لیست کامل انواع مدل‌های موتور سیکلت هوندا: کدام مدل موتور سیکلت هوندا مناسب شما است؟

از بین انواع مدل‌های موتور سیکلت هوندا صدها گزینه برای انتخاب وجود دارد. چه به دنبال یک راهی برای رفت و آمد مقرون به صرفه باشید یا راهی برای دور شدن از مسیرهای پر ترافیک، یک وسیله‌ سواریِ هیجان‌انگیز در پیچ‌وخم‌ جاده‌ها یا یک کروز بزرگراهی راحت؛ هوندا یک موتورسیکلت برای شما دارد. هوندا پیشتاز یا رهبر بازار موتور سیکلت و به دنبال لذت بردن و خوشحالی بیشتر شما از حرکت و جابه‌جایی است.

بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده از موتورهای کمکی نصب شده بر روی دوچرخه به سرعت در ژاپن گسترش یافت و رفت و آمد و حمل و نقل کالا را برای مردم آسان کرد و این نقطه شروع تولید برای هوندا بود.

هدف اصلی هوندا از ساخت موتور سیکلت‌هایش، ایجاد شادی گسترده، لذت سواری بر روی دو چرخ و ارائه محصولاتی است که نیازها و رضایت مشتریان خود را در سراسر جهان برآورده می‌کند.

مزیت موتور سیکلت هوندا قیمت به صرفه‌ و قدرت حداکثری آن نسبت به دیگر برندها است و چنین شگردی باعث شده تا این شرکت، سهم بزرگی از بازار موتورسیکلت را در اختیار بگیرد. همچنین هیچ برند دیگری این طیف وسیع از موتورسیکلت‌ها را در مقایسه با هوندا ارائه نکرده است. از مینی‌موتو (minimoto) گرفته تا موتور کراسر قدرتمند یا اسپرت تک سیلندر و سوپر بایک یا موتورسیکلت‌های Rebel برای تازه‌کارها.

این برند محبوب و قدیمی مستقر در توکیو، انواع موتور سیکلت‌ها را با توجه به قیمت، اندازه، مکان مورد نظر، تجربه و قدرت موتور تولید می‌کند. در این بلاگ پست اطلاعات کاملی درباره انواع مدل‌های موتور سیکلت هوندا، گردآوری کرده‌ایم. قبل از اینکه به نمایندگی‌های موتورسیکلت بروید و موتورهای مختلف و مورد علاقه‌ خود را امتحان کنید، بهتر است که از گزینه‌های مورد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.  

 کدام مدل‌ موتور سیکلت‌ هوندا را بخرید؟

این انتخاب با توجه به جایی که می‌خواهید سوار شوید، تجربه سواری و بودجه شما تعیین می‌شود و پس از تصمیم‌گیری درباره نوع آن، تصمیم بعدی اندازه موتور و قدرت مورد نیاز شما است. توجه داشته باشید که زیبایی موتورسیکلت باید آخرین معیار شما برای خرید باشد!

به طور کلی، هرچه موتور بزرگتر باشد، عملکرد بهتر و قیمت بالاتری دارد و هزینه بیمه آن بیشتر خواهد بود.

هوندا برای راحتی انتخاب شما، شیوه نام‌گذاری متفاوتی دارد

هوندا برای توصیف بیشتر مدل‌های خود از نام رمز استفاده می‌کند. به عنوان مثال CBR300R را در نظر بگیرید. چند حرف اول کلاس را مشخص می‌کند – CBR یا موتور اسپرت – و اعداد تغییر مکان موتور را نشان می دهد. در این حالت، این یک موتور ۲۸۶ سی‌سی است. درک این کدها واقعاً به شما کمک می کند آنچه را که می خواهید پیدا کنید.

موتورسیکلت های استاندارد با کد CB، موتورهای ورزشی و سوپراسپرت با کد CBR و موتورسیکلت‌های آفرود هوندا با کدهای CRF و XR تعیین می‌شوند. اما استثنا هم وجود دارد. مثلا کوچکترین کروزهای هوندا به نام Rebel  و کروزهای بزرگتر با نام Shadow و Fury و در نهایت موتورسیکلت برتر هوندا با نام Gold Wing شناخته می‌شود.

مدل‌های مختلف موتور سیکلت هوندا را بشناسید

 گزینه‌های شما از موتورهای کوچک و اسکوترها گرفته تا موتورسیکلت‌های قدرتمندی که عملکردی شبیه به ابرخودروها را به موتورهای اسپرت می‌دهند، متغیر است.

موتور سیکلت‌های ادونچر (Advanture) هوندا، شما را به یک ماجراجو تبدیل می‌کند

بر فراز هر تپه و هر گوشه و کناری، داستانی برای کشف وجود دارد و موتورهای ماجراجویی یا ادونچر (Advanture) هوندا برای شما طراحی شده است تا به عنوان یک ماجراجو، رویاهای خودتان را دنبال کنید. مهم نیست که چقدر جسور و کنجکاوید و به دنبال هیجان هستند، طیف گسترده‌ای از این نوع موتور سیکلت‎‌ها برای شما وجود دارند:

هوندا CB500X

هوندا CB500X همپای ماجراجویی‌های شما در هر گوشه و کناری است. می‌تواند شما را به محل کار برساند و در پایان روز با یک سواری آرام، شما را به منزل  برگرداند. در ظاهر جثه بزرگی دارد؛ اما وقتی سوار بر آن می‌شوید، متوجه باریکی باک و شاسی می‌شوید و می‌توانید راحت پاهای خود را روی رکاب قرار دهید.

