چرا باید خدمات حمل و نقل و ارسال خود را برون‌سپاری کنید؟ ۸ دلیل برای برون‌سپاری خدمات دلیوری

رسیدن به بیشترین کارآیی ممکن، رویای تمام صاحبان کسب‌وکار است؛ اما بهینه‌سازی واقعی را باید در قدم‌های کوچک جست‌وجو کنید. یک‌چهارم کسب‌وکارهای کوچک، برون‌سپاری را راه مناسبی برای افزایش سطح کارآیی می‌دانند و معتقدند از این طریق بهتر می‌توانند به مهارت‌های تخصصی دسترسی داشته باشند. یکی از خدماتی که کسب‌وکارهای زیادی رو به برون‌سپاری آن آورده‌اند، خدمات تحویل و حمل و نقل است.

البته که فرقی نمی‌کند کسب‌وکارتان کوچک است یا بزرگ، به مصرف‌کننده می‌فروشید یا به کسب‌وکارهای دیگر و حجم سفارش شما چقدر است؛ برون‌سپاری خدمات دلیوری مطمئنا تفاوت بزرگی در کارآیی و سوددهی کسب‌وکارتان ایجاد می‌کند. به خصوص که هزینه‌های حمل و نقل همیشه یکی از دردسرهای بزرگ سازمان‌ها و کسب‌وکارها بوده است. ممکن است در این دوراهی گیر کرده باشید: تلاش برای ایجاد زیرساخت کامل برای فرایندهای حمل و نقل یا برون‌سپاری؟

از آغاز همه‌گیری کرونا، ۴۵ درصد کسب‌وکارها برای افزایش برون‌سپاری نیازهای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در این مقاله با ۸ دلیل به شما نشان می‌دهیم چرا برون‌سپاری خدمات تحویل انتخاب خوبی است.

دلیل اصلی برون‌سپاری برای ۷۰ درصد شرکت‌هایی که بخش‌ یا بخش‌هایی از کسب‌وکار خود را برون‌سپاری می‌کنند، کاهش هزینه‌هاست

آنچه باید درباره برون‌سپاری خدمات تحویل بدانید

تنها طی چند سال با رشد تجارت الکترونیک، نیاز کسب‌وکارها به تحویل کالاها با رشد شدیدی روبه‌رو شد. از نگاه سنتی در چنین شرایطی، چاره‌ای جز پیاده‌سازی زیرساخت مورد نیاز برای ارائه سرویس تحویل کالا در کسب‌وکار وجود ندارد. این یعنی:

  • سرمایه‌گذاری و خرید ناوگانی از وسایل نقلیه
  • استخدام رانندگان و عوامل اجرایی فرایند
  • صرف هزینه و زمان برای تهیه و بهبود فرایند مسیریابی و تحویل
  • صرف هزینه و زمان برای دریافت مجوزهای مورد نیاز
  • مدیریت مشکلات اضافی مانند جریمه، تصادف و خرابی

خلاصه این‌که راه‌اندازی یک شبکه تحویل مخصوص کسب‌وکار، مشکلی است که به تنهایی می‌تواند باعث سقوط یک کسب‌وکار شود. با این حال جایگزین بهتری هم وجود دارد که حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی را هم مجذوب خود کرد: کمک گرفتن از شرکای باتجربه. در واقع کسب‌وکارها تصمیم گرفتند به جای مواجهه با هزینه‌ها و دشواری‌های این راه، فرایند حمل و نقل و تحویل به مشتری را به شرکت‌های باتجربه و متخصص برون‌سپاری کنند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تحویل از قبل زیرساخت مناسب و پرسنل مورد نیاز را تهیه کرده و برای اجرای صفر تا صد فرایند آماده هستند و این یعنی کسب‌وکار می‌تواند به جای درگیری با این موضوعات، تمرکز خود را به بهبود سایر بخش‌ها اختصاص دهد.

