قابلیت Same-Day Delivery مسبب رشد و توسعه تجارت‌های خرد

تحویل Same-Day کالا با گذشت زمان در حال تبدیل به یک استاندارد تجاری است و تجارت‌های تازه کار و کوچک باید از آن برای ابقای مشتریان فعلی و کسب مشتریان جدید بهره ببرند‌. البته، این گزینه محدود به شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نمی‌شود و در صورتی که فروشگاه‌های دیگر گزینه تحویل کالا در روز سفارش را فراهم کنند،به این فروشگاه‌ها نیز اقبال بیشتری نشان داده خواهد شد.

به دلایل متعدد، رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به عنوان یک تجارت خرد می‌تواند دلهره‌آور و دشوار باشد. هزینه‌های زیاد، بودجه پایین و کمبود منابع تنها چند مورد از مسائلی هستند که مسبب آن‌اند تا تجارت‌ها و فروشگاه‌های خرد در دریای رقابت تجاری با فروشگاه‌های بزرگ مانند یک ماهی کوچک به نظر برسند.

اما، خوشبختانه تجارت‌های کوچک از یک سلاح کاربردی و قدرتمند نیز بهره می‌برند که یک مزیت رقابتی در برابر فروشگاه‌های خرده فروشی بزرگ را برایشان فراهم می‌کند. همان طور که شرکت توزیع کالای Parcel نیز به خوبی از این مزیت یاد می‌کند و آن را به عنوان یک قابلیت بی‌همتا برای کسب رضایت مشتریان فراهم کرده است. در واقع، با طی مسافت‌های طولانی برای تحویل کالا در همان روز سفارش، تجارت‌های کوچک می‌توانند شادی و رضایت مشتریان و کاربران را به دست آورند و به دوام مشتریان کنونی‌شان کمک کنند.

براساس نظرسنجی اخیر Dropoff، سال گذشته تحویل در روز سفارش کالا سریع‌ترین رشد را بین گزینه‌های مختلف تحویل سریع کالا داشته است. با این حال، در صورت فراهم کردن این گزینه برای مشتریان، شاید نگرانی صاحبان تجارت‌های خرد افزایش هزینه‌ها باشد اما در عوض، مشتریان نیز تمایل به پرداخت هزینه بیشتری دارند تا محصول سفارش داده شده را در همان روز تحویل بگیرند.

برای نمونه، ۴۷ درصد از مشتریان آمریکایی در سال قبل برای دریافت سفارش در همان روز ثبت سفارش، ابراز تمایل کرده‌اند.

باید گفت، تحویل Same-Day کالا با گذشت زمان در حال تبدیل به یک استاندارد تجاری است و تجارت‌های تازه کار و کوچک باید از آن برای ابقای مشتریان فعلی و کسب مشتریان جدید بهره ببرند‌. البته، این گزینه محدود به شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نمی‌شود و براساس یک نظرسنجی، ۶۵ درصد از مشتریانی که از آمازون خرید می‌کنند، اظهار داشتند در صورتی که فروشگاه‌های دیگر گزینه تحویل کالا در روز سفارش را فراهم کنند، از این فروشگاه‌ها نیز خرید خواهند کرد.

در این راستا، شرکت Parcel می‌گوید، هنوز هم بسیاری از شرکت‌های بزرگ گزینه تحویل Same-Day کالا را ایجاد نکرده‌اند و این در حالی‌ست که مشتریان تقاضای زیادی برای آن دارند.

ممکن است فراهم نکردن این قابلیت به قیمت زیادی برای شرکت‌های بزرگ تمام شود و در کنار این موضوع، از دست دادن مشتریان نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این در حالی‌ست که تجارت‌های خرد برای ابقای تک‌تک مشتریان و کسب مخاطبان جدید تلاش زیادی می‌کنند و این کار نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است.

شرکت Parcel می‌گوید، هر دقیقه از کار نیروهای شرکت که برای آن هزینه پرداخت می‌شود، دارای ارزش بالایی است. به همین دلیل، Parcel ادعا می‌کند که تجارت‌های هوشمند خرد یاد گرفته‌اند که این ارزش و هزینه را به صورت هوشمندانه و با دقت زیاد افزایش دهند.

البته، همکاری با شرکای Third-Party می‌تواند گزینه عالی برای شرکت‌ها باشد که فشار و سختی عملیات توزیع و تحویل کالا را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد. با این کار، تجارت‌ها می‌توانند با خیال راحت به وسائل نقلیه و رانندگان حرفه‌ای دسترسی داشته باشند؛ بدون این که هزینه و مسئولیت‌های اضافی را متحمل شوند. در این بین، بسیاری از نمونه‌های موفق مانند شرکت Dropoff و نمونه داخلی آن الوپیک وجود دارد که می‌توان در مورد همکاری شرکت‌های توزیع کالا و تجارت‌های خرد بیان کرد.

این همکاری نه تنها قابلیت تحویل کالا را در زمان مناسب فراهم خواهد کرد، بلکه تضمین بالایی در مورد جلوگیری از آسیب‌دیدگی و دزدیده شدن آن نیز وجود دارد. البته، مزیت دیگری نیز وجود دارد که می‌توان طی روند تحویل کالا، محل آن را به صورت دقیق و در هر لحظه به دست آورد.

شاید برای بسیاری از صاحبان تجارت‌ها و برندها این نکته اهمیت زیادی نداشته باشد اما به عنوان آخرین مرحله تولید و مصرف کالا، تحویل صحیح و سالم محصول تولیدی است که تصویر ذهنی مناسبی برای مشتریان به وجود می‌آورد و نکته مهمی در بازگشت مشتریان به سمت برند در آینده است. الوپیک تلاش داشته تا این نیاز را در بازار شناسایی و مرتفع کند.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...