چرا الوپیک امن‌ترین پیک ایران است؟ (۹ دلیل پنهانی)

از ۳ سال پیش که الوپیک به دنیا آمد، تا حالا راه پر فراز و نشیبی داشتیم! مانند تمام کسب و کارها، گاهی بالا بودیم و گاهی پایین اما مانند تعداد محدودی از کسب و کارها، هیچ‌وقت توقف نکردیم. ما اولین سامانه هوشمند پیک موتوری بودیم و مانند تمام اولین‌ها، چالش‌های بسیاری را تجربه کردیم چون کسی نبود که قبلا این راه را رفته باشد و راه درست را به ما نشان بدهد! حالا بعد از سه سال می‌خواهیم یکی از تجربه‌های مهم خودمان را به شما بگوییم. تجربه‌ای که راحت به دست نیامده اما به راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این مطلب می‌خواهیم بگوییم که چرا الوپیک امن‌ترین سامانه حمل و نقل است و ما این امنیت را چگونه به دست آوردیم. با ما همراه باشید!

الوپیک امن‌ترین سامانه حمل و نقل محسوب می‌شود اما ما تا به حال برایتان نگفته‌ایم که این امنیت چگونه به دست آمده است! ما کارهایی پشت پرده انجام داده‌ایم که تا حالا منتشر نکرده‌ایم. دلیل منتشر نکردن این کارها نیز این بود که تصور می‌کردیم تمام سامانه‌های حمل و نقل باید آنها را انجام داده باشند و این یک امر کاملا بدیهی و عادی است! اما حالا بعد از گذشت سه سال می‌بینیم که سامانه‌های دیگر نه‌تنها این موارد را رعایت نمی‌کنند بلکه مشتریان عزیز ما حتی نمی‌دانند که چنین مواردی باید رعایت شود! با ما همراه باشید تا این موارد را با هم مرور کنیم.

۱) فقط رو در رو!

ثبت‌نام در الوپیک برخلاف سامانه‌های مشابه، فقط و فقط به صورت حضوری در دفتر ثبت‌نام و یا از طریق بازاریابان در سطح شهر انجام می‌شود. کارشناسان ما در دفتر رسمی ثبت‌نام الوپیک، شرایط تمام مراجعان را بررسی می‌کنند و این تازه اولین مرحله از ثبت‌نام است! تا زمانی که فرد از طریق مراجع انتظامی احراز هویت نشود، امکان فعالیت در الوپیک را ندارد.

ممکن است مراجعه حضوری برای متقاضیان کمی سخت باشد و به همین دلیل از ثبت‌نام در الوپیک صرف نظر کنند. حتی به همین دلیل ممکن است تعداد سفیران ما کمتر از سرویس‌های مشابه باشد اما ما این نکته را یک نقطه ضعف در نظر نمی‌گیریم، بلکه این نقطه قوت ماست و نشان می‌دهد که سفیران ما انتخاب‌شده و برگزیده هستند.

سفیران الوپیک در حال صبت نام در دفتر ثبت نام الوپیک

۲) بحران هویت نداریم!

یکی از مسائلی که برای تیم  ثبت نام الوپیک اهمیت بسیار دارد، تطبیق هویت متقاضیان با مدارک شناسایی آنهاست! گاهی پیش می‌آید که افراد می‌خواهند با مدارک دیگران در جایی مشغول به کار شوند اما باید بدانید که چنین چیزی در الوپیک غیرممکن است. روند ثبت‌نام در الوپیک بسیار دقیق و امن طی شده و تمام مدارک شناسایی متقاضی در دفتر ثبت‌نام بررسی می‌شود. اگر اطلاعات وارد شده توسط متقاضی با اطلاعات به دست آمده پس از استعلام مطابقت نداشته باشد، وضعیت او در سامانه الوپیک به حالت غیرفعال درمی‌آید. مدارک شناسایی مورد نیاز در الوپیک نیز عبارتند از:

  • شناسنامه
  • یا کارت ملی هوشمند
  • یا کارت پایان خدمت هوشمند
  • یا پاسپورت با اعتبار ۶ ماه
  • مدرک احراز محل سکونت شامل قبض آب، برق، تلفن یا اجاره نامه و یا سند ملک

لازم به ذکر است که ما مدارک متقاضیان را نزد خود نگه نمی‌داریم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام در الوپیک کلیک کنید.

چرا الوپیک امن ترین پیک ایران است

۳) تمام مدارک ماشین روی میز!

