رضایت شغلی در سایۀ توجه به مدیریت منابع انسانی

احساسات و باورها، زندگی ما را می‌سازند؛ همین طور شغل، روابط و جهان اطراف ما را. رضایت شغلی به عنوان مجموعۀ احساسات و باورهایی که ما نسبت به شغل خود داریم، یکی از مباحثی است که توانسته جایگاه ویژۀ خود را در میان تعاریف حوزۀ کسب و کار به عنوان یک پارامتر مهم باز کند؛ هرچند که خود از عوامل مختلفی ایجاد شده باشد. عواملی مانند حقوق و مزایا، جو و فضای کاری، روابط میان همکاران با هم، روابط کارمندان با روسا و… بنابراین تاثیر رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان غیر قابل انکار به نظر می‌رسد.


ما در تیم منابع انسانی الوپیک، معمولا از روش‌هایی استفاده می کنیم که حتی گاهی به نظر کوچک می‌رسند اما کاربردی هستند و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین، باعث افزایش احساس رضایت در کارمندان می‌شوند. از اضافه کردن گلدان‌هایی به اتاق‌ها گرفته که باعث می‌شود افراد حس تازگی و نشاط بیشتری داشته باشند، تا وضع قوانینی برای پرداخت مساعده به کارمندان که به افراد احساس امنیت مالی می‌دهد. حتی تغییر جای میزها برای به دست آوردن بهترین زاویه دید، استفاده از نور مناسب و غیره…
اما چرا تا این حد به جزییات توجه می‌کنیم؟
ما می‌دانیم که کارمندان الوپیک بیشتر زمانشان را اینجا و در این شرکت می‌گذرانند. بنابراین مهم است تا ما بتوانیم همۀ آنچه که باعث می‌شود بازدهی آن‌ها افزایش پیدا کند را برایشان فراهم کنیم. ضمن اینکه در حین پرداختن به این امور، به منظور حفظ ثبات و ساختار کلی شرکت چارچوب‌هایی وضع می‌کنیم تا در عین انعطاف و صمیمیت، بتوانیم انسجام مجموعه را حفظ کنیم.

دستورالعمل امروزی ، یک شبه به دست نیامده است و نتیجۀ آزمون و خطا و تحقیق و تفحص کارشناسان واحد منابع انسانی الوپیک به حساب می‌آید. از مطالعۀ تحقیقات التون مايور و رتايس برگر گرفته تا مطالعات پیرامون شاخص رضایت شغلی اسمیت و هیومین.
ما برای رسیدن به یک راهکار مفید، نوین و علمی تلاش کرده‌ایم و با توجه به بازخورد شگفت‌انگیز آن به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر در سیستم کاریتان دغدغۀ افزایش رضایت کارمندان وجود دارد، منتظر بودجه‌های کلان یا ایده‌های عجیب و غریب نباشید؛ با هرچه در توان دارید شروع کنید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...