شاید این ساده‌ترین توضیح درباره مزایای برون‌سپاری خدمات دلیوری باشد؛ در ادامه با دقت بیشتر به مرور مزیت‌ها می‌پردازیم.

۸ مزیت برون‌سپاری خدمات تحویل

اگر بخش قبل را با دقت خوانده باشید، حالا کمی با فواید برون‌سپاری خدمات تحویل برای یک کسب‌وکار آشنایی دارید، اما شاید خواندن ۸ دلیل بعدی بتواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

۱. صرفه‌جویی در هزینه‌های سنگین تهیه و نگه‌داری ناوگان حمل و نقل

اولین دلیل برون‌سپاری برای ۷۰ درصد شرکت‌هایی که بخش‌ یا بخش‌هایی از کسب‌وکار خود را برون‌سپاری می‌کنند، کاهش هزینه‌هاست.

وسایل نقلیه تجاری به هیچ عنوان کم‌هزینه نیستند. حتی خرید وسایل نقلیه دست دوم هم هزینه زیادی روی دوش شما خواهد گذاشت. علاوه بر آن باید هزینه نگه‌داری، تعمیرات، قطعات و… را هم در نظر بگیرید. با همکاری با یک شرکت مختصص در ارائه خدمات تحویل و حمل و نقل، می‌توانید تمام این هزینه‌ها را خط بزنید و این پول را در بخش دیگری از کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید. دقت کنید که از مبلغ کمی حرف نمی‌زنیم!

۲. آسیب کمتر در حمل و نقل و جابه‌جایی بسته‌ها

حتی اگر تصمیم بگیرید حمل و نقل را خودتان انجام دهید، ممکن است مجبور شوید رسیدگی به کالاهای مختلف با شرایط مختلف را به آن‌ها آموزش دهید. با این حال، اگر کار را به متخصصان باتجربه‌ای بسپرید که در حمل و نقل کالاها و محصولات با ماهیت پیچیده یا حساس مهارت دارند، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. این یعنی آسیب‌ها و خرابی‌ها و در نتیجه ضرر و زیان مربوط به فرایند حمل و نقل و تحویل سفارشات بسیار کمتر خواهد بود. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات تحویل، کالاها و محصولات را برای کاهش خطرات بیمه می‌کنند.

۳. تحویل سریع‌تر

یکی از محورهای اصلی هر کسب‌وکاری تحویل محصول در سریع‌ترین زمان ممکن است. کاهش زمان تحویل تاثیر زیادی بر بخش‌های مختلف کسب‌وکار دارد؛ از افزایش جریان‌های نقدینگی گرفته تا بهبود تجربه مشتری.

اگر بتوانید برای برون‌سپاری خدمات دلیوری شرکتی را پیدا کنید که خدمات تحویل در همان روز را ارائه می‌دهد، می‌توانید مطمئن باشید که در طولانی‌مدت سود قابل توجهی کسب خواهید کرد. متخصصان اهمیت تحویل سریع را درک می‌کنند و مطمئن می‌شوند که این کار به خوبی برای کسب‌وکار انجام می‌شود و از این طریق به شما کمک می‌کنند حجم سفارشات را افزایش دهید.

. اگر بتوانید برای برون‌سپاری خدمات دلیوری شرکتی را پیدا کنید که خدمات تحویل در همان روز را ارائه می‌دهد، می‌توانید مطمئن باشید که در طولانی‌مدت سود قابل توجهی کسب خواهید کرد.

۴. تجربه و مهارت در حل مسئله‌های مربوط به تحویل و حمل و نقل

اگر یک استارت‌آپ هستید که به تازگی وارد اکوسیستم کسب‌وکار شده‌اید، احتمالا هنوز از تمام مشکلاتی که ممکن است در مسیر تحویل به آن‌ها برخورد کنید، آگاه نباشید. حضور یک شرکت باتجربه در امور تحویل و حمل و نقل مفید است و می‌تواند شما را به سوی مسیر درست راهنمایی کند. چنین شرکت‌هایی پیش از این با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کرده‌اند و حالا به راحتی می‌توانند از پس دشواری‌ها بربیایند.

