پیام خطای ۱۰۰۹ و رفع آن

اگر از آن دسته کاربران کاربران الوپیک هستید که در هنگام دانلود اپلیکیشن از اپ استور شرکت اپل با پیغام خطای ۱۰۰۹ (Error code: 1009) مواجه میشوید . حتما از خود پرسیده اید علت نمایش این خطا چیست و به دنبال روش بر طرف کردن و رفع آن هستید . این پیغام خطا در واقع مانع دانلود اپلیکیشن توسط شما میشود.

در این مقاله میتوانید علت نمایش داده شدن این پیغام خطا و روش دور زدن آن را ببینید

نحوه دسته بندی در اپ استور

شرکت اپل  فروشگاه برنامه و بازی یا اپ استور را به دو صورت کلی دسته بندی می کند یکی کشور و دیگری منطقه جغرافیایی . هنگامی که که یک IP متعلق به کشوری است که برای آن کشور فروشگاه اپ استور App Store پشتیبانی نمی شود اپل از روش منطقه جغرافیایی برای آن آی پی استفاده می کند و شما را به اپ استور مرتبط به آن هدایت می کند.

چرا پیام ارور ۱۰۰۹ به شما نمایش داده میشود ؟

پیغام خطا یا ارور ۱۰۰۹ زمانی نمایش داده می‌شود که شما بخواهید محتوایی همچون برنامه یا بازی را از یک فروشگاه اپل  (App Store) که آن فروشگاه به کشوری غیر از کشوری که شما به طور فیزیکی در آن قرار دارید اختصاص یافته، دانلود یا خرید نمایید. به طور غیرمستقیم دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اپل مسدود شده است چرا که به دلیل مسئله تحریم کشور عزیزمان ایران توسط شرکت آمریکایی (اپل)، اساساً ساخت اپل آیدی با مشخصات و آدرس ایران امکان پذیر نیست و تمامی اپل آیدی‌ها با مشخصات امریکا یا سایر کشورها بایستی ساخته شود. پس هنگامی که شما بخواهید محتوایی از فروشگاه App Store دانلود کنید به دلیل این‌ که مکان فیزیکی شما ایران است شما با ارور ۱۰۰۹ مواجه خواهید شد. حتی ممکن است زمانی که از App Store هم استفاده نمی‌کنید مدام با این پیغام خطای ۱۰۰۹ در منوی اصلی یا درون اپلیکیشن‌ها مواجه شوید و علت آن این است که شما برنامه‌ای روی آیفون دارید که از اطلاعات اپل آیدی شما استفاده می‌کند و چون پیوسته در حال ارتباط با اپل است ارور ۱۰۰۹ نمایش داده می‌شود.

چگونه خطای ۱۰۰۹ را دور بزنیم ؟

برای رفع ارور ۱۰۰۹ باید خود را به عنوان کاربری غیر ایرانی معرفی کنید برای این منظور باید از نرم افزارهای عبور از تحریم و تغییر IP استفاده کنید. چرا که این کار سبب می‌شود که اپل مکان فیزیکی شما را کشوری غیر از ایران تشخیص دهد. پس کافیست ابتدا از اتصال این نرم‌افزارها اطمینان حاصل کنید سپس با خیال راحت از فروشگاه اپل استفاده نمایید. البته کاربران با توجه به این که استفاده از این سرویس‌ها باعث کندی می‌شود می‌توانند فقط در زمان دریافت اولیه از آن استفاده کنند و پس از گذشت چند لحظه و نمایش دریافت (Download) در زیر ابزارک در آیفون، آیپد و آیپاد لمسی و در مقابل ابزارک در آیتیونز آن را متوقف (Pause) کنند و سرویس تغییر دهنده آدرس اینترنتی را قطع و مجدداً دریافت را ادامه (Resume) دهند. علت این که اپل از دریافت به این روش جلوگیری نمی‌کند نحوه بررسی فروشگاه App Store است که فقط در زمان اتصال به سرورهای سفارش گیرنده محل اتصال شما بررسی می‌شود و بعد از آن شما به سرورهای نگهدارنده وهاست دانلود ابزارک متصل می‌شوید و آن‌ها برای دریافت شما، فقط به تایید سرورهای سفارش گیرنده نیاز دارند. به این ترتیب براحتی ارور ۱۰۰۹ را دور زدید و در واقع بدون محدودیت می‌توانید اپلیکیشن الوپیک و تمامی اپلیکیشن های موجود در اپ استور را دانلود کنید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...