الوپست، گام مشترک پست و الوپیک برای تحول سیستم پست سنتی

سوم اردیبهشت ماه، تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک میان شرکت ملی پست ایران و شرکت الوپیک در محل ساختمان مرکزی شرکت پست منعقد و از خدمت جدید «الوپست» رونمایی شد. بنا به گفتۀ مهدی نایبی مدیر مجموعۀ الوپیک، تمامی فرآیند راه‌اندازی آن طی چهار ماه انجام شده که حتی در مقایسه با نمونه‌های خارجی نیز بی‌سابقه است.
این سرویس گامی نو در عرصۀ خدمات پستی به‌شمار می‌رود که به‌وسیلۀ آن، شهروندان از بردن بسته و مرسولات خود به شرکت پست جهت ارسال به مقصد مورد نظر، بی‌نیاز خواهند شد. فرآیند نیز به‎‌این‌صورت است که مشتریان کافی است با ثبت درخواست خود در اپلیکیشن الوپیک، بسته یا مرسولۀ مورد نظر خود را به سفیر تحویل دهند تا باقی فرآیند به‌طور خودکار و بدون نیاز به حضور کاربر انجام شود.

نشست خبری الوپیک و شرکت ملی پست

 «حسین نعمتی» مدیرعامل شرکت ملی پست، در مراسم امضای تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک میان شرکت ملی پست ایران و شرکت الوپیک که در محل ساختمان مرکزی شرکت پست و با حضور مدیران هر دو شرکت مذکور و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، همکاری با بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف پُست دانست و الوپیک را یکی از شرکت‌های قابل اعتماد و اتکا در این زمینه خواند.
نعمتی، راه‌اندازی «الوپست» را گامی مهم در راستای تکمیل زنجیرۀ ارسال انواع مرسوله‌ها و انجام خدمات پستی خواند و گفت: شرکت پست طی شش ماه گذشته مشغول رایزنی با الوپیک بوده است و حالا با به بار نشستن مذاکرات و رونمایی از «الوپست»، شهروندان می‌توانند از محل کار یا منزل خود برای تمام نقاط کشور و حتی خارج از ایران محموله پستی ارسال کنند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر، مسائل فنی الوپست تکمیل شده و این سرویس به‌زودی به‌صورت گسترده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

نعمتی، الوپست را راهی امن و آسان برای دریافت مرسوله از درب منزل شهروندان و تحویل آن به دفاتر خدماتی پست دانست و افزود: به‌این‌ترتیب و با آغاز فعالیت الوپست، شهروندان دیگر نیازی نخواهند داشت که همچون گذشته شخصا به دفاتر پستی مراجعه کنند.
«بهزاد اقبال‌خواه» عضو هیات رئیسه شرکت ملی پست نیز در ادامه، رونمایی از «الوپست» را گامی به سوی همکاری نزدیک بخش خصوصی و دولتی با هدف خدمت‌رسانی به مردم دانست، وی یادآور شد: شرکت پست از مدت‌ها پیش به سرویس پیک شهری نیاز داشته است. حتی یک بار و در دوره‌ای کوتاه مشابه آن به صورت پایلوت اجرا شد اما در نهایت، سیاست وزارت ارتباطات همکاری با بخش خصوصی بود.

مهدی نایبی، مدیر مجموعۀ الوپیک نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی سرویس الوپست تنها چهار ماه زمان برده، درحالی‌که این اتفاق در کشورهای دیگر  -به عنوان مثال فرانسه- بالغ بر دو سال طول کشیده است.

مدیرعامل شرکت الوپیک، در ادامه تصریح کرد:
– ما بنا داریم پا را فراتر بگذاریم و الوپیک را از یک سرویس آنلاین جابه‌جایی آنلاین مرسولات، به یک پلتفرم گسترده تبدیل کنیم. در این راه نیز اولین گام بزرگ ما این است که هر سه ماه از یک سرویس جدید رونمایی کنیم. نایبی در ادامه از امضای قرارداد میان تاکسیرانی و الوپیک برای راه‌اندازی «الوتاکسی» خبر داد و اعلام کرد که این طرح به‌زودی اجرا خواهد شد.

2
دیدگاه ها

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
آیلار رزاقیحمید Recent comment authors
newest oldest most voted
حمید
Guest
حمید

از الو پست پیت بسیار بسیار راضی هستم .‌موفق باشید

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

سپاسگزاریم از شما که انرژی خوبتان را با ما به اشتراک گذاشتید

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...