۱۰ نکتۀ کاربردی برای اسباب کشی راحت و آسان

اسباب کشی آسان رویایی است که همۀ ما هنگام جا‌به‌جایی‌ها به آن فکر می‌کنیم اما حقیقت این است که اسباب کشی اصولی، نه رویاست و نه غیرممکن!
در ادامه شما را با راه‌هایی آشنا می‌کنیم که کمک می‌کند تا جا‌به‌جایی راحت و بی‌دردسری را تجربه کنید:

۱٫از قبل تدارک ببینید
هیچ‌چیز  را به دقیقۀ نود موکول نکنید، مگر اینکه امکان بسته‌بندی آن تا دقیقۀ آخر وجود نداشته باشد. بازۀ زمانی ۳۰ تا ۶۰ روزه ای  برای حمل و نقل اثاثیه منزلتان در نظر بگیرید. بهتر است یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید و همۀ کارهایی را که باید هر زمان انجام شوند، آیتم‌وار در آن وارد کنید.

۲٫استراتژی جابه‌جایی خود را تعیین کنید
اگر بخواهید به منزل جدید نقل مکان کنید، بسته به اینکه اسباب کشی ارزان انجام می‌دهید یا پر خرج، در فاصلۀ نزدیک جا‌به‌جا می‌شوید یا خیر، از دوستان و آشنایان کمک می گیرید یا شرکت‌های خدماتی، به استراتژی‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت.

۳٫روش مناسب جا‌به‌جایی را انتخاب کنید
اگر مسیری که طی می‌کنید چندان زیاد نیست، بهتر است از وسایل نقلیۀ کوچکتر مثل: سواری الوپیک (برای جا‌به‌جایی بارهای حساس) و وانت بار استفاده کنید. اما اگر مسیری که طی می‌کنید طولانی است و حمل و نقل اثاثیه منزلتان به‌طور کلی آسان‌تر است، شاید بهتر باشد خدمات دیگر الوپیک را برای یک اسباب‌کشی آسان انتخاب کنید.

۴٫از فرصت کم کردن وسایل بهره بگیرید
اسباب‌کشی منزل فرصت خوبی است که اسباب و اثاثیۀ اضافی و به در نخور را دور بریزید؛ بنابراین، همه ‌چیز را به دقت بررسی کنید و وسایل قدیمی، شکسته و بلااستفاده را شناسایی کنید. با این روش نه تنها اسباب‌کشی آسان‌تری خواهید داشت، بلکه فضای خانه را نیز از انرژی راکد پاک خواهید کرد.

۵٫تقسیم وظایف کنید
اگر برای بسته‌بندی وسایل ازآشنایانتان کمک می‌گیرید، هر اتاق و هر قسمت خانه را به یک نفر بسپارید. البته بهتر است از قبل هر نفر را به یک خودکار، ماژیک و وسایل مورد نیاز بسته‌بندی مثل: روزنامه، جعبه و غیره مجهز کنید . با این روش اسباب کشی ارزان‌تری را تجربه خواهید کرد.

۶٫مراقب محیط زیست باشید
روز اسباب‌کشی و هنگام حمل و نقل اثاثیه، معمولا مقدار زیادی کارتن، پلاستیک و روزنامه هدر می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد ضایعات، راه های مختلفی وجود دارد. مثل اینکه تا حد امکان از کارتن های کمتری استفاده کنید یا ظروف را بین پارچه و لباس بپیچید.

۷٫به همه‌چیز برچسب بزنید
روی همۀ وجوه جعبه‌ها برچسب بزنید. چون وقتی آن‌ها را جا به جا می‌کنید، نمی توانید مطمئن باشید چه زمانی می توانید یک وجه خاص را ببینید و همین می‌تواند آزاردهنده باشد. به هر جعبه یک شماره اختصاص بدهید و مواردی که در هر شماره قرار دارد را هم لیست کنید. البته می توانید روی جعبه ها نام اتاق را هم بنویسید اما روش قبلی دقیق تر است.

۸٫قواعد ساختمان جدید را رعایت کنید
رفتن به یک ساختمان جدید به همان آسانی که به نظر می‌رسد نیست. بنابراین، مطمئن شوید که به قوانین ساختمان احترام می‌گذارید. مثلا در بعضی از ساختمان‌ها افراد اجازه ندارند با آسانسور اسباب و اثاثیه جا به جا کنن.

۹٫با همسایه های جدیدتان مهربان باشید
می توانید با اطلاع دادن  مواردی در مورد اسباب کشی به همسایه های جدید شروع کنید. مثلا اگر آخر هفته جا به جا می ‌شوید، مطمئن شوید کامیون راه رفت و آمدشان راه نبندد یا از ایجاد سر و صدای زیاد خودداری کنید.

۱۰٫به جابه جا کنندگان اهمیت بدهید
اگر کسانی را برای اسباب‌کشی استخدام کرده‌اید یا از دوستان و اقوام کمک می‌گیرید، مطمئن شوید که نوشیدنی و غذای کافی برای همه در دسترس باشد. همین‌طور به فصل ها هم توجه کنید و اگر در فصل گرما هستید، نوشیدنی خنک و اگر در فصول سرد سال اسباب کشی می‌کنید، چای داغ را فراموش نکنید!

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...