این مدل هوندا، موتور دو سیلندر انژکتوری ۴۷۱ سی‌سی، دومیل سوپاپه و counterbalanced دارد. به راحتی ۴۸ اسب بخار نیرو تولید و با مخزن سوخت ۱۶ لیتری خود مسافت ۴۵۰ کیلومتر را طی می‌کند. سیستم تعلیق طولانی‌مدت آن در جلو ۴۱ میلی‌متر و در عقب مونوشاک Pro-link است که هر دو قابل تنظیم هستند. جلو پنجره آن هم بلند است و جای کافی برای ترک‌نشین دارد.

در اصل، هوندا  CB500X برای استفاده روزمره ساخته شده؛ اما ویژگی‌های آن طوری طراحی شده که خیلی فراتر از آن است و تحمل شرایط سخت، جاده‌های ناهموار و سال‌ها کاوش و جست‌و‌جو در جاده‌ها را دارد؛ ولی نه به اندازه آفرود.

موتورسیکلت هوندا  Africa Twin

موتورسیکلت هوندا Africa Twin یا همان CFR1100 یک انتخاب عالی برای گشت‌و‌‎گذارهای طولانی‌مدت خارج شهر و مسیرهای خشن، کوه و بیایان مناسب است. فناوری، راحتی ، چابکی و قابلیت اطمینان زیادی دارد و می‌توانید با خیال آسوده روی آن‌ها حساب کنید.

هوندا Africa Twin، قدرت زیاد و آلایندگی کمی دارد. ۲۲۵ کیلوگرم است و هوندا برای دستیابی به چنین عددی در بخش‌های مختلفی دست به کاهش وزن زده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از جعبه‌دنده‌ی سبک‌تر است. همچنین در این مدل، ارتفاع زین هم کاهش پیدا کرده تا افراد با قد‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

CRF1100 خیلی سریع، سرعت و شتاب می‌گیرد. پیشرانه آن می‌تواند ۱۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند که برای عاشقان دور گرفتن یک گزینه مهیج است. یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز Africa Twin این است که ۶ وضعیت رانندگی مختلف دارد که با انتخاب هر کدام از آن‌ها عملکرد ترمز و گاز تغییر می‌کند و موتورسیکلت رفتار متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

تجهیزات جانبی (اکسسوری) موتورسیکلت هوندا CRF1100 فراوان است. مثلا صفحه‌نمایش TFT جدید با اندازه ۶.۵ اینچی، پورت USB ، بلوتوث و قابلیت خاموش شدن خودکار چراغ‌های راهنما. هوندا با این قابلیت‌ها نشان داده که به موتورسوارها در مسیرهای طولانی هم توجه دارد.

موتورسیکلت هوندا Africa Twin یک موتورسیکلت چند منظوره است که با امکانات و گزینه های خوب و قیمت مناسب رقیب چندانی در محدوده قیمتی خود ندارد.

وتورسیکلت هوندا Africa Twin

هوندا ADV150

همه کاوش‌ها که نباید خارج از شهر باشد، قبول دارید چرخیدن در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر هم نوعی ماجراجویی روزانه است؟ هوندا ADV150  برای خیابان‌های پر از دست‌انداز و مسیرهای خاکی مناسب است.

راحت و ایمن است و سبک زندگی آزاد و آرام را ترویج می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا از اوقات فراغت بعد از ساعت کاری خود لذت ببرید.  

پیشرانه مورد استفاده در هوندا ADV150 یک واحد تک سیلندر به حجم دقیق ۱۴۹٫۳ سی‌سی است و در بهترین حالت، ۱۴٫۷ اسب بخار قدرت تولید می‌‌کند. بیشینه گشتاور آن هم در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه به ۱۳٫۸ نیوتن متر می‌رسد.

  • شیشه جلو آن قابل تنظیم است؛ ولی ارتفاع آن کافی نیست.
  • ترمزهای جلو و عقب آن دیسکی هستند.
  • پورت USB دارد و در هر زمانی می‌توانید موبایل خود را شارژ کنید.
  • سبک و چابک است.
  • به سیستم ضد سرقت (دزدگیر هوشمند) مجهز شده است. 
  • سیستم مدیریت هوشمند مصرف انرژی (eSP) دارد.
  • صندوق زیر زین آن کوچک است و کلاه کاسکت در آن جا نمی‌گیرد.
  • هندلینگ بسیار بالایی دارد و برای مسافت‌های طولانی مناسب است.
  • باتری مورد استفاده در این اسکوتر از نوع ۱۲ ولتی با ظرفیت ۵ آمپر ساعت است.

هوندا ADV150  ترکیبی از یک موتورسیکلت ادونچر و یک اسکوتر است و این روزها طرفداران زیادی دارد.