تیم ثبت نام الوپیک تمام مدارک وسیله نقیله (موتور، سواری و وانت‌بار) را بررسی کرده و در صورت تکمیل نبودن آنها، از ثبت‌نام متقاضی جلوگیری می‌کند. بسیار از ما سوال می‌شود که آیا می‌توانم با وسیله شخص دیگری در الوپیک فعالیت کنم؟ جواب ما مثبت است! اما به شرطی که در زمان ثبت‌نام، تمام مدارک وسیله را با خود به همراه داشته باشید. مدارک مورد ماشین برای ثبت‌نام در الوپیک عبارتند از:

  • کارت وسیله نقلیه
  • یا برگه سبز وسیله نقلیه
  • یا برگه خرید کارخانه با مهر رسمی
  • یا قولنامه با مهر رسمی
  • و یا سربرگ‌دار
  • سفته برای حسن انجام کار

ما مدارک ماشین را هم نزد خودمان نگه نمی‌داریم و بعد از تهیه کپی شما می‌توانید آنها را با خودتان ببرید. همچنین اگر شخصی را می‌شناسید که می‌خواهد در الوپیک مشغول به کار شود اما موتور سیکلت ندارد، می‌توانید با یک حرکت نیکو، مطلب خرید موتور سیکلت اقساطی در الوپیک را برای او ارسال کنید!

ارائه مدارک وسیله نقیله در زمان ثبت نام در الوپیک

۴) استعلام همه‌جانبه از همه جا

وقتی نام متقاضی وارد سامانه الوپیک می‌شود، ما برای تایید صلاحیت او از تعامل مستقیم با پلیس استفاده می‌کنیم. در روند ثبت‌نام در الوپیک، شماره ملی فرد متقاضی بلافاصله پس از ثبت‌نام در اختیار پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار می‌گیرد. به همین دلیل الوپیک از ثبت‌نام افرادی که شماره ملی آنها در اختیار پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا قرار نباشد، جلوگیری می‌کند. همچنین الوپیک هیچگونه دخالتی در فرآیند رد یا تایید صلاحیت سفیر ندارد و در این مورد تابع قوانین پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا است.

پلیس اطلاعات کامل‌تری از سوءپیشینه‌های معمولی در اختیار داردو صلاحیت رانندگان را تایید یا رد می‌کند. این صلاحیت از ۱۶ جهت بررسی شده و پس از تایید صلاحیت، ما متقاضی را به عنوان سفیر الوپیک ثبت نام می‌کنیم!

۵) بسته شما را بیمه می‌کنیم!

یکی از تفاوت‌های اساسی که الوپیک با سایر سامانه‌های مشابه دارد، تعهد به سفیر و تعهد به مشتری است. یکی از رقبای بزرگ ما در تشرح وظابف خود گفته است که هیچ مسئولیتی ندارد و تنها یک اپلیکیشن واسط میان راننده و مشتری است. اما الوپیک تعریف دیگری نسبت به مسئولیت‌های خود دارد و خود را متعهد به مشتری و سفیر می‌داند. در صورت بروز خسارت و آسیب به مرسوله، الوپیک خود را موظف به پرداخت خسارت به مشتری می‌داند.

تا به حال تعداد محدودی مشتری ناراضی داشته‌ایم که مرسولات آنها خسارت دیده بود اما تمام آنها را با پرداخت خسارت و یا پیگیری راه‌های قانونی راضی کرده‌ایم. در صورتی که مرسوله شما فاکتور داشته باشد و خسارت آن تایید شود، الوپیک تا یک میلیون تومان هزینه مرسوله را به صورت شخصی می‌پردازد. بیمه مرسوله یکی از دغدغه‌های اصلی الوپیک است و تا به حال تلاش‌های بسیاری از طرف الوپیک برای همکاری با شرکت‌های بیمه صورت گرفته است و در آینده خبرهای خوبی در این مورد خواهیم شنید!

سفیر الوپیک در حال تحویل مرسوله به مشتری

۶) برگزاری کلاس‌های کاملا جدی

بعد از ثبت‌نام سفیران در الوپیک، برای آنها دو کلاس آموزشی و جدی برگزار می‌شود. یکی از این کلاس‌ها مربوط به آموزش نحوه استفاده از اپلیکیشن سفیران و قرانین مربوط به حمل بار و کالای درون‌شهری است که بعد از طی کردن مراحل ثبت نام برای سفیران برگزار می‌شود. کلاس بعدی درباره آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی است و با حضور افسر راهور برگزار شده و قوانین ترافیکی در آن مرور می‌شود. حضور در این کلاس‌ها برای تمام سفیران الوپیک اجباری است.

