و از شرکای لجستیکی pl3...

بلاک‌چین و تجزیه تحلیل داده‌ها؛ فناوری‌های محبوب لجستیک در سال ۲۰۲۱

لجستیک در هر زنجیره تأمین نقشی بسیار حیاتی ایفا می‌کند؛ از این روست که فناوری‌های مربوط به این صنعت می‌تواند نقشی موثر در بهبود عملکرد آن در زنجیره‌های تأمین مختلف داشته باشد. در یادداشت زیر که در   logisticstransportationreview  منتشر شده...