۹ فیلم سینمایی مخصوص موتوربازها!

نیگا کن! به من میگن رضا! من عین اولمم. همیشه هم همین ریختی بودم. به من میگن رضا موتوری! می‌فهمی خانم جون؟ رضا موتوری!

حتی اگر عشق موتور نباشید، باز هم می‌توانید حدس بزنید این دیالوگ برای چه فیلمی است! در این دنیا هرکسی طرفدار یک چیزی است اما بیایید قبول کنیم که موتوربازها یک چیز دیگرند. اگر به زندگی یک موتورباز واقعی نگاه کنید، می‌بینید که همه چیز در زندگی او در نهایت یکجوری به موتورش گره می‌خورد. حالا الوپیک در این مقاله ۱۰ فیلم با موضوع موتور سیکلت برایتان آورده‌ است. اگر عشق موتور هستید، هیچکدام از این فیلم‌ها را از دست ندهید!

۱) The Motorcycle Diaries /2004

ارنستو چگوارا را می‌شناسید؟ همان اسطوره انقلابی کوبا. فیلم خاطرات موتورسیلکت درباره این رهبر انقلابی است، البته قبل از اینکه مشهور شود. چگوارا در سال ۱۹۵۲ و در ۲۳ سالگی زمانی که یک دانشجوی جوان پزشکی بود، با موتور سیکلت به سراسر آمریکای جنوبی سفر کرد. در این سفر مشاهده فقر، گرسنگی و بیماری تاثیر عمیقی در او گذاشت و او کم‌کم خود را برای یک مبارزه طبقاتی آماده کرد. چگوارا تصمیم گرفته بود از استثمار سرمایه‌های آمریکای لاتین توسط ایالات متحده آمریکا جلوگیری کند. این فیلم ماجرای همین سفر است که چگوارا (گائل گارسیا برنال) و دوستش آلبرتو گرانادو با موتورسیکلت آغاز کردند و مناطق مختلف آمریکای جنوبی را پیمودند. فیلم خاطرات موتور سیکلت بر اساس کتابی پرفروش با همین نام ساخته شده که خود چگوارا آن را نوشته است.

خاطرات موتور سیکلت

۲) Easy Rider /1969

فیلم سبک‌سواران یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های موتوری است! چون اولین فیلمی است که از جنبش اعتراضی هیپی‌ها الهام گرفت و از فیلم‌های مهم و نمادین برای معرفی این جنبش به‌شمار می‌آید. ایزی رایدر که فیلمی کم‌هزینه بود، رکورد بازدید تماشاگران را شکست و ۶۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. موفقیت ایزی رایدر باعث شد تا جریانی به نام هالیوود نو در صنعت فیلم‌سازی آمریکا ایجاد شود؛ استودیوها به کارگردانان جوان و پیشرو امکان دادند تا با آزادی کامل فیلم‌های خود را بسازند.

داستان این فیلم درباره دو موتورسوار به نام‌های بیلی و وایات است که برای به دست آوردن آزادی در زندگی خود، دست به یک معامله کوکائین می‌زنند و با حرکت نمادینِ به‌دور انداختن ساعت خود، سوار بر دو موتور هارلی دیویدسون در آرزوی آزادی و شادی راهی دشت و صحرا می‌شوند. در این فیلم تضادهای میان اندیشه‌های آزاد و سنت‌شکن نسل جوان با افکار سنتی و روستایی آمریکا نشان داده می‌شود.

ایزی رایدر در سال ۱۹۹۸ به خاطر اهمیت تاریخی، اخلاقی و فرهنگی خود در فهرست ملی کتابخانه کنگره آمریکا ثبت شد. در این فیلم از موسیقی جیمی هندریکس استفاده شده است.