هوندا NC750X

با این موتور کارها را بهتر از همیشه انجام دهید! ظاهرش خشن است؛ ولی عملکردی ساده و روان دارد و سواریِ لذت‌بخش و رضایت‌بخشی را به شما ارائه می‌دهد. اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید تازه یک مدل هوندا را انتخاب کنید؛ خیالتان راحت باشد. این مدل، برای شما هم یک سواری ایمن، قابل اعتماد و تحت کنترل فراهم می‌کند. 

 NC750X مجهز به موتور دوسیلندر موازی به حجم ۷۴۵سی‌سی با سیستم خنک‌کاری آب و هوا است که حداکثر ۵۶ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۶۹ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند.

هوندا NC750X  مناسب استفاده در آفرود نوردی و تردد شهری است و در کلاس ادونچر رقبا را به چالش می‌کشد.

هوندا CRF300L

اگر یک موتورسوار حرفه‌ای باشید، می‌دانید که هنگام سواری با موتور سیکلت، تعادل داشتن خیلی مهم است. آن هم نه فقط تعادل روی دو چرخ؛ بلکه تعادل بین اندازه، وزن، قدرت و هندلینگ. هوندا CRF300L همه این‌ها را با هم دارد.

ظرفیت این موتور، برخلاف اسم آن ۲۸۶ سی‌سی و اوج گشتاور آن ۱۹٫۶ است.

موتور سیکلت هوندا CRF300L یکی از متعادل‌ترین موتورهایی است که برای استفاده On-Road و Off-Road  (مسیرهای هموار و آسفالت و جاده‌های خاکی و ناهموار) ساخته شده است. یعنی، هم برای تفریح پایان هفته مناسب است و هم برای رفت‌و‌آمد روزمره شما انتخاب خوبی است.

موتور سیکلت‌های کروزر (cruiser) یا تفریحی مثل خود شما منحصر به فرد هستند!

آزادی، رهایی، شوق و اشتیاق از ویژگی‌های موتور سیکلت هستند و هیچ مدلی مانند کروز نمی‌تواند این ارزش‌ها را به نمایش بگذارد. ارتفاع کم صندلی، پاورباندهای پهن و کاربرپسند، توجه به ترک‌نشین، سواری آرام و راحت و از همه مهم‌تر، اندازه‌های متنوع آن برای افراد مختلف باعث شده این مدل، محبوبیت زیادی داشته باشد.

هوندا FURY

هیچ چیز در جاده شبیه هوندا فیوری نیست. کشیده و لاغر است و ظاهر طراحی‌شده کلاسیک و در عین حال موتور قدرتمند و مدرن به همراه کیفیت بالا و قابلیت اطمینانی که دارد؛ بهترین انگیزه‌ها برای سواری روی آن هستند.

هوندا فیوری بدون شک یک هلی کوپتر است. میله‌های دسته آن، بلند بوده و صندلی آن تقریباً به اندازه چرخ عقب است و مثل یک ماشین واقعی به نظر می‌رسد.

توان هوندا FURY حداکثر ۸۰۰۰ دور در دقیقه است که در کنار سیستم تعلیق مناسب، شاسی و تایرهای عالی باعث ایجاد تجربه‌ای مهیج و خاص از سوارکاری با این موتور می‌شود.

هوندا SHADOW

هوندا Shadow تلاشی برای برجسته یا متمایز کردن خودش نمی‌کند و شعارش این است: “اگر در این دنیای پر سر و صدا به من نگاه کنید، ظاهر زیبا و عضلانی، قابلیت اطمینان، عملکرد و کیفیت بالا به همراه لذتی که برای شما ایجاد می‌کنم، گویای همه چیز هستند”. 

تجهیزات استاندارد این مدل شامل گیربکس پنج سرعته، مخزن سوخت ۳.۷ گالن، دیسک جلو و ترمزهای درام عقب و لوازم جانبی اختیاری آن شیشه جلو، سیستم صوتی، کیسه‌های زین و ABS است.

ظاهر شکیل، طراحی صندلی و موقعیت مناسب آن برای سوارکار و ترک‌نشین، راحتی، سیستم تعلیق مناسب و موتور کارآمد، همه آن ویژگی‌های هستند که هر کروز سواری می‌خواهد.

 هوندا Rebel

هوندا رِبِل یک نام ‌محبوب بین موتورسواران آماتور و تازه‌کار است که تا سال ۲۰۱۷ در پلتفرم ۲۵۰ ارائه و بعد از آن مدل‌های جدید ۳۰۰ و ۵۰۰، عرضه شدند و هوندا این روزها پذیرای عضو جدید و قدرتمند خانواه خود یعنی، Rebel 1100 با دو رنگ پرطرفدار متالیک سیاه و سُرخ بوردو است.

Rebel 300 کم‌هزینه ترین موتور سیکلت کروز است و بهترین انتخاب برای موتورسواران تازه کار است. همچنین وزن نسبتا کمی دارد و ثابت نگه داشتن آن در هنگام توقف یا در ترافیک کند آسان است.

