سرویس گوگل نویگیشن (Google Navigation) برای کاربران ایرانی فعال شد

از روز جمعه ۱۵ اسفند، پیدا کردن مسیرها در ایران از طریق اپلیکیشن‌های مسیریابی بسیار راحتر شد!

سرویس گوگل نویگیشن (Google Navigation) که تا پیش از این برای کاربران ایرانی غیر فعال بود از دیروز در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت. این سرویس رقیب برنامه‌هایی همچون ویز، بلد، مپ، نشان و دال خواهد بود. حجم بالای اطلاعات گوگل از کاربران و همچنین راحتی در استفاده از این سرویس ممکن است میزان استفاده از دیگر برنامه ها را کاهش دهد.

پیش از این، کاربران ایرانی تنها می‌توانستند از گوگل مپس (Google Maps) برای دیدن نمودار کلی مسیر استفاده کنند و در طول مسیر به صورت دستی بقیه مراحل را مشاهده کنند که تا حدی طاقت‌فرسا بود. اما اکنون با استفاده از سرویس نویگیشن به صورت پویا و بسیار راحت می‌توانند مسیریابی گوگل را در اپلیکیشن Google Maps دریافت کنند. نکته‌ی مهم این است که لازم نیست تغییری در برنامه‌ یا دستگاه خود ایجاد کنید. مانند سابق می‌توانید مبدا و مقصد خود را در گوگل مپس (Google Maps) انتخاب کنید وبا دکمه‌ی َشروع (Start) مسیریابی راحتی داشته باشید.

اگر این گزینه را در برنامه‌ی خود نمی‌بینید، حتما گوگل مپس را به‌روزرسانی کنید.

این سرویس هم به مانند دیگر برنامه‌ها از راهنمای صوتی با زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. اما ظاهرا زبان فارسی هنوز به این لیست اضافه نشده و این نکته می‌تواند یکی از نقاط ضعف فعلی آن باشد.

در سال‌های اخیر به ویژه با افزایش استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و خدمات حمل ونقل، برنامه‌های مسیریاب اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند و کاربران بسیاری به آن نیاز دارند. بنابراین فعال شدن این سرویس ممکن است برای کاربران ایرانی دسترسی و مسیریابی راحت‌تری را فراهم ‌کند.

می‌توان گفت که برنامه‌ها و سرویس‌های مسیریابی جزء ابزارهای بسیار با اهمیت برای سفیران الوپیک هستند و به همین دلیل راحتی در استفاده از این برنامه‌ها می‌تواند در بهبود خدمات الوپیک نقش موثری داشته باشد. باید دید که میزان استفاده‌ی کاربران از این برنامه‌ها چه تغییری خواهد داشت. آیا مسیریاب‌های ایرانی همچون نشان، بلد و دال به روند خوب خود در رقابت با مسیریاب‌های دیگر ادامه خواهند داد یا خیر؟

دیدگاه ها

avatar

نگاهی به وانت ال ۹۰ از تمام زوایا

بازار خودروهای باربری شهری یا پیکاپ کاملا با بازار خودروهای سواری متفاوت است. وانت‌ها کاربرد تجاری دارند و هیچکس برای استفاده شخصی وانت نمی‌خرد. خرید وانت نوعی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار به حساب می‌آید و باید درباره آن حساب‌شده تصمیم بگیرید....

بررسی همه‌جانبه وانت کارا

بازار خودروهای باری کوچک در ایران بازار عجیبی است. اکثر خودروهای موجود در این بازار مشخصات مشابهی دارند و رقابت معنای چندان دقیقی ندارد. با این حال تفاوت‌ها در مشخصات، تجربه استفاده و البته قیمت باعث شده انتخاب سخت شود....