موتورسیکلتی با قدرت پنج خودرو سواری!

باس‌هاس، یک شرکت موتورسیکلت‌سازی نسبتا کوچک در امریکا است که توسط مونت وارن در سال ۱۹۹۰ تأسیس شد و بیش از ۳۰ سال در تولید مدل‌های قدرتمند و سفارشی سابقه دارد. این برند، امروزه با تیراژ ۳۰۰ دستگاه در سال فعالیت می‌کند و معمولا پیشرانه‌های مخصوص خودروهای امریکایی را روی محصولات خود ارائه می‌دهد.

مونت وارن در ابتدا خلبان هواپیمای تجاری بود. اما به عنوان یک تکنسین تحصیل کرده توانست علاوه بر پرواز با هواپیما، به تعمیرآنها هم بپردازد. همین دانش و تجربه برای او کافی بود تا شروع به ساخت موتورسیکلت کند.
نکته‌ی مهم این است که قبل از وارن، هیچ کس موتور(انجین) V8 (وی ۸) را روی یک موتورسیکلت قرار نداده بود! شرکتی که وارن تاسیس کرد، در سال ۲۰۰۶ اولین شرکت موتور سیکلت V8 (وی ۸) بود که فروشی در سطح جهانی داشت.

در حال حاضر قدرتمندترین موتورسیکلت باس‌هاس با نام سوپراسپرت، مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷/۵ لیتری ساخت شورولت (۴۵۴ Small Block) است. این محصول، ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که برای موتورسیکلتی با وزن خالص ۶۰۰ کیلوگرم، کافی به‌نظر می‌رسد. با این موتور می‌توان به سرعت‌ ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتربرساعت رسید!

دیدگاه ها

avatar

بلاک‌چین و تجزیه تحلیل داده‌ها؛ فناوری‌های محبوب لجستیک در سال ۲۰۲۱

لجستیک در هر زنجیره تأمین نقشی بسیار حیاتی ایفا می‌کند؛ از این روست که فناوری‌های مربوط به این صنعت می‌تواند نقشی موثر در بهبود عملکرد آن در زنجیره‌های تأمین مختلف داشته باشد. در یادداشت زیر که در   logisticstransportationreview  منتشر شده...