کلاس قوانین راهنمای و رانندگی و ترافیکی برای سفیران الوپیک

۷) تجهیزات رایگان برای ایمنی همه

می‌دانستید که این الوپیک بود که برای اولین بار کلاه کاسکت ایمنی بین سفیران خود توزیع و استفاده از آن را الزامی کرد؟ همچنین باکس الوپیک برای حمل بار نیز با باکس سامانه‌های مشابه تفاوت دارد! طیق آمار، یکی از مهم‌ترین دلایل تصادف موتورسواران، استفاده از باکس‌های غیراستاندارد و حمل بارهای نامتعارف است. الوپیک با همکاری یک تیم طراحی حرفه‌ای، اقدام به ساخت باکس‌های استاندارد نمود تا سفیران الوپیک نتوانند بیش از اندازه مجاز، مرسوله جابجا کنند. ابعاد باکس الوپیک ۶۰X60X60 و مهندسی‌ساز است و طیق قوانین ترافیکی طراحی شده است.

ژیله الوپیک نیز شب‌نماست که باعث می‌شود سفیر الوپیک به راحتی در شب قابل تشخیص باشد.الوپیک سفیران را به استفاده از تجهیزات تشویق می‌کند چون استفاده از تجهیزات الوپیک باعث افزایش درآمد سفیران می‌شود.  هدف الوپیک از این اقدام، در مرحله اول افزایش سطح ایمنی و سلامتی سفیران و در مراحل بعدی آراستگی ظاهری و احساس تعلق خاطر به سازمان است. تا حالا بیش از ۲۰۰ هزار کلاه‌کاسکت، ۳۰۰ هزار ژیله برای سفیران موتور و وانت و ۲۰۰هزار باکس استاندارد مقواپلاست میان سفیران الوپیک توزیع شده است.

ارائه باکس رایگان برای ایمنی سفیران الوپیک

۸) بدون گواهینامه هم ثبت نام می‌کنیم اما…

شاید برایتان سوال باشد که اگر الوپیک تا این حد به ایمنی سفیران و سالم رسیدن مرسوله‌ها اهمیت می‌دهد، پس چرا حاضر است موتورسوارانِ بدون گواهی‌نامه را ثبت نام کند؟! دقیقا به همین دلیل! الوپیک موتورسواران فاقد گواهینامه را ثبت نام کرده و آنها را تشویق می‌کند تا در یک مدت معین با استفاده از تسهیلات ویژه و تخفیف‌های اختصاصی گواهینامه بگیرند! برخی از متقاضیانی که برای ثبت‌نام به دفتر الوپیک مراجعه می‌کنند، موتور سوارانی ماهر هستند که متاسفانه فرصت دریافت گواهینامه نداشته‌اند.

این مساله برای الوپیک بسیار مهم است و می‌خواهد در راستای مسئولیت اجتماعی خود که رسیدگی به شرایط رفاهی و آسایش موتورسواران است، گام‌هایی بزرگ بردارد. به همین دلیل شرایطی را فراهم آورده است که سفیران الوپیک بتوانند پس از قطعی شدن ثبت نام خود در الوپیک، نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند. طبیعی است که در صورت عدم دریافت گواهینامه در تاریخ معین، ثبت نام آنها لغو خواهد شد و از دریافت سهمیه سوخت نیز محروم خواهد شد. پس آگاه باشید که می‌توانید در الوپیک به راحتی گواهینامه بگیرید!

همزمان با استخدام در الوپیک با تسهیلات ویژه الوپیک گواهینامه بگیرید

۹) مجوز با اجازه‌ی همه

الوپیک یک از معدود سامانه‌های حمل و نقل در ایران است که تحت نظر پلیس راهور، پلیس اماکن، پلیس فتا، پلیس پیشگیری و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا فعالیت می‌کند. الوپیک مجوزهای خود را از مراکز معتبری چون اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری(مجوز دانش‌بنیان) و معاونت بار و کالای شهرداری دریافت کرده است و همچنین الوپیک ای‌نماد را نیز از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کسب کرده است. پس خیالتان راحت و با خیال راحت الوپیک بگیرید!

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...