هوندا CMX500 یا Rebel 500 به دلیل وزن پایین، قابلیت کنترل بالایی دارد و از طرفی خیلی زود هم شتاب می‌گیرد. ارتفاع مناسب صندلی و سیستم کارآمد ترمز، دیگر ویژگی های این موتور سیکلت هستند که تجربه سواری با آن را ساده، ایمن و راحت می‌کنند. خریداران این مدل بیشتر کسانی هستند که در سرعت‌های پایین تردد می‌کنند؛ اما هوندا تضمین می‌دهد که این موتور سیکلت، تجربه‌ای بی‌نظیر از حرکت با سرعت بالا را ارائه می‌دهد.

Rebel 1100 طرز فکر شما را درباره کروزها یا رزمناوها تغییر می‌دهد. ارتفاع کم صندلی، موتور دو سیلندر و موقعیت سواری راحتی که دارد، این مدل کلاس کروزر را بسیار محبوب کرده است و هوندا امیدوار است که Rebel روحی تازه برای کالبد طراحی‌های سنتی این شرکت باشد.

موتور آن ۱٫۰۸۴ سی‌سی، جفت‌سیلندر با پیکربندی موازی و بیشینه گشتاور آن هم ۹۸٫۴ نیوتن‌ متر است. ۲۲۱ کیلوگرم وزن دارد و ترکیب این وزن با قدرت بالای موتور؛ یعنی مانورپذیری بهتر و چالاکی بیشتر.

ترمزهای ضدقفل، رینگ‌های ۱۶ اینچ با تایرهای پهن، کروزکنترل، درگاه شارژ UBS و زین کوتاه از دیگر امکانات استاندارد هوندا ربل ۱۱۰۰ هستند.

وقتی صحبت از سرگرمی است، موتور سیکلت‌های مینیموتو (MINIMOTO) هوندا مثل یک غول عمل می‌کنند!

هوندا می‌گوید راز یک زندگی زیبا این است که همه چیز را برای خودتان سرگرم‌کننده کنید. مثلا اگر رفتن به مدسه یا محل کار برای شما سخت است، یکی از این هونداهای جیبی را به معادله اضافه کنید. آنگاه می‌بینید که همان مدرسه یا محل کار رفتن لذت‌بخش‌ترین قسمت روز شما می‌شود. با یک بار سواری بر هوندا MINIMOTO طرفدار مادام‌العمر آن خواهید شد.

هوندا GROM

هوندا گروم یک موتور کوچک شبیه دوچرخه؛ اما همراه با هیجان‌های بزرگ است و در ابتدا فروشندگان را دیوانه کرده بود. می‌پرسید چرا؟ چون این موتورهای هوندا برای حرکت در خیابان کوچک بودند و از طرف دیگر برای اینکه بگویند، موتورهای کوچک هستند، بزرگ بودند؛ اما فقط یک بار سوار شدن بر آن کافی بود تا عاشق آن شوند.

هوندا گروم در سال ۲۰۱۴ معرفی و در سال ۲۰۱۷ به روز رسانی شد و طی این سال‌ها فروش بیشتر از حد انتظاری داشته است. حالا قرار است برای سال ۲۰۲۲ با یک بازنگری جدی دوباره وارد بازار شود. یک موتور جدید که قدرت آن را افزایش می‌دهد،  اضافه شدن دنده پنجم در گیربکس، ابزارهای دیجیتال به‌روز شده و یک صندلی ضخیم‌تر و صاف‌تر که هم راحت‌تر است و هم برای سواران قدبلند، مناسب‌تر است. همچنین ظاهر آن هم دستخوش تغییرات فراوانی شده است.

GROM از لحاظ ظاهری یک دوچرخه اسپورت کوچک است؛ اما طراحی زیبا و کلاسیکی دارد که در کنار انجین انژکتوری که برای آن در نظر گرفته شده است؛ یک سواری شادی‌آور و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود. بر خلاف ابعاد کوچکش توانایی حمل دو سرنشین را دارد و اصول مهندسی هم در آن به خوبی رعایت شده است.

اگر می‌‎خواهید روی موتور سیکلت رها و سبک‌بال باشید، هوندا گروم برای شما است.

هوندا گروم در کلاس موتورهای اسپرت هم قرار می‌گیرد.

هوندا MONKEY

هوندا مانکی در طرف دیگر Grom قرار دارد. این دو مدل مشخصات و ویژگی های مشابهی دارند؛ اما زرق و برق و کاربرد بیشتری دارد.

هوندا SUPER CUB C125

هوندا سوپرکاب موتور سیکلت مورد علاقه همه جهان است و نسل قبلی آن همان موتوری است که تمام دنیا را روی یک سواری دوچرخ قرار داد. این مدل موتور هوندا که در ایران با نام هوندا ۷۰ شناخته می‌شود، پرفروش‌ترین موتورسیکلت دنیا از سال ۱۹۵۸ تاکنون است.

در سال ۲۰۲۱، هوندا یکی از برگ‌های برنده خود را که مدل جدید هوندا سوپرکاب با طراحی کلاسیک و در عین حال ویژگی‌های مدرن زیادی بود؛ رونمایی کرد. از ویژگی‌های فنی سوپر کاب C125 می‌توان به موتور چهار زمانه تک‌سیلندر و پیشرانه‌ی ۱۲۵ سی‌سی انژکتوری، دیسک جلوی ۲۲۰ میلی‌متری ABS ، ترمز عقب درام و نمایشگر LCD دیجیتال اشاره کرد.