ایزی رایدر

الوپیک

۳) One Week /2008

اگر از زندگی ناامید شده‌اید، شاید دیدن فیلم یک هفته برایتان بد نباشد! بن تایلر(جاشوا جکسون) یک مرد جوان است که متوجه می‌شود به یک سرطان بدخیم مبتلاست. بعد از شنیدن این خبر، او بجای اینکه سریعا به درمان بیماری خود رسیدگی کند، تصمیم می‌گیرد با موتور سیکلت به یک سفر یک هفته‌ای برود. این فیلم داستان سفر او از تورنتو تا توفینو است.

اما این تمام ماجرا نیست! او در این سفر با افرادی ملاقات می‌کند که در زندگی او تاثیر بسیاری می‌گذارند. این اتفاقات باعث می‌شود تا بن به خیلی از مسائل زندگی فکر کند و دوباره آنها را بازبینی کند. مسائلی مانند رابطه با نامزدش سامانتا و رویاهایش برای تبدیل شدن به یک نویسنده!

۴) The Wild One /1953

مارلون براندو! ستاره وحشی و افسانه‌ای سینما! چه کسی می‌تواند در مقابل دیدن فیلم‌های براندو مقاومت کند؟ فیلم وحشی درباره دار و دسته‌ای از موتورسواران جوان به نام یاغیان سیاه پوش است که در یک مسابقه موتورسواری، از رقابت محروم می‌شوند. آنها به شهر کوچکی می‌روند و با رفت و آمد در خیابان اصلی شهر، اهالی شهر را حسابی به وحشت می‌اندازند. سردسته آنها جانی (مارلون استثنایی!) دل به دختر رئیس پلیس شهر می‌بازد اما…

شخصیت مارلون براندو در این فیلم به یک شخصیت نمادین در دهه ۱۹۵۰ آمریکا تبدیل می‌شود. باید این فیلم را ببینید! این فیلم الهام‌بخش فیلم یاغی بی‌هدف با بازی جیمز دین است.  مارلون جان در این فیلم سوار موتور سیکلت تریومف می‌شود که یکی از بهترین برند های موتور سیکلت در جهان است! برای آنهایی که از کتاب خواندن بیشتر از فیلم دیدن لذت می‌برند، یک پیشنهاد دیگر داریم؛ کتاب تهاجم موتورسواران نوشته فرانک رونی! فیلم وحشی در سال ۱۹۵۳ بر اساس همین داستان ساخته شده است.

مارلون براندو

۵) Closer to the Edge /2011

 فیلم نزدیک‌تر به لبه هم تقدیم به تمام مستندبازها! اگر مسابقات موتورسواری را دنبال کنید حتما با مسابقات TT هم آشنایی دارید. این مسابقات هر ساله در حد فاصل انگلیس و ایرلند و در جزیره MAN برگزار می‌شود و لقب خطرناک‌‌ترین مسابقات موتور اسپرت را به خود اختصاص داده است!
مستند نزدیک‌تر به لبه درباره همین مسابقات است. این مستند بیشتر بر اساس زندگی گای مارتین، موتورسوار حرفه‌ای این مسابقات ساخته شده است.

مستند موتورسواری

۶) Road to Paloma /2014

رابرت وُلف، یک بومی آمریکایی است و پس از اینکه انتقام قتل مادرش را می‌گیرد، به غرب آمریکا فرار می‌کند. فیلم جاده‌ای به سوی پالوما داستان این سفر پر فراز و نشیب است. چون بالاخره اجرای عدالت هم بهایی دارد!

شش ماه بعد از اینکه او متجاوز مادرش را می‌کشد، با یک راننده به نام کش آشنا می‌شود و با او به سمت خانه خواهرش سفر می‌کند تا خاکسر مادرش را در آنجا رها کند. اما قانون از او چشم برنمی‌دارد و ممکن است این تصمیم برای او گران تمام شود! اگر سریال بازی تاج و تخت را دیده باشید، حتما شخصیت افسانه‌ای کال دروگو را به یاد دارید! شخصیت اصلی این فیلم همان کال دروگوی خودمان است.

