الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی برای موفقیت تجارت الکترونیک حیاتی است و در نبردِ جلب و حفظ مشتری، حمل و نقل سریع و قابل اعتماد یک گزینه بسیار فریبنده است. تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد، دو گزینه محبوب برای ارسال سفارش‌های مشتریان در حال حاضر هستند.

%۱۸ مصرف‌کنندگان، استفاده از فروشگاه‌های آنلاین را بر اساس گزینه‌های تحویل سریع مانند تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد انتخاب می‌کنند و با توجه به این موضوع، بیش از ۵۰% کسب‌و‌کارها در حال برنامه‌ریزی برای ارائه این خدمات در چند سال آینده هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید تکه‌ای از کیک بزرگ خرده‌فروشی آنلاین، سهم کسب‌و‌کار شما باشد؛ باید برای ارائه گزینه‌های مختلف تحویل و به ویژه تحویل سریع، برنامه‌ریزی و اقدام کنید!

الوپیک می‌تواند با طیف وسیعی از راه حل‌های مفید از جمله حمل و نقل سریع و مقرون به‌صرفه و ارائه سرویس‌های تحویل آنی (On- Demand Delivery)، تحویل در همان روز ( Same-Day Delivery)، تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery) یا تحویل زمان‌بندی شده برای روز و ساعت دلخواه (Scheduled-Delivery) به شما کمک کند.

الوپیک می‌تواند با طیف وسیعی از راه حل‌های مفید از جمله حمل و نقل سریع و مقرون به‌صرفه و ارائه سرویس‌های تحویل آنی (On- Demand Delivery)، تحویل در همان روز ( Same-Day Delivery)، تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery) یا تحویل زمان‌بندی شده برای روز و ساعت دلخواه (Scheduled-Delivery) به شما کمک کند.

سرویس تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) کسب‌و‌کار شما را متحول می‌کند!

همانطور که از نام این سرویس پیداست، تحویل در همان روز به این معنی است که مشتریان بسته‌های خود را در همان روزی که آن‌ها را سفارش می‌دهند، دریافت می‌کنند.

سفارش‌های روزانه با تحویل Same day، بسته به مسافت چند ساعت بعد به مشتری تحویل داده می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل زمان خاصی را برای سفارش‌های تحویل در همان روز در نظر می‌گیرند. برای مثال اگر یک مشتری سفارش خود را تا ساعت ۱۲ یک روز خاص ثبت کند، می‌تواند خرید خود را در همان روز تحویل بگیرد.

ارائه خدمات تحویل در همان روز باعث متمایز شدن کسب‌و‌کار شما می‌شود و نه تنها رضایت مشتری را به همراه دارد؛ بلکه خدمات و تعهد شما را هم به مشتری نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر (businessinsider)، %۵۶ از نسل هزاره، انتظار دارند که خرده‌فروشان گزینه تحویل در همان روز را ارائه دهند!

مزایای تحویل در همان روز (Same-Day Delivery)

– افزایش رضایت مشتری و جلب اعتماد او

– کاهش هزینه‌های حمل و نقل

– افزایش فروش و کاهش اصطکاک در تصمیم خرید

– افزایش درآمد به ازای هر سفارش

آمارها نشان می‌دهند که ارائه گزینه تحویل در همان روز باعث می‌شود ۴۹% از مصرف‌کنندگان، بیشتر به صورت آنلاین خریدکنند و ۶۱% خریداران آنلاین مایلند برای تحویل در همان روز، هزینه بیشتری بپردازند.

تحویل در همان روز به این معنی است که مشتریان بسته‌های خود را در همان روزی که آن‌ها را سفارش می‌دهند، دریافت می‌کنند.

بهترین موارد استفاده برای تحویل در همان روز چیست؟

چند موقعیتی که ممکن است از ارائه سرویس تحویل در همان روز سود ببرید، عبارتند از:

– زمانی که باید چیزی را سریع به مشتری خود برسانید. مانند یک سند یا نمونه اولیه محصول.

– زمانی که می‌خواهید به مشتری خود نشان دهید که برای زمان آن‌ها ارزش قائل هستید.

– وقتی تحویل سریع، بخشی از وعده‌های برند شماست.

مزایای استفاده از سرویس تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery) بی‌شمار است

نکست دی دلیوری یا تحویل در روز بعد یا ۲۴ساعته به شما این امکان را می‌دهد که سفارش‌های دریافتی از مشتریان را در روز بعد، تحویل دهید. ارائه این سرویس، برای متمایز شدن از رقبا ضروری است و فرصت‌های زیادی را برای گسترش خلاقانه کسب‌وکارتان به وجود می‌آورد.

این نوع تحویل اغلب برای اقلامی استفاده می‌شود که به اندازه تحویل در همان روز، حساس به زمان نیستند و برای مشتریانی که خواهان راحتی و تحویل سریع هستند، گزینه مقرون به‌صرفه‌تری است.