اما چرا موتور C125 انقدر محبوب و پرطرفدار است؟ هوندا سوپرکاب قیمت مناسبی دارد و در مقایسه با کاربردهایی که دارد، بسیار مقرون به‌صرفه است همچنین اندازه‌های مختلفی هم برای طیف گسترده‌ای از موتورسوران از چاق و لاغر و قد بلند و کوتاه‌قامت دارد و یک گزینه عالی برای سواری در سطح شهر است. علاوه بر این، کم‌مصرف و بی‌صدا هم طراحی شده است و می‌تواند با سوخت‌های اکتان پایین هم از پس انرژی مورد نیازش برآید.

هوندا TRAIL125

اگر تا به حال موتورسیکلتی ساخته شده باشد که هم برای گشت‌و‌گذار روزمره داخل شهر مناسب باشد و هم برای جاده و اطراف شهر و کاوش در طبیعت وحشی، موتورسیکلتی که شما را به دوران طلایی موتورسواری بازگرداند و در عین حال لذت‌های طراحی و فناوری مدرن را در خود جای داده باشد، هم اسپرت و ورزشی باشد و هم یار ماجراجویی‌های شما، هوندا تریل۱۲۵ همان موتورسیکلت است.

موتور سیکلت TRAIL125 قدرتی است و نه سرعتی. از آنجایی که هرجا نام هوندا در میان باشد، انتظاری جز کیفیت نیست؛ می‌توانید با این مدل هوندا، زمین بخورید، بالا و پایین بپرید و مطمئن باشید که شاسی سواری شما آسیبی نمی‌بیند.

هوندا تریل ۱۲۵ یک موتور ۱۲۵ سی‌‍سی چهار زمانه تک سیلندر و دو سوپاپه دارد، مثلSuper Cub، دارای گیربکس نیمه‌اتوماتیک چهار سرعته و محافظ موتور در برابر موانعی مانند سنگ‌های بزرگ و کنده درختان است.

هوندا Click150i

در میان مینیموتورها، ۱۵۰i حرف زیادی برای گفتن دارد. این دوست‌داشتنی کوچک برای سفرهای شهری و استفاده روزانه عالی است و به تازگی هم در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است.

هوندا کلیک ۱۵۰i سیستم ترمز CBS، پیشرانه تک سیلندر، موتور ۱۵۰ سی‌سی، گیربکس ۵‌سرعته اتوماتیک، چراغ زنون، تعلیق جلو تلسکوپی و تک ضربه گیر UNIT SWING عقب و سواری نسبتا نرم و بدون استرس دارد.

هوندا Click150i با ظاهر شیک و کارایی بالای خود و قیمت مناسب، بسیاری از خریداران موتورسیکلت امروزی را به سمت خودش جلب کرده است.

هوندا PCX150

این مدل کیفیت ساخت بالایی دارد و می‌تواند سواری بی نقضی را در کلاس اسکوترها یا مینی‌موتورها برای شما رقم بزند.

PCX150 ظاهری مدرن‌تر از Super Cub دارد و موتور آن، ۱۵۰ سی‌سی و CVT اتوماتیک است و به شکلی طراحی شده که در مسافت‌های طولانی احساس خستگی نمی‌کنید و از یک رانندگی راحت در سطح شهر لذت خواهید برد.

با موتور سیکلت‌های اسپرت (Sport) یا ورزشی هوندا، حریصانه در جاده‌های پر پیچ و خم سواری کنید

اگر دوست دارید یک تجربه کامل از موتور سواری داشته باشید و با حداکثر سرعت در جاده‌های پر پیچ و خم ویراژ دهید، موتور سیکلت‌های اسپرت هوندا برای شما ساخته شده است. موتور سیکلت‌های Sport هوندا با بدنه براق و آیرودینامیکی، کارایی، قدرت، کنترل، اطمینان و راحتی را به شما هدیه می‌دهند؛ اما چون نسبت به گاز و ترمزگیری حساس‌اند به متورسواران مبتدی و تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود. 

هوندا CB1000R

هوندا CB1000R یا قوی سیاه  ترکیبی از استایل مدرن و ابعاد کلاسیک را دارد. هرچند که دقیقا نمی‌توان گفت که این موتور سیکلت در کدام دسته قرار می‌گیرد! اسپرت یا کروز و یا حتی نئو اسپورت کافه؛ اما طراحی بی‌نظیر و قدرت این محصول آن را متفاوت، بی‌نقص و خاص کرده است.

در قلب این موتورسیکلت، پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی با قدرت ۱۴۳ اسب بخار جای گرفته است و ترمزهای ضد قفل، دستیار کلاچ، کنترل‌های سواری کابلی، چراغ‌های LED و صفحه‌نمایش LCD دارد و اسکلت آن از آلومینیوم ساخته شده است که نه تنها محکم و سبک است؛ بلکه باعث می‌شود در سرعت‌های بالا آن را راحت و نرم کنترل کنید.

