رشد قابل توجه رستوران‌های بیرون‌بر در دوران کرونا

برندهای Delivery-only، غذای مورد نیاز مشتریان را در آشپزخانه‌های رستوران‌ها آماده می‌کنند و در این بین، تحویل غذاها به وسیله یک پیک خارج از مجموعه انجام می‌گیرد. در این نوع محل‌ها جایی برای حضور فیزیکی مشتریان وجود ندارد و تنها با سفارش دادن غذا، می‌توانید غذا را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

شرکت‌های همکار که تنها کار تحویل و توزیع غذاهای آماده شده را برعهده دارند، نقش مهمی در این رستوران‌ها خواهند داشت که می‌توان شرکت Uber Eats را یکی از معروف‌ترین آن‌ها دانست.

برندهای Delivery-only در دنیای امروزی روزانه در حال افزایش هستند و می‌توان روش کاری آن‌ها را یک راه حل عملی و موفق برای موفقیت رستوران‌داران در شرایط کرونا دانست. برای نمونه، رستوران‌ها و تولید کنندگان غذا می‌توانند محصولات متعددی را تهیه کنند و پس از آن، به راحتی با همکاری برندهای Delivery-only آن را به دست مشتریان خود برسانند.

باید گفت، در سال گذشته این برندها رشد قابل توجهی به خود دیدند؛ چرا که بسیاری از خانواده‌ها در شرایط قرنطینه به سمت استفاده از این نوع قابلیت‌ها رفتند. البته، رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ نیز در حال ملحق شدن به دیگران هستند تا بتوانند در ساعات کاری شلوغ مشتریان جدیدی را کسب کنند.

مثلا اخیرا، شرکت Applebee برند Cosmic Wings را معرفی کرد که کار آن تهیه بال مرغ و محصولات غذایی است که در این بین، وظیفه تحویل محصولات آن برعهده شرکت تحویل فوری Uber Eats است. این شرکت محصولات را از ۱۳۰۰ آشپزخانه Applebee به دست مشتریان خواهد رساند.

رستوران‌های زنجیره‌ای Denny’s در آمریکا نیز در حال همکاری با شرکت‌های شخص ثالث برای استفاده از قابلیت‌های تحویل Delivery-only هستند. Denny’s در حال کار روی دو برند مجازی است که The burger Den و The Meltdown نام دارند. این برندها در نیمه اول سال جدید میلادی معرفی خواهند شد و دیگر رستوران‌های بزرگ نیز در حال تلاش برای معرفی امکانات و گزینه‌های تحویل فوری هستند.

در این بین، افراد معروف نیز از این امکانات تحویل غذا استقبال می‌کنند. دو برند Tyga Bits و Mariah Cookies از جمله مثال‌هایی هستند که در حوزه سفارش غذاها و به صورت آنلاین و دیجیتال فعالیت می‌کنند و از جدیدترین برندهایی هستند که مشتریان نیز از آن استقبال کرده‌اند و در آینده تعداد بیشتری از آن‌ها به وجود خواهند آمد.

Uber Eats می‌گوید، در حال حاضر این شرکت با بیش از ۱۰ هزار رستوران به صورت تحویل Delivery-only همکاری می‌کند و این عدد در سال ۲۰۱۹ تنها ۳ هزار بود. براساس اعلام این شرکت، بیش از نیمی از این رشد به دلیل همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوده است. البته، DoorDash و GrubHub نیز دو شرکت فعال تحویل فوری هستند که آمار خود را اعلام نکرده‌اند.

به گفته Scott Gladstone رئیس توسعه و برنامه‌ریزی Applebee، ایجاد برند جدید یک فرصت عالی به شمار می‌رود تا با استفاده از آن، روی مشتریان جدید و منحصر به فرد تمرکز کنیم. در واقع، برند جدید این شرکت می‌تواند با پیشرفت و جذب مشتریان جدید روی پای خود بایستد.

همزمان با بسته شدن رستوران‌ها و مکان‌های مختلف تهیه غذا، شرکت‌هایی مانند Applebee متوجه این موضوع شدند که باید به فکر ایجاد قابلیت‌های تحویل Delivery-only غذا به مشتریان باشند. براساس گفته گروه NPD که آمار فروش رستوران‌های آمریکا را در دست دارد، اکنون فروش غذای رستوران‌ها با تحویل در محل میزان ۱۱ درصد از کل فروش آن‌ها است که تقریبا رشد دو برابری نسبت به قبل از بحران کرونا دارد.

در بعضی موارد، برندهای رستوران که قابلیت تحویل Delivery-only را مهیا کرده‌اند به تجارت‌های بسیار بزرگ تبدیل شده‌اند. برای مثال، به گفته شرکت Brinker International، برند تازه تاسیس آن در حال رسیدن به فروش ۱۵۰ میلیون دلاری در سال است.

البته، رستوران Espita که در واشنگتن آمریکا واقع شده است و به رهبری Josh Philips فعالیت می‌کند، به تازگی صاحب برندی جدید شده که کار آن تهیه برگرها برای جذب مشتریان جدید است. این برند Ghostburger نام گرفته و یک فرصت بی‌نظیر را فراهم کرده است که با هزینه ۲ هزار دلاری تاسیس شد. با این حال، اکنون درآمد ۴۰ هزار دلاری را در هفته برای مدیران آن فراهم کرده و جالب این جا است که این میزان ۶۰ درصد از کل درآمد Espita در یک هفته کاری خوب است.

در حال حاضر شعبه‌های مختلفی در نواحی مختلف شهر وجود دارد اما وجود شعبه‌های بیشتر که به صورت دیجیتالی فعالیت می‌کنند، رشد بیشتری به همراه خواهند داشت. الوپیک در ایران نیز همراه رستوران‌های Delivery-only بوده و رستوران‌ها می‌توانند برای ارسال غذا از سرویس‌های الوپیک بهره ببرند.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...