%۲۴ مشتریان هنگام خرید آنلاین، سرعت تحویل را در اولویت قرار می‌دهند و اگر سرعت ارسال پایین باشد؛ سفارش را لغو می‌کنند.

برای کسب‌وکارهایی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، تحویل سفارش در روز بعد می‌تواند برای ترغیب مشتریان به انجام خرید، سودمند باشد. چون افرادی که قصد خرید یک کالای خاص را دارند؛ جدا از سایر موارد مؤثر در خرید، به سمت فروشگاهی سوق پیدا می‌کنند که می‌تواند خدمات سریع تحویل کالا را به آن‌ها ارائه دهد.

مزایای تحویل  در روز بعد (Next-Day Delivery)

– فروش بیشتر

– افزایش وفاداری مشتریان

– ایجاد اعتماد، قابلیت اطمینان و رقابتی بودن

– انعطاف‌پذیری بیشتر در زمان تحویل

– کاهش هزینه‌های حمل و نقل

نکست دی دلیوری یا تحویل در روز بعد یا ۲۴ساعته به شما این امکان را می‌دهد که سفارش‌های دریافتی از مشتریان را در روز بعد، تحویل دهید.

غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون، والمارت و تارگت با ارائه سرویس نکست دی دلیوری، پیشرو هستند. ارسال در روز بعد برای مشتریان دارای اشتراک (Amazon Prime) در دسترس است. Walmart، این سرویس را بدون هزینه عضویت به مشتریان خود ارائه می‌کند و تارگت هم یک برنامه ارسال ۲۴ساعته رایگان برای مشتریان وفادار خود دارد و این کار، دیگر خرده‌فروشان را مجبور به رقابت کرده است.

تحویل سریع‌تر با هزینه کم‌تر می‌تواند نتیجه رقابت شما در فروش بیشتر یا از دست دادن مشتریان را تعیین کند.

تحویل در روز بعد در مقابل تحویل در همان روز (Next-Day Delivery Vs Same-Day Delivery)

می‌خواهید گزینه تحویل در همان روز را به مشتریان خود ارائه دهید یا تحویل در روز بعد؟ یا شاید هر دو گزینه. این تصمیمی است که شما باید به عنوان صاحب کسب‌وکار بگیرید. الان که تفاوت بین این دو را می‌دانید، برای انتخاب اینکه کدام یک برای شما مناسب‌تر است باید چند سوال کلیدی از خودتان بپرسید:

  • محصول شما چیست؟
  • مناطق/ شعاع تحویل سفارش‌های شما چقدر است؟
  • آیا محصول شما نیاز به ارسال سریع دارد؟
  • چقدر می‌توانید برای حمل و نقل هزینه کنید؟
  • سرعت چقدر برای مشتری شما مهم است؟

پاسخ به این سوال‌ها به شما کمک می‌کند تا درک کنید کدام یک از این سرویس‌ها برای کسب‌وکار شما بهتر عمل می‌کند.

۵ نکته برای ارائه بهتر سرویس‌های تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد

برای اینکه مطمئن شوید در اجرای عملیاتی این سرویس‌ها دچار مشکل نمی‌شوید، لازم است چند نکته را در نظر بگیرید:

۱- تقاضای موجود را ارزیابی کنید

داده‌های موجود از رفتار مشتریان خود را بررسی کنید و از آن‌ها بپرسید که آیا تحویل در همان روز چیزی است که آنها می‌خواهند شما ارائه دهید یا خیر.

۲- زنجیره تامین فعلی خود را بازبینی کنید

به زنجیره تامین خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا فرصتی برای بهبود یا کارایی بهتر وجود دارد یا خیر.

۳- مطمئن شوید که موجودی شما به‌روز است

بدون اطمینان از اینکه وضعیت موجودی کالا در انبارتان چگونه است، ارائه این سرویس را شروع نکنید. چنین خدماتی مستلزم پردازش سفارش‌ها در عرض چند دقیقه در انبار شما یا تامین‌کننده است.

۴- مطمئن شوید که به اندازه کافی لوازم بسته‌بندی دارید

تصور کنید کالای خود را برای ارسال آماده می‌کنید؛ اما متوجه می‌شوید که هیچ‌گونه لوازم بسته‌بندی برای آماده‌سازی آن ندارید. چه کابوسی! بنابراین همیشه لوازم لازم برای بسته‌بندی سفارش‌ها را آماده داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را سریع ارسال کنید.

۵- از یک شریک لجستیکی قابل اعتماد کمک بگیرید

این گزینه، بزرگترین عامل موفقیت در ارائه سرویس تحویل درهمان روز است. ارائه‌دهندگان خدمات پیک معتبری وجود دارند که به شما در ارسال سفارش‌های مشتریانتان کمک می‌کنند.

در انتخاب پیک مورد نظر خود نوع خدمات، امنیت، سرعت تحویل، هزینه و سایر نکات حمل و نقل را در نظر بگیرید تا برای مشتری خود یک تجربه تحویل عالی ایجاد کنید.

