زندگی در دنیای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک یا e-commerce در همه‌ جا وجود دارد و همواره در حال گسترش و رشد است.

دلیل اصلی برای رشد تجارت الکترونیک این است که اکنون مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را با طیف وسیعی از گزینه‌ها، تحویل سریع و مرجوعی راحت، خریداری کنند.

خب! مزایای زندگی در دنیای تجارت الکترونیکی چیست؟

تحویل آنی

زمانی که آنلاین خرید می‌کنید، به ویژه در شهرهای بزرگ، گزینه‌های بسیاری برای دریافت مرسوله خود پیش رو دارید. همان روز، روز بعد و تحویل آنی گزینه‌هایی هستند که مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید می‌کنند. تحقیقات نشان داده که اگر گزینه‌های بیشتری برای ارسال مرسوله وجود داشته باشد، ۷۲٪ مشتریان تمایل به خرید بیشتری دارند.

فروشندگان نیز از این وضعیت نهایت استفاده را کرده‌اند. آنها بیشتر، تحویل مرسوله برای روز بعد را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند که به لطف فرآیندهای آنلاین و خدمات تحویل آنی، این کار به راحتی انجام می‌شود.

مرجوع آنی

مرجوع آنی یک امکان عالی‌ست، چه برای مصرف کننده و چه برای فروشنده. مصرف کنندگان می‌توانند با استفاده از خدمات پیک، اجناس مرجوعی خود را در همان روز و یا روز بعد ارسال کنند.

با وجود این خدمات، فروشندگان می‌توانند اجناس خود را به گردش انداخته و بار دیگر برای فروش، آن را دریافت کنند. اگر اجناسی که در یک فصل خریداری شده، در همان فصل مرجوع شوند، فروشندگان این امکان را دارند که بار دیگر آن‌ها را بفروشند. این موضوع به ویژه برای بازارهای سریع مانند مد و فشن که محصولات مدام تغییر می‌کنند بسیار کاربردی است.

خرید ۲۴ ساعته در هفت روز هفته

شرکت PCA Predict که متخصص حوزه تجارت الکترونیک است یک نظرسنجی پیرامون عادت‌های خریداران انجام داد و مشخص شد که ۱۶ درصد خریداران حوزه دیجیتال، سفارش‌های خود را در روزهای تعطیل بین ساعت‌های ۱۳ الی ۲۰ ثبت می‌کنند. یکی از بهترین فرصت‌هایی که برای فروشندگان در حوزه دیجیتال فراهم شده، قابلیت فروش ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته است. این ویژگی برای ترغیب خریداران در حوزه‌های پوشاک، کتاب و قطعات الکترونیکی ارزان قیمت بسیار تاثیرگذار است.

محدودیت مکانی وجود ندارد

تجارت الکترونیک یعنی ما می‌توانیم از اتاق خواب، از روی کاناپه، درون باشگاه ورزشی، از فروشگاه، در حین سفر و یا هزاران کیلومتر دورتر از خانه، خرید کنیم.

اینکه فردی بتواند محصولی را به صورت آنلاین خریداری کند و آن را در یک فروشگاه دریافت کند یا نقطه‌ای را برای تحویل آن مشخص کند یا حتی در زمان دیگری سفارش خود را در خانه بگیرد دریچه‌ی جدیدی به روی فروش منعطف باز کرده که مصرف کننده را به خرج کردن ترغیب می‌کند و منافع بسیاری را برای فروشندگان به وجود می‌آورد.

سود بیشتر در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی

داشتن یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های بسیاری دارد، اجاره بها، نرخ فروش، گرما و سرما، نور و … البته که باید حقوق کارمندان را نیز اضافه کرد. در واقع داشتن محلی برای فروش، به ویژه در مناطق گران قیمت بسیار دشوار است.

به لطف تجارت الکترونیک، امروزه این مشکلات با هزینه‌ی کمتری حل می‌شوند و به همین دلیل هم خرید آنلاین تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. با وجود این حجم نامحدود از فروشگاه‌ها، خریداران گزینه‌های بسیاری در مقابل خود دارند. فروشندگانی که کمی شم اقتصادی دارند راه‌های بسیاری برای ترغیب مصرف کننده به خرید پیدا می‌کنند؛ از جمله تحویل در همان روز به ویژه در شهرهای پر ازدحام که شباهت بسیاری به خرید آنی از فروشگاه‌های فیزیکی دارد.

الوپیک در دنیای تجارت الکترونیکی، ترکیبی هوشمندانه از تکنولوژی و خلاقیت است که می‌تواند برای هر نوع کسب و کاری قابل استفاده باشد. در الوپیک هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان وجود ندارد و خدمات ما به صورت ۲۴ ساعته در تمامی نقاط قابل استفاده است.
با الوپیک می‌توانید از هر جایی که هستید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید و با موبایل خود تمامی مراحل ثبت سفارش و پرداخت هزینه سفارش تا رسیدن پیک به مقصد و تحویل مرسوله را کنترل کنید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...