۵. کمک و پشتیبانی مجزا در بخش بسته‌بندی و انبارداری

برخی از بهترین ارائه‌دهندگان پیک و خدمات تحویل، بدون هزینه یا با هزینه بسیار کم به مشتریان خود امکان دسترسی به خدمات اضافی را می‌دهند؛ خدمات مهمی مانند بسته‌بندی و ذخیره‌سازی کالاها.

اگر شرکت همکار شما در بخش لجستیک (۳pl)، انباری در یک موقعیت مکانی استراتژیک داشته باشد، در نهایت به نفع کسب‌وکار شما خواهد بود. به همین دلیل است که هنگام برون‌سپاری خدمات تحویل باید به دنبال بهترین شرکت‌ها باشید. ارائه خدمات انبارداری می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کمک به گسترش کسب‌وکار در آینده باشد.

۶. افزایش زمان آزاد مدیران ارشد برای تمرکز روی بخش‌های دیگر کسب‌وکار

اگر بخش حمل و نقل و تحویل سفارشات به عنوان یکی از جنبه‌های اصلی و مهم کسب‌وکار توجه کافی را دریافت کند، شما می‌توانید زمان خود را برای تمرکز روی بخش‌هایی صرف کنید که نیاز به توجه بیشتری دارند. مطمئنا به خوبی می‌دانید که تفویض اختیار به دیگران، کاری حیاتی برای افزایش کارآیی عملکرد است.

اگر شرکتی معتبر و باتجربه را برای برون‌سپاری خدمات دلیوری انتخاب کنید، می‌توانید با خیال راحت‌تر به سراغ توسعه محصول، بازاریابی، بهبود ارتباط با مشتریان و… بروید.

۷. ایجاد اعتماد به کسب‌و‌کار نزد مشتریان

تحویل آخرین و در بسیاری مواقع تنها نقطه تماس مستقیمی است که کسب‌وکار شما با مشتریان خود دارد.

اگر تجربه تحویل عالی نباشد، ممکن است بر میزان اعتماد مشتری به برند تاثیر بگذارد.

اگر مطمئن نیستید که خودتان می‌توانید این فرایند را به خوبی مدیریت کنید، بهتر است آن را به کسانی بسپارید که ارزش این موضوع را درک کرده‌اند و به آن اهمیت می‌دهند.

۸. کاهش ردپای کربن و اثرات محیط زیستی

با افزایش نگرانی‌ها درباره مسائل زیست‌محیطی، بیشتر مدیران تلاش می‌کنند کسب‌وکارهای خود را به سبزترین شکل ممکن اداره کنند. بخش مهمی از این مسئله مربوط به ردپای کربن و گرمایش جهانی است و فرایندهای شامل حمل و نقل اهمیت زیادی دارند. کاهش آلایندگی‌های وسایل نقلیه یک چالش خاص برای مالکان، به‌ویژه شرکت‌های کوچک‌تر با بودجه محدود است. بسیاری از این شرکت‌ها احتمالا کشش مالی کافی برای تجدید مداوم یا رسیدگی به وسایل نقلیه برای مطابقت با آخرین استانداردها را در اختیار نداشته باشند.