فیلم سینمایی درباره موتور

الوپیک برای آیفون

۷) ۲۰۱۳/ ۱۲O’Clock Boys

پسران ساعت ۱۲ یک فیلم مستند و محصول سال ۲۰۱۳ است. این فیلم درباره یک پسر کوچک است که در محله‌ای فقیرنشین بزرگ می‌شود و آرزوی پیوستن به یک گروه غیرقانونی موتور سیکلت به نام پسران ساعت ۱۲ را دارد. است.  مستند پسران ساعت ۱۲ در طی سه سال فیلمبرداری شده است، از زمانی که این پسر کوچک یعنی پاگ، ۱۳ ساله بود. همچنین در این فیلم در مورد مسابقات موتورسیکلت شهری در بالتیمور نیز صحبت می‌شود و تصاویر هیجان‌انگیزی از این مسابقات را در این فیلم خواهید دید.

۸) Why We Ride /2013

باز هم یک فیلم مستند دیگر اما با یک تفاوت! مستند چرا ما می‌رانیم؟ در رابطه با موتورسواران و علایق آنهاست. کارگردان این فیلم روی قشر خاصی از موتورسواران تمرکز داشته است. این قشر خاص شامل موتورسوارانی است که شیفته و کشته مرده‌ی موتور هستند و تمام زندگی خود را به موتور اختصاص داده‌اند. برای شناختن فرهنگ و سبک زندگی موتورسواران، شاید این فیلم بهترین پیشنهاد باشد. این فیلم را ببینید تا متوجه شوید چرا موتورسواران عاشق موتور هستند چون این فیلم شما را به دنیای خفن موتوربازها می‌برد!

معرفی فیلم سینمایی

۹) Akira /1988

و در آخر یک انیمیشن خیلی خوب درباره موتور و موتوربازی! انیمیشن آکیرا را حتما ببینید چون خیلی هیجان‌انگیز است! داستان این انیمیشن درباره یک پروژه مخفی نظامی است که شهر نئو-توکیو را به خطر می‌اندازد. این پروژه باعث می‌شود تا یکی از اعضای باند موتورسواران تبدیل به یک فرد روانی و خطرناک شود! دو نوجوان و گروهی از روانشناسان تلاش می‌کنند تا این روانی را متوقف کنند!

انیمیشن

یک پیشنهاد دوستانه!

ما تصمیم گرفته‌ایم در وبلاگ الوپیک یک حرکت هیجان‌انگیز را شروع کنیم! می‌خواهیم برایتان مطالب جذاب و جدید و غیرمعمولی جمع‌آوری کنیم! آیا در این حرکت با ما همراه می‌شوید؟! هر موضوعی که به ذهنتان می‌رسد و فکر می‌کنید که خواندنش برای دیگران هم جالب است، به ما بگویید! از معرفی فیلم و موزیک گرفته تا کتاب‌ها و راهکارهای گذراندن وقت در تاکسی و صد البته رعایت قوانین رانندگی. منتظر کامنت‌هایتان هستم . مطمئن باشید همه را می‌خوانم و جواب می‌دهم.

4
دیدگاه ها

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
فلاحبهزاد محمدیآیلار رزاقینادیا Recent comment authors
newest oldest most voted
بهزاد محمدی
Guest
بهزاد محمدی

سلام یه فیلمی بود دوتا موتور سوار رانندگان کامیونو تعقیب میکردن تا قاتل خانواده هاشونو پیدا کنن و انتقام بگیرن قدیمی بود موتورهاشونم java بود

فلاح
Guest
فلاح

اسم فارسی فیلم پیگیری شخصی
انگلیسی private investigation
لهستانی prywathe sledztwo
محصول سال ۱۹۸۷

نادیا
Guest
نادیا

ممنون از لیست فیلم هاتون راستش من دنبال فیلمی هستم راجع به sturgis … که مشهور هست و هر ساله موتورسواران زیادی به اونجا میرن ..امکان داره بتونین یه چند تا فیلم تو این زمینه معرفی کنین؟.. ممنون از شما

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

سلام
فکر میکنم این به دردتون بخوره
https://www.imdb.com/title/tt1339177/

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...