راهنمای کامل استفاده از سرویس الوپست

ارسال مرسولات پستی راحت شده است و دیگر نیاز نیست برای ارسال بسته به شهرستان به دفتر پست مراجعه کنید! سرویس جدید الوپیک تحت عنوان الوپست در اختیار شماست و شما می‌توانید از هرجای تهران که هستید، نامه یا بسته پستی خود را به هر شهری که می‌خواهید ارسال کنید. کافیست اپلیکیشن الوپیک را باز کرده و به قسمت الوپست بروید. استفاده از سرویس الوپست بسیار راحت است. کافیست این راهنمای ساده را یک بار برای همیشه بخوانید!

چرا الوپستِ من فعال نیست؟

اگر اپلیکیشن الوپیک را باز کردید اما الوپست برای شما فعال نبود، لطفا منصرف نشوید! مشکل این است که اپلیکیشن شما آپدیت نیست. کافیست همین حالا روی یک از عکس‌های زیر کلیک کرده و در ۲ دقیقه اپلیکیشن الوپیک را بروزرسانی کنید تا امکان الوپست برای شما فعال شود.

 

دانلود الوپیک برای اندروید

الوپیک IOS

الوپست دقیقا چه کار می‌کند؟

با استفاده از الوپست دیگر نیاز نیست برای ارسال نامه یا ارسال مرسوله به شهرستان به دفاتر پستی بروید. از صف‌های طولانی خبری نیست و همه چیز کاملا آنلاین انجام می‌شود. شما اپلیکیشن الوپیک را باز می‌کنید و در قسمت الوپست درخواست می‌دهید، سپس نزدیک‌ترین سفیر ما می‌آید و بسته را از شما تحویل می‌گیرد و به نزدیک‌ترین دفتر پستی می‌برد. ادامه مراحل ارسال توسط سفیر الوپیک انجام می‌شود. با الوپست می‌توانید تا ساعت ۲۲ بسته خود را پست کنید!

چطور از الوپست استفاده کنم؟

ابتدا اپلیکیشن الوپیک را باز کرده و به قسمت الوپست بروید. حالا کافیست چند مرحله ساده را انجام بدهید:

ارسال مرسولات پپستی

۱) ثبت اطلاعات فرستنده

ابتدا لوکیشن خود را انتخاب کنید و تایید آدرس را بزنید. در این مرحله بسیار مهم است که اطلاعات پلاک و واحد خود را حتما وارد کنید. 

۲) ثبت اطلاعات گیرنده

اول از همه شهر مقصد را انتخاب کنید. دقت کنید که شهر به صورت پیش‌فرض روی تهران قرار داده شده است اما در صورتی که می‌خواهید به شهر دیگری بفرستید، حتما شهر مقصد را در این بخش تغییر بدهید. کادرهای بعدی را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید.

۳)ثبت مشخصات مرسوله

این مرحله خیلی مهم است، لطفا به آن توجه کنید. همانطور که در اپلیکیشن می‌بینید ما مرسوله‌ها را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم:

  • پاکت ۲ کیلویی: اگر بسته شما تا ۲ کیلوگرم وزن دارد، این گزینه را انتخاب کنید. نامه‌ها و پاکت‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. در صورتی که گزینه پاکت را انتخاب کنید، سفیر پیک موتوری الوپیک برای تحویل گرفتن مرسوله درخواست شما را قبول می‌کند.
  • بسته ۳۰ کیلویی: در صورتی که مرسوله شما بالای ۲۵ کیلوگرم وزن داشته باشد، دیگر حجم آن مهم نیست و شما فقط باید این گزینه را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه بسته، اگر مرسوله شما زیر ۲۵ کیلوگرم باشد، الوپست به شما سرویس‌های پیک موتوری و وانت‌بار را پیشنهاد می‌کند تا سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما اگر بسته شما بالای ۲۵ کیلوگرم وزن داشته باشد، فقط سرویس وانت‌بار قابل ارائه خواهد بود.

نکته مهم: اگر مرسوله شما وزن کمی دارد اما حجم آن بالاست و در پاکت جا نمی‌شود، می‌توانید گزینه بسته ۳۰ کیلویی را انتخاب کنید.

 

سرویس پست آنلاین

۴) ارزش و وزن بسته

حتما اطلاعات مورد نیاز را در این بخش پر کنید چون در غیر این صورت بسته شما شامل بیمه نخواهد شد. بیمه شدن بسته شما به این معنی است که اگر اتفاقی برای آن بیفتند، خسارت آن کاملا به شما پرداخت خواهد شد.

۵) محتویات مرسوله

حتما تعداد، نام برند، سایز و.. را وارد کنید. بسیاری از مشتریان الوپیک، کسب و کارها هستند که در تعداد بالا ارسال می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید چند کالا را ارسال کنید، حتما تعداد آن را مشخص کرده و نوع کالا را نیز بنویسید. در صورتی که اطلاعات وارد شده با اطلاعات مرسوله مغایرت داشته باشد، مرسوله برگشت داده می‌شود و هزینه بازگشت هم از اعتبار شما کم خواهد شد.

ارسال با الوپست

۶) بسته‌بندی

در این قسمت شما تعیین می‌کنید که آیا بسته شما به بسته‌‌بندی نیاز دارد یا خیر. اگر به بسته‌بندی نیاز دارید، کافیست ابعاد بسته خود را اندازه بگیرید و یکی از موارد پیشنهاد شده را متناسب با ابعاد آن انتخاب کند. بهتر است خودتان بسته‌بندی نکنید و یکی از بسته‌بندی‌های پیشنهادی را انتخاب کنید چون در صورتی که اداره پست بسته‌بندی شما را تایید نکند، بسته شما بازگشت داده خواهد شد.

