برای موفقیت استارتاپ، تیم مهم تر از ایده است

اغلب آدمهایی که خیال راه اندازی یک کسب و کار بزرگ را دارند، تصور می کنند باید بهترین ایده را داشته باشند. ایده ای که تا به حال به ذهن کسی خطور نکرده و تنها آنها موفق شده اند این کشف بزرگ را انجام دهند. این در حالیست که مهرشاد پزشک مدیر شرکت الوپیک ، این فرضیه را به کلی رد می کند و معتقد است:
مهم ترین موضوع در ساختن یک استارتاپ موفق، تیم است.

بنابراین اگه ایده خوبی دارید، ولی تیم ندارید وارد این میدان نشوید، زیرا همانطور که پزشک در ادامه صحبتهایش تاکید دارد:
فرصت زیادی برای تبدیل بازارهای سنتی به دیجیتال باقی نمانده و هر فردی که مستعد و خلاق است باید این فضا را درک کند و از آن بهترین استفاده را داشته باشد. اما اگر تنها یک ایده خوب دارید و تیم ندارید، مطمئن باشید که با شکست مواجه می شوید. زیرا نمونه های زیادی بوده اند که ایده و سرمایه داشته اند؛ اما به خاطر نداشتن یک تیم خوب و حرفه ای شکست خورده اند. این شکست فرصت بی نظیر سالهای طلایی پیش رو را از شما خواهد گرفت.

مهرشاد پزشک که سالهای زیادی در فرانسه زندگی و کار کرده است، با اشاره به تجربیات خود در آنسوی مرزهای ایران می گوید:

شاید خیلی از مردمی که تجربه کار در کشورهای دیگر را نداشته اند، فکر کنند که در خارج شرایط بسیار ایده الی برای کسب و کار وجود داشته باشد، اما من که سالها در فرانسه کار کردم به جرات می گویم که ایران بهترین منطقه دنیا برای کسب و کارهای نو است. به خصوص امروز که حمایت های خوبی از استارتاپ ها می شود و فضا برای کار از هر لحاظ مهیاست.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...