هوندا CB1000R سبکی منحصر به فرد، عملکرد بی‌نظیر و امنیت را به صورت همزمان ارائه می‌دهد.

هوندا CBR650R

یک موتور سیکلت با پیکربندی جادویی! طراحی CBR650R طوری است که ترکیب قدرت، نیرو، فرم و اسکلت‌بندی و شتاب آن، تعادل شگفت‌انگیزی ایجاد کرده است. پیشرانه این موتورسیکلت چهار سیلندر، چهار زمانه، ۱۶ سوپاپ و حجم آن ۵۶۰ سی‌سی و گشتاور ۸۰۰۰ دور دقیقه است.

هوندا CBR650R یک هیولای تیز، سریع، قدرتمند با گشتاور استثنایی‌ و یک گزینه عالی برای عاشقان سرعت است و ساخته شده است تا خودنمایی کند.

هوندا CBR500R

هوندا CBR500R یکی از محبوب‌ترین موتور سیکلت‌های هوندا در کلاس اسپرت است. قیمت مناسبی دارد و ترکیب قدرت، وزن، موتور دوسیلندر و گشتاور آن باعث چابکی و در عین حال، تعادل آن شده است.

طراحی خاص این موتور سیکلت، با داشتن موتور موازی دوقلو ۴۷۱ سی‌سی و تجهیزات مشابه CBR300R موتو سواری را برای شما فوق‌العاده لذت‌بخش و مهیج می‌‎کند.

هوندا CBR300R

اگر می‌خواهید کم هزینه کنید؛ ولی موتور سیکلتی سبک، چابک، پاسخگو و قدرتمند داشته باشید، هوندا CBR300R یک گزینه عالی برای شما است.

شاید در نگاه اول ویژگی‌های این مدل محدود به نظر برسد؛ اما در واقع یک تجربه هیجان‌انگیز از سواری را به شما ارائه می‌دهد. ابعاد و اندازه‌های مناسب این موتور سیکلت برای تردد شهری و عبور از بین موانع مناسب است؛ اما سرعت بالای آن کمی مهارت برای کنترلش می‌طلبد.

هوندا CBR300R موتور ۲۸۶ سی‌سی تک سیلندر، جعبه دنده شش سرعته و تجهیزات استاندارد مثل مخزن سوخت ۳.۴ گالن، استارت برقی، سیستم تعلیق عقب قابل تنظیم و ترمز دیسکی و ABS اختیاری دارد و کارکردش فراتر از انتظار شما است و می‌توان گفت در کلاس و رنج قیمتی خودش، بی‌نظیر است.

این زیبای ژاپنی طراحی جذاب، بدنه سوپر اسپرت، چراغ‌های جلوی دوگانه و پایین‌ترین ارتفاع زین را دارد و هر کجا که آن را پارک کنید، مرکز توجه همه قرار می‌گیرد.

هوندا CB500F

آیا موتور سیکلتی وجود دارد که تمام خواسته‌های موتور سوار را برآورده کند؟ شاید این سوال شما هم باشد. هوندا CB500F  جواب سوال شما است. موتور سیکلتی مناسب همه افراد با اندازه ایده‌آل، کاملاً مدرن و قیمت مناسب.

چه برای رفت و آمد روزانه، چه برای تفریح ​​آخر هفته یا وقتی برای اولین بار قصد موتور سواری دارید، هوندا CB500F مناسب شما است که در عین سادگی؛ کاربردی، سریع و هیجان‌انگیز است.

CB500F، موتور دوقلو موازی با قدرت ۴۷ اسب بخار و حجم ۴۷۱cc دارد. ارتفاع صندلی آن کم است و برای ترک نشین هم فضای کافی دارد.

موتور سیکلت‌ تورینگ (TOURING) یا مسافرتی هوندا؛ هر تعطیلاتی با این موتور سیکلت بهتر است!

دوست دارید یک موتور سوار گردشگر باشید؟ هوندا تورینگ، سواری در جاده‌های خاکی و غیر آسفالت، جاده‌های معمول و هر نوع گشت‌وگذاری را ممکن و تجربه سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. هوندا تورینگ مدل‌های مختلف و برای هر سلیقه‌ای یک موتور سیکلت برای ارائه دارد؛ اما سر دسته آن‌ها، هوندا گلدوینگ است که انقلابی را در مدل‌های مختلف موتورهای تور ایجاد کرد.

هوندا GOLD WING

هوندا گلدوینگ از سال ۱۹۷۵ و زمانی که برای اولین بار ساخته شد، همیشه یک موتور سیکلت محبوب و دیدنی بوده است و سازندگان آن معتقدند که خاطراتی که با هوندا GOLD WING می‌سازید، مادام‌العمر هستند.

چون از قبل هوندا CB750  شاه موتورسیکلت‌ها لقب گرفته بود، هوندا برای گلدوینگ، هدف‌گذاری دیگری کرد و آن را «شاه شاهان» نامید. قرار بود این شاه شاهان یا گلدوینگ، یک موتورسیکلت کروزر سنگین و اسپرتی باشد؛ اما مصرف‌کنندگان از آن برای مسافرت‌های طولانی استفاده‌ کردند.