۷) انتخاب زمان ارسال

انتخاب کنید که می‌خواهید بسته شما چه زمانی ارسال شود. همین حالا یا بعدا؟ اگر گزینه بعدا را انتخاب کنید، می‌توانید روز و ساعت دقیق را تعیین کنید تا درخواست شما در تاریخ مورد نظر برای سفیران ارسال شود.

۸) مرحله آخر

در این مرحله همانطور که می‌بینید تمام هزینه‌ها به صورت کامل و دقیق برای شما نمایش داده می‌شود تا شما بتوانید تصمیم بگیرید. نکته بسیار مهم در این مرحله این است که بدانید هزینه پست از طریق الوپیک هیچ تفاوتی با هزینه پست مستقیم در دفتر پستی ندارد.

ارسال با الوپست

بعد از ثبت درخواست چه می‌شود؟

حالا که درخواست خود را ثبت کرده‌اید، یکی از سفیران نزدیک به شما درخواست را قبول کرده و بسته را از شما تحویل می‌گیرد و به اداره پست می‌برد. زمانی که اطلاعات خود را در الوپست ثبت می‌کنید و سفیر بسته را تحویل می‌گیرد، کار شما تمام می‌شود. باقی مراحل ارسال برعهده پست است.

ارسال با الوپست چه مزیتی دارد؟

با استفاده از الوپست می‌توانید تمام مراحل ارسال را به صورت آنلاین رصد کنید و بدانید بسته شما در هر لحظه از شبانه‌روز در کجا و چه مرحله‌ای از ارسال قرار دارد. 

پس اگر می‌خواهید مرسوله خود را از تهران به سایر شهرهای ایران ارسال کنید کافیست اپلیکیشن الوپیک را نصب کرده و در الوپست درخواست بدهید!

208
دیدگاه ها

avatar
100 Comment threads
108 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
98 Comment authors
مهسا احمدیساراحائریآیلار رزاقیابويي Recent comment authors
newest oldest most voted
حائری
Guest
حائری

هزینه های پیکاب تا اداره پست چقدر است؟

مهسا احمدی
Guest
مهسا احمدی

وقت بخیر، لطفا در سرویس الوپست مبدا خود را ثبت کنید هزینه جابه جایی تا نزدیکترین اداره پست و همچنین هزینه پست براتون در برنامه نمایش داده میشه.

حائری
Guest
حائری

در کدام استان ها طرح الوپست فعال می باشد.

مهسا احمدی
Guest
مهسا احمدی

سلام وقت بخیر، از تهران به همه استانهای کشور

ابويي
Guest
ابويي

سلام، ببخشيد يعني اگر من ساعت ٥ غروب بسته را تحويل الو پست بدم، همون موقع به شهرستان ها ارسال ميشه؟ يا نه ميمونه فرداش ميرسه به پست؟؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
در صورت ثبت درخواست بعد از ساعت کاری، سفیر بسته را از شما تحویل گرفته و به دفتر مرکزی پست می‌رساند. آغاز روند پست به شرایط کاری اداره پست آن منطقه بستگی دارد.

سلطانی
Guest
سلطانی

امروز که برفیه پیک موتوری کار میکند

علیرضا سجادیه
Guest
علیرضا سجادیه

سلام. پست برای خارج کشور ندارید؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
فعلا خیر

سعید
Guest
سعید

سلام وقت بخیر آیا در شهرهای دیگر از جمله شیراز هم سرویس الوپست راه اندازی می‌شود؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
این سرویس فعلا فقط برای ارسال از تهران فعال است

کاربر
Guest
کاربر

قیمت های الو پیک ک خیلی بالاست واقعا…یعنی من برای فرستادن چند تا دستبند برای دوستم ۲۵ ت دادم??‍♀️
آیا قیمت های الو پست هم همونجوریه یا منسب تره

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
قیمت‌های الوپیک ثابت است و تحت تاثیر شرایط آب و هوا و ترافیک تغییر نمی‌کند
هزینه پیک الوپست مانند پیک‌های دیگر الوپیک است و هزینه پست نیز دقیقا همان هزینه شرکت پست است

سارا
Guest
سارا

یعنی هیچ مقداری اضافه تر نمیگیرید واسه رفت امد؟که بسته رو بیان بگیرن و ببرن پست؟

مهسا احمدی
Guest
مهسا احمدی

سارا جان، بابت سرویس‌های الوپست هزینه کمتری پرداخت کنند

محمدرضا
Guest
محمدرضا

سلام
الو پست هنوز توی یزد راه اندازی نشده؟؟؟
چون لوکیشن فرستنده رو هر جا میزنم میگه پشتیبانی نمیشه

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
این سرویس فعلا فقط برای ارسال از تهران فعال است

ن منصوری
Guest
ن منصوری

برای ارسال وزن کمتر از ۲ کیلو اما حجم بیشتر از پاکت نامه، چه گزینه ای انتخاب بشه؟ (مثلا ارسال یک روسری)

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
جعبه مناسب است

نجیبه
Guest
نجیبه

سلام من چند تا بسته دارم که میخوام به چند تا شهر ارسال کنم ولی در اپلیکیشن گزینه ای نداره که همه ادرسارو وارد کنمم؟

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
فعلا فقط امکان ارسال یک مرسوله وجود دارد

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...