الونومیک چگونه به شما در ارائه سرویس‌های تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery) کمک می‌کند؟

ممکن است تصمیم بگیرید که این فرآیند را خودتان به طور کامل و به تنهایی مدیریت کنید؛ اما این کار چه برای کسب‌و‌کارهای بزرگ و چه برای کسب‌و‌کارهای کوچک چالش‌های زیادی را به همراه دارد و شروع آن می‌تواند ترسناک باشد.

برون‌سپاری حمل و نقل، می‌تواند ساده‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش برای راه‌اندازی خدمات تحویل در همان روز یا تحویل در روز بعد برای کسب‌و‌کار شما باشد.

انتخاب یک شریک لجستیکی قابل اعتماد و ارائه سرویس‌های تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد، علاوه بر این که می‌تواند مزیت رقابتی کسب‌و‌کار شما باشد؛ می‌تواند فروش و رضایت مشتریان شما را هم افزایش دهد.

بهترین شیوه ارسال کالا را با الوپیک تجربه کنید.

بهترین شیوه ارسال کالا را با الوپیک تجربه کنید: مزایای سرویس same day delivery و نکست دی دلیوری الوپیک

سرویس‌های ارسال در همان روز و ارسال در روز بعد الوپیک چگونه کار می‌کنند؟

در سرویس Same- Day Delivery ثبت درخواست ارسال، جمع‌آوری مرسوله‌ها و تحویل به مشتری، همه در یک روز انجام می‌شوند. فقط کافی است درخواست خود را تا ساعت ۱۲ ظهر، ثبت و تکمیل کنید.

ساعت جمع‌آوری بسته‌ها: ۱۲ تا ۱۵ همان روز

ساعت ارسال بسته‌ها: ۱۵همان روز

در سرویس نکست دی دلیوری الوپیک، شما امکان انتخاب زمانِ تحویل برای روز بعد را خواهید داشت.

ساعت جمع‌آوری بسته‌ها: تا ساعت ۱۸ روز ثبت درخواست

ساعت ارسال بسته‌ها: ساعت ۱۱ روز بعد

مزایای استفاده از سرویس‌های ارسال در همان روز و ارسال روز بعد الوپیک

قیمت ثابت

در این سرویس‌ها مرسوله‌های شما در سه اندازه (از سایز ۱ تا ۶ پستی) تحویل گرفته می‌شوند و هزینه ارسال آن‌ها بسته به حجم مرسوله متفاوت ولی به ازای هر مقصد ثابت است.

– مرسوله با حجم کوچک (اندازه پاکت نامه یا سایز۱ پستی): ۱۹ هزار تومان

– مرسوله با حجم متوسط (اندازه جعبه کفش یا سایز۴ پستی): ۲۳ هزار تومان

– مرسوله با حجم بزرگ (اندازه کوله‌پشتی یا سایز۶ پستی): ۳۵ هزار تومان

همچنین پیکاپ (جمع‌آوری) بسته‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

رصد آنلاین

سفارش مشتریان از زمان دریافت در مبدا تا لحظه تحویل به مقصد، توسط پشتیبان‌های ویژه این سرویس رصد شده و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، سریعا پیگیری و رفع می‌شود.

کاهش بارِ کاری و افزایش زمان آزاد برای تمرکز روی بخش‌های دیگر کسب‌وکار

در این سرویس تنها کاری که شما باید انجام دهید، تحویل مرسوله به سفیر الوپیک است. چون تمامی مراحل در فرآیند ارسال مرسوله‌ها (دریافت و جمع‌آوری، نگهداشت و انبارداری، تحویل و رصد آنلاین) به طور کامل توسط الوپیک انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید زمان خود را برای تمرکز روی بخش‌هایی صرف کنید که نیاز به توجه بیشتری دارند.

تضمین سلامت کالا

با توجه به رصد آنلاین سفارش‌ها و حضور نیروهای متخصص در همه مراحل ارسال، میزان خسارات احتمالی به حداقل رسیده و در صورت آسیب مرسوله، کلیه مسئولیت‌های آن بر عهده الوپیک است.

عملکرد سریع‌تر و افزایش بهره‌وری

پس از ثبت سفارش شما، سفیر الوپیک در مبدا شما حاضر شده و کلیه مرسوله‌ها توسط همان سفیر (یک نفر) تحویل گرفته می‌شود. این امر از بی‌نظمی در مبدا جلوگیری می‌کند و باعث تسریع فرآیند حمل و نقل سفارش‌های شما می‌شود.

حذف هزینه‌های انبارداری

اگر برای نگهداشت مرسوله‌های خود تا لحظه ارسال به انبار نیاز داشته باشید؛ با استفاده از این سرویس و استفاده از انبار الوپیک می‌توانید بارِ کاری و هزینه‌های انبارداری خود را کاهش دهید.

اگر کسب‌وکار شما هنوز از این خدمات استفاده نمی‌کند، وقت آن رسیده است که با سرمایه‌گذاری روی این خدمات و ارائه گزینه‌های مختلف تحویل، مشتریان خود را خوشحال کنید.

ثبت نام کنید

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...