هوندا این موتورسیکلت را وارد رقابت با موتورسیکلت‌های تورینگ هارلی دیویدسون، ایندین، موتوگوتزی و بی‌ام‌و کرد به گونه‌ای که امروز، سرآمد تمام موتورسیکلت‌های تورینگ دنیا از نظر سرعت، چابکی، امکانات و راحتی است.

در قلب گلد وینگ یک موتور شش سیلندر تخت با حجم ۱۸۳۳ سی‌سی قرار گرفته که سیستم انتقال قدرت آن شش سرعته است و تجهیزات استانداردی مثل ترمز دیسکی با ABS، سیستم کنترل فشار تایر، صفحه نمایش، پورت USB، شیشه جلو اتومبیل قابل تنظیم، سیستم تعلیق تطبیق پذیر الکترونیکی، صندوق عقب مسافرتی یکپارچه در پشت صندلی مسافر و کیسه هوا دارد.

با موتور سیکلت‌‌های استاندارد (STANDARD) هوندا، ناب‌ترین تجربه موتورسواری را خواهید داشت!

موتورسواران معمولا مستقل و فردگرا هستند و رهایی، سبک‌بالی و آزادی را دوست دارند و اصلا به همین خاطر سوار موتورسیکلت می‌شوند. هوندا این موضوع را به خوبی درک و از همان ابتدا شروع به ساخت موتورسیکلت‌های استاندارد کرد و همچنان با قدرت به ساخت آن ادامه می‌دهد. موتور سیکلت استاندارد هوندا، نسخه راحت‌تری از مدل اسپرت هستند.

هوندا چهار موتورسیکلت استاندارد را برای انتخاب ارائه می‌دهد که در بخش‌های قبلی درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم.

  • CB300R
  • CB500F
  • CB650R
  • CB1000R

موتور سیکلت‌های سوپر اسپرت (supersport) هوندا همراه با فن‌آوری، کارایی؛ ولی کمی ناسازگار

هیچ چیز مانند پیست مسابقه عملکرد یک موتور سیکلت را ارزیابی نمی‌کند و موتورهای مسابقه‌ای هوندا بیش از هر مسابقه دیگری قهرمان مسابقات MotoGP شده‌اند. این سنت برنده بودن، در خط تولید موتورهای سوپراسپرت مانند CBR1000RR و CBR600RR  همچنان ادامه دارد و اکنون CBR1000RR-R Fireblade SP هم به آن اضافه شده است.

هوندا CBR1000RR-R FIREBLADE SP

این مدل، بهترین، انحصاری‌ترین و پر ویژگی‌ترین دوچرخه اسپرت کلاس باز است که هوندا تا به حال و تحت پرچم CBR و در تعداد محدود ساخته است.

مهندسان Honda موتور چهار سیلندر درون خطی جدیدی را برای این مدل طراحی کرده‌اند. میلگردهای تیتانیومی، فن‌آوری کاهش اصطحلاک داخلی و جت‌های پیستونی از ویژگی‌های خاص این مدل است و ۱۴۵۰۰ دور بر دقیقه هم قدرت دارد.

هوندا CBR1000RR

موتور CBR1000RR هوندا با موتور چهار سیلندر و حجم بیشتر ۹۹۸ سی‌سی به گلوله هوندا معروف است و عملکردی قدرتمند و تهاجمی دارد که هیچ موتور سیکلت مسابقه‌ای دیگری توان رقابت با آن را ندارد. وقتی سوار این مدل موتور شوید، دیگر راضی به سوار شدن مدل‌های دیگر نخواهید شد.

هوندا CBR600RR

موتور CBR600RR هوندا، بهترین عملکرد خود را دارد و در اصطلاح عامیانه، بهترین خودش است و با پیروزی‌هایی که در مسابقات Supersport World Championship داشته، نفس همه رقبایش را گرفته است.

این موتور دارای پیشرانه چهار سیلندر ۵۹۹ سی‌سی با دور بالا همراه با سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم و ABS اختیاری است.

موتور سیکلت‌های نئو اسپرت کافه (Neo Sports Cafe) برای روشی که امروز سواری می‌کنید، ساخته شده است!

این موتورها به نوعی در کلاس موتورهای استاندارد قرار می‌گیرند و سبکی تازه و جدید را ارائه می‌دهند. چابک و قدرتمند هستند و زیبایی و لذتِ سواری یک موتورسیکلت اسپرت را با نسل جدیدی از پکیج فنی ترکیب می‌کنند.

CB1000R، CB650R، CB300R، مینیموتو و گروم که در بخش‌های قبلی درباره آن‌ها صحبت کردیم، جزو این دسته هم قرار می‌گیرند.

موتور سیکلت‌های دو منظوره یا دوال اسپرت (Dual Sport): بدون محدودیت سوار کنید

امکانات بی‌پایان، این همه آن چیزی است که می‌توان درباره موتورهای دومنظوره اسپرت هوندا گفت. سبک، بادوام، همه‌کاره و مقرون به صرفه هستند و به شما اجازه می‌دهند جاهای مختلفی از جهان را که هرگز ندیده‌اید، کشف کنید.

