تهران‌گردی با الوپیک – موزه‌ها

موزه های تهران، آیینۀ تمام نمای تاریخ ایران
دیدنی‌های تهران تمامی ندارند اما از هرچه که بگذریم، موزه‌های تهران حال و هوای دیگری را در خود ثبت کرده‌اند. ۴۰ ساختمان‌ که هرکدام به سهم خود، تاریخ کشورمان را در خود جای داده‌اند.
در موزه‌ها می‌توانید معنای عمیق واژه‌هایی مثل «رشد» و «تغییر» را درک کنید و با روند پیشرفت بشر آشنا شوید؛ آنچه باعث می شود تاریخ را دوباره تکرار نکنیم، همین مطالعه کتاب‌های تاریخی و رفتن به موزه‌هاست. اما در میان نگارخانه‌ها، موزه‌ها و باغ موزه‌های پرتعداد تهران برخی، از جذابیت‌های بیشتری برخوردارند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

 

موزه پست تهران
موزه پست تهران، با نام کامل «موزۀ پست ومخابرات» اولین موزۀ ایران در حوزۀ پست و مخابرات است که زمان تاسیس آن به سال ۱۳۱۱ باز می‌گردد و در خیابان سپه تهران قرار دارد. در این موزه شما با نمونه‌هایی از قدیمی‌ترین نامه‌ها، بسته‌ها و مرسولات پستی آشنا خواهید شد و از وسایل مربوط به تلگرام، انواع تمبر، لوازم مربوط به کبوترهای نامه‌بر تا ماهواره‌های امروزی دیدن می‌کنید.

 

 

 

موزه باغ فردوس
شاید نام این موزه برای شما یادآور نام فیلمی باشد. موزه باغ فردوس، نرسیده به میدان تجریش و در ضلع شمالی خیابان ولیعصر واقع شده است. باغ بیست هزار متر مربعی این باغ موزه، بنای هزار متری آن را دربر گرفته است. موزۀ سینما نیز در این محل واقع است که البته برای بازدید از آن لازم است حتما بلیط خریداری کنید.

 

 

 

موزه پروفسور حسابی
بنای موزه پروفسور حسابی
که متعلق به سال ۱۳۱۰ هجری شمسی است، در حقیقت منزل شخصی این دانشمند ایرانی بوده که پس از درگذشت ایشان در معرض دید عموم قرار گرفته.

 

 

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال ۱۳۹۱ با هدف به نمایش گذاشتن بخشی از حماسۀ مقاومت مردم ایران در برابر تجاوز نیروهای بعثی افتتاح شد.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...