برون‌سپاری خدمات تحویل به یک شریک مستقل و باتجربه به دو دلیل اساسی به شما کمک می‌کند گام بزرگی به سمت اداره کسب‌وکاری مسئولیت‌پذیر از نظر زیست‌محیطی بردارید:

  1. استفاده از مزایای یک ناوگان مدرن که تا حد امکان سبز است.
  2. مدیریت متمرکزی که تضمین می‌کند همیشه کالاها و مسیرها برای حداکثر بهره‌وری برنامه‌ریزی شده‌اند.
برون‌سپاری خدمات تحویل به شما کمک می‌کند به سمت اداره کسب‌وکاری مسئولیت‌پذیر از نظر زیست‌محیطی گام بردارید

الوپیک چگونه به شما دراین مسیرکمک خواهد کرد؟

الوپیک با ویژگی‌ها و مزایای متنوعی که دارد، می‌تواند انواع مختلفی از خدمات پیک مانند تحویل در برابر نقاضا، تحویل در همان روز، تحویل در روز بعد و … را ارائه دهد. مهم‌ترین این ویژگی‌ها و مزایا عبارتند از:

سرویس‌های متنوع

ممکن است شما کالاها و سفارش‌های متفاوتی برای فروش و ارسال داشته باشید از محصولات کوچک گرفته تا محصولات بسیار بزرگ! شاید شما الوپیک را فقط با سرویس پیک موتوری آنلاین می‌شناختید؛ اما سرویس‌های کاربردی دیگری هم مانند الووانت، الوپست و الوفروش برای کمک به شما وجود دارد. همچنین سرویس ارسال انبوه هم راه حل مناسبی برای ارسال سفارش‌های با تعداد بالای شما است.

ارسال زمان‌بندی‌شده

الوپیک مراقب وقت شماست چون وقت طلاست! اگر برای فردا یا چند روز آینده به پیک نیاز دارید، می‌توانید از حالا درخواست زمان‌بندی‌شده ارسال کرده و پیک را برای تاریخ و زمان مورد نظر خود، رزرو کنید.

ارسال درخواست‌های هم‌زمان

اگر صاحب یک کسب‌وکار باشید احتمالا باید روزانه چندین بسته بفرستید. الوپیک نیاز شما را قبلا بررسی کرده است و امکان ارسال چندین درخواست هم‌زمان را در اپلیکیشن فراهم کرده تا شما بتوانید به هر تعدادی که نیاز دارید، ارسال کنید.

ردیابی آنلاین

هیچ چیز به اندازه یک ارسال به موقع مشتریان شما را راضی نمی‌کند. مشتریان شما دوست دارند بدانند که بسته آن‌ها چه زمانی به دستشان می‌رسد. شما می‌توانید به راحتی اطلاعات ردیابی پیک را با مشتری خود به اشتراک بگذارید تا او هم بتواند پیک را به صورت آنلاین روی نقشه رصد کند.

سرویس API

سرویس API الوپیک مخصوص کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین است. با استفاده از سرویس API الوپیک دیگر نیاز نیست آدرس مبدا و مقصد را برای ثبت درخواست ارسال وارد کنید. با ثبت اطلاعات مبدا و مقصد در وب‌سایت توسط کاربر شما در زمان خرید، این اطلاعات به الوپیک منتقل می‌شود و درخواست ارسال به صورت اتوماتیک و یا دستی ارسال می‌شود.

دانلود اپلیکیشن الوپیک

مزایای برون‌سپاری خدمات دلیوری

کلام پایانی

اگر به فکر برون‌سپاری خدمات تحویل و حمل و نقل هستید، پیدا کردن شریک مناسب برای مدیریت تدارکات و پردازش سفارش‌ها یک تصمیم حیاتی برای اطمینان از سلامت طولانی‌مدت کسب‌وکارتان به حساب می‌آید.

همکاری با یک شریک مناسب به بهترین نحو از رشد کسب‌وکار شما حمایت می‌کند و راه‌حل‌های تکمیلی برای رفع مشکلات و بهبود فرایندها ارائه می‌دهد و آمادگی افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری را در شما ایجاد می‌کند. چنین شریکی مانند یک عضو ارزشمند از تیم شما خواهد بود که به شما کمک می‌کند با پیچیدگی‌های مرتبط با لجستیک و حمل و نقل را آسان‌تر کنار بیایید و در نهایت با تحویل سریع و دقیق محصولات شما، مشتریانتان را راضی نگه می‌دارد.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...