نکات مهم بسته‌بندی مرسولات پیکی

بسته‌بندی مرسولات یا پکیجینگ (Packaging) یکی از کارهای حساس در لجستیک است. هدف از بسته‌بندی محصول در وهله اول این است که از آسیب دیدن محصول جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم چگونگی بسته‌بندی مرسولات و حفاظت از آن‌ها را بررسی کنیم. برای ارسال بسته‌های درون شهری و برون شهری باید از قواعد خاصی برای بسته‌بندی مرسولات استفاده کنید. این قوانین معمولا نانوشته هستند و تنها در حین کار متوجه آن‌ها می‌شوید.

قوانین حمل و نقل را درک کنید

دانستن اینکه چه چیزی را ارسال می‌کنید و همچنین تسلط به قوانین مربوط به آن، می‌تواند احتمال به وجود آمدن مشکلات را کاهش دهد.

جعبه و محموله‌ی خود را محکم بسته‌بندی کنید

بسیار مهم است که جعبه‌ی خود را محکم ببندید تا در حین جابجایی شل نشود. کف جعبه را با نوار بسته‌بندی مهر و موم کنید. اگر محصولات سنگینی دارید، نوار قسمت پایین را افزایش دهید و لبه‌ها را ببندید تا ساییده نشود. همچنین اگر سرویس پیک شما جعبه مخصوص خود را دارد، حتما از آن استفاده کنید.

در هر محموله مطمئن شوید که جعبه خود را محکم بسته‌بندی کرده‌اید و احتمال هر گونه حرکت داخلی را کاهش دهید. به ندرت می‌توانید جعبه‌ای پیدا کنید که کاملا مناسب کالای شما باشد. به همین دلیل شما برای محافظت از بسته‌ی خود، به برخی تکنیک‌ها نیاز دارید. مورد رایج این است که معمولا جعبه‌ای بزرگتر از کالای خود دارید. حتما داخل جعبه را با یک لایه‌ی ضخیم نایلون حبابی بپوشانید تا از شکستگی جلوگیری شود. همچنین برای خراشیده نشدن محموله، آن را به خوبی با روزنامه بپوشانید. اگر وسایلی دارید که داخل آن خالی است، آن‌ها را با پارچه یا کاغذهای مچاله شده پر کنید.

مواد بسته‌بندی مناسب انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات بسته‌بندی برای حمل‌و‌نقل این است که برای بسته‎‌‌ی خود از مواد و وسایل مناسب استفاده کنید. انتخاب مواد مناسب برای بسته‌بندی می‌تواند امنیت بسته را بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که جعبه‌ی مورد استفاده، نسبت به وزن محموله‌ی شما از ضخامت خوبی برخوردار باشد. مقوای نازک و فرسوده ممکن است با وزن زیاد بسته، باز شود.

هرگز جعبه را بیش از حد پر نکنید

جعبه‌ای که بیش از حد پر شود، نه تنها به وسایل شما آسیب می‌رساند بلکه ممکن است برای سایر محموله‌ها نیز مشکل ایجاد کند. در میان بسیاری از نکات بسته‌بندی، پر کردن بیش از حد یک مشکل جدی است که باید آن را برطرف کنید.

از برچسب‌های مناسب استفاده کنید

هنگام ارسال بسته مطمئن شوید که جعبه دارای برچسب حمل‌و‌نقل مناسب باشد. برچسب‌هایی نظیر «شکستنی»، «فاسد شدنی» و… این برچسب‌ها نه تنها هنگام حمل‌و‌نقل باعث توجه و مراقب بیشتر رانندگان می‌شود، بلکه هنگام جابه‌جایی توسط افراد هم، بسیار اهمیت دارد.

خدمات باکیفیت پیک چه اهمیتی دارد؟

وقتی صحبت از خدمات پیک می‌شود، اطمینان حاصل کنید که نکات بسته‌بندی درست برای جابجایی را رعایت کرده‌اید. این‌ موضوع می‌تواند روند بی‌دردسری را برای شما و مشتری ایجاد کند. زمانی که مشتری حس کند شما به او بها می‌دهید، وفاداری بیشتری نسبت به شما پیدا خواهد کرد.

الوپیک با در اختیار داشتن جعبه‌های مخصوص و مطمئن در ابعاد ۴۵ در ۴۵ و همچنین حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم (طبق قانون)، آمادگی حمل بار توسط پیک‌های موتوری آموزش دیده را دارد. همچنین در صورتی که بسته شما حجیم‌تر و سنگین‌تر باشد، الووانت گزینه دیگری‌ست که توسط همین شرکت ارائه می‌شود.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...