NEXT DAY DELIVERY چیست؟ و هر آن چیزی که باید درباره‌اش بدانید

وقتی از یک فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنید یا از جایی تلفنی محصولی سفارش می‌دهید معمولا انتظار دارید که محصول خریداری‌شده در زودترین زمان ممکن به دستتان برسد؛ مخصوصا اگر آن چه خریده‌اید خوراکی باشد! در فرهنگ لغات لجستیکی به سرویسی که ارسال در لحظه دارد on-demand delivery  و سرویسی که ارسال و تحویل در یک روز را دارد same-day delivery گفته می‌شود؛ الوپیک تا امروز ارائه‌دهنده چنین سرویسی بوده و دلیل محبوبیت همیشگی آن هم رساندن مرسولات در زودترین زمان و با کم‌ترین هزینه است. در مقاله‌ای جدا این سرویس‌ها را توضیح خواهیم داد و به ابعاد مختلف آن‌ها خواهیم پرداخت.

اما سرویس دیگری هم وجود دارد که بازار و بسیاری از کسب و کارها‌ به آن نیاز دارند. آن سرویس، next day delivery یا سرویس تحویل غیر آنی مرسولات نام دارد. در این یادداشت سعی داریم درباره این سرویس لجستیکی به شما توضیح بدهیم و جنبه‌های مثبت و منفی آن را با هم مرور کنیم.

نکست‌دی دلیوری چیست؟

سرویس نکست‌دی دلیوری کاری شبیه کار پست پیشتاز را انجام می‌دهد با این تفاوت که ظرفیت آن در تنوع نوع، وزن و ابعاد بسته‌ای که جابجا می‌کند بیش از مرسولات پستی است و سرعت آن نیز در تحویل بیشتر است. همان‌طور که از نام این سرویس می‌توانید حدس بزنید در این سرویس روز ارسال و دریافت مرسوله یکی نیستند اما شبیه ترجمه تحت‌الفظی نام آن، ساز و کارش این طور نیست که next day delivery حتما روز بعد مرسولات را به دست مشتریان می‌رساند، اما به این معناست که در فرآیندی زودتر از سرویس‌های دو سه روزه مرسوله را به مقصد می‌رساند و درواقع این اصطلاح به این معناست که بین روز ارسال و دریافت مرسولات حداقل یک روز فاصله است.

 Next day delivery برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

احتمالا برای شما این سوال پیش می‌آید که چه کسب و کارهایی می‌توانند از سرویس نکست‌دی دلیوری استفاده کنند و برای آن‌ها این سرویس بهترین روش ارسال است؟ طبیعتا مشاغلی که نیاز به ارسال آنی محصول دارند و مرسوله آن‌ها باید داغ، سرد یا تازه به دست مشتری برسد نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند، به طور مثال اغذیه فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها یا گل فروشی‌ها و نانوایی‌ها نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند اما سایر مشاغل نظیر:

  • فروشندگان لوازم ورزشی،
  • لباس‌فروشی‌ها،
  • فروشندگان مواد آرایشی بهداشتی،
  • لوازم‌التحریر و کتابفروشی‌ها

می‌توانند مشتری ثابت سرویس‌های نکست‌دی دلیوری باشند.

ساز و کار سرویس ‌‌next day delivery چگونه است؟

در این سرویس بین فروشنده و مشتری، سرویس لجستیکی واسطه است که در یک روز مرسولات را از تأمین‌کننده تحویل می‌گیرد و سپس در یک انبار یا سوله گردآوری می‌کند. در آن‌جا فرآیندهای مختلفی نظیر دسته‌بندی یا برچسب‌گذاری و… روی مرسولات صورت می‌گیرد و پس از سپری شدن حداقل یک شب این مرسولات از انبار به مقصد برده می‌شوند.

تصور کنید شما از فروشگاهی اینستاگرامی کفش خریده‌اید، اگر صاحب فروشگاه از سرویس نکست‌دی دلیوری استفاده کند، بسته‌ی شما در ابتدا به انبار ارائه‌دهنده این سرویس می‌رسد و روز بعد برای ارسال به مقصد شما آماده‌سازی می‌شود و در زودترین زمان ممکن به سفیری برای ارسال به مقصد شما سپرده می‌شود.

معروف‌ترین سرویس‌های next day delivery

معروف‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس در دنیا شرکت‌های drop-off  و DHL هستند. مزیت سرویس نکست دی دلیوری در قیاس با دیگر سرویس‌های مشابه، قیمت بسیار کمتر آن است. اما باید در نظر داشته باشید که قیمت پایین این سرویس به دلیل حداقل یک روز تأخیر در تحویل مرسوله است؛ با این حال پایین‌آوردن هزینه ارسال در این سرویس، می‌تواند رونق‌بخش کسب و کار شما باشد و اگر از این سرویس استفاده کنید به دلیل پایین آمدن هزینه تحویل کالا، می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

در ایران هم الوپیک به زودی چنین سرویسی ارائه خواهد کرد و با ایجاد چنین امکانی، این ناوگان مثل قبل می‌تواند تحولی در سرویس‌های لجستیکی ایرانی ایجاد کند. همین حالا از اینجا به خانواده الوپیک بپیوندید و از مزایای فراوان آن در جابجایی مرسولات خود یا کسب و کارتان بهره ببرید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...