در واقع موتورهای دو منظوره همان موتورهای آفرود هستند که برای تطبیق با قوانین رانندگی درشهر و جاده تغییراتی در آن‌ها داده شده است.

هوندا XR650L

هوندا XR650L یک بازمانده ثابت‌شده از قبل است که برای چندین دهه سنگ بنای موتور سیکلت‌های دو منظوره هوندا بوده است. هوندا XR650L دارای یک موتور تک سیلندر ۶۴۴ سی‌سی است و و تنها ۵٫۸۳ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و یکی از بهترین مدل‌های آفرود هم به شمار می‌رود.

هوندا CRF450RL

با هوندا CRF450RL می‌توانید جهان را به زمین بازی خود تبدیل کنید و در فنی‌ترین زمین‌ها، راحت و ایمن سواری کنید. این موتور سیکلت مجهز به همه آن چیزی است که برای یک سفر آسان نیاز دارید و دارای یک سیلندر ۴۴۹ سی‌سی مایع خنک، جعبه دنده شش سرعته و ۱۲ اینچ است.

از دیگر مدل‌های این کلاس، CRF300L است که در بخش‌های قبلی درباره آن توضیح داده‌ایم.

در میان شاهکارهای هوندا جای موتورسیکلت ارزان‌قیمت هوندا CG125 ناقص است!

موتورسیکلت هوندا CG125 برای دوام و کارایی ساخته شده بود و نه سرعت و لذت زیاد و در سال ۲۰۰۸ هم خط تولید این موتورسیکلت، قطع شد؛ ولی جزو شاهکارهای هوندا بود و تولید نمونه‌های مشابه آن در کیفیت‌های پایین‌تر و در کشورهایی مثل چین، پاکستان و ایران؛ دلیلی بر این ادعا است.

هوندا، سوزوکی و یاماها؛ کدام یک بهتر است؟

مقایسه ویژگی‌های برندهای مختلف موتورسیکلت‌ها در طیف وسیعی از دسته‌ها انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کند. در این بخش به صورت کلی هوندا را با سوزوکی و یاماها مقایسه خواهیم کرد:

هوندا در مقابل سوزوکی

موتورسیکلت هوندا و سوزوکی اشتراکات زیادی دارند. تولید‌کننده هر دو ژاپنی است و مدل‌های مشابهی ارائه می‌کنند. مثل کروز، تورینگ‌، اسپرت، استاندارد و… هر دو برند در قیمت هم رقابت تنگاتنگی دارند و انتخاب بین این دو ممکن است به ترجیح شخصی بستگی داشته باشد.

هوندا در مقابل یاماها

هوندا و یاماها در یک رنج قیمتی قرار دارند و هر دو طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها را در کلاس‌های مختلف ارائه می‌کنند؛ ولی یاماها بیشتر به موتور سیکلت‌های تورینگ با عملکرد بالا توجه می‌کند و هیچ مینی موتوری مانند MONKEY یا گروم ندارد.

هوندا در مقابل هارلی دیویدسون

هارلی سه برابر بیشتر از هوندا موتور کروزر  و حدود ۱۲ مدل بیشتر موتور تورینگ تولید می‌کند ولی در حالت کلی، خط تولید هارلی دیویدسون به اندازه هوندا متنوع نیست و مدل‌های ورزشی یا آفرود ندارد. در موتورهای کروز با سبک کلاسیک هم، هارلی عملکرد قابل قبول‌تری دارد.

خریدن موتور سیکلت هم برای خودش عالمی دارد: کدام انواع مدل‌های موتور سیکلت هوندا برای پیک موتوری بهتر است؟

بهترین موتور سیکلت در بین پیک‌های موتوری، موتور سیکلت استریت (Street) یا خیابانی است و می‌توان اسکوترها یا مینی‌موتورها را هم به آن اضافه کرد.

موتورهای هوندا هم ۱۲۵ سی‌سی است و هم تعمیرکارهای موتورسیکلت به‌خوبی با تعمیر آن آشنایی دارند.

اما رانندگان پیک موتوری از انواع مختلف مدل‌های موتور سیکلت هوندا کدام را انتخاب کنند؟

از آنجایی که موتور سیکلت CG125 بادوام و سرخت است، هزینه کمی دارد و صاحبان خود را راضی نگه می‌دارد، اغلب انتخاب اول همه پیک‌های موتوری است. البته در برندهای دیگر ونمونه متشابه با هوندا!

موتورسیکلت هوندا مدل پی سی ایکس ۱۵۰ که با نام پالس ۲۰۰NS هم شناخته می‌شود به دلیل موتور محکم، خوب، و متعادل،  ترمز جلوی دیسک دوبل و همچنین ظاهر زیبایی که دارد، یکی از بهترین گزینه هاست.

اگر یک موتور سیکلت دارید یا قصد خرید موتور سیکلت دارید و به دنبال شغل تمام وقت یا پاره وقت پیک موتوری می‌گردید، می‌توانید به اولین سامانه حمل‌و‌نقل آنلاین؛ یعنی الوپیک بپیوندید و کسب درآمد کنید.

سفیر الوپیک باشید

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...