چرا شرکت‌های B2B باید به تحویل فوری در روز خرید به عنوان وجه تمایز نگاه کنند؟

تحویل فوری در روز خرید دیگر تنها محدود به خرده‌فروشان و خواروبارفروشان نیست.

 وسیع‌تر نگاه کنید! تصور کنید که یک مکانیک همین امروز نیاز به شمع موتور دارد، یا یک مریض داروهای یک نسخه را تا عصر باید تحویل بگیرد و یا یک مدیر ساخت و ساز نیاز دارد که قطعات سیستم تهویه هوای یک خانه را پیش از اینکه کارگران بروند تحویل بگیرد. 

امروزه نیاز به تحویل منعطف فقط مربوط به مصرف‌کنندگان خرده نیست. برای شرکت‌هایی که روی فروش B2B  متمرکز هستند، تحویل سریع می‌تواند همانند یک وجه تمایز باشد که سبب افزایش فروش، افزایش میزان رضایت مشتری و شتاب بخشیدن به نرخ رشد می‌شود. در ادامه می‌توانید برخی از صنایعی را ببینید که روی فروش B2B  کار می‌کنند و به تحویل در همان روز و یا  حداکثر روز بعد نیازمند هستند.

تحویل فوری برای صنایع خودروسازی

هنگامی که خودروی یک مشتری از کار می‌افتد زمان اهمیت بسیار بالایی دارد به ویژه اگر قطعات یک فروشگاه تمام شده باشد و تحویل به روز بعد بیافتد ارزش زمانی دو چندان می‌شود. دیگر هیچ مصرف‌کننده یا تعمیرکاری نمی‌خواهد که برای قطعات جدید انتظار بکشد، در حالی که کانال‌های فروش امروزی تحویل در همان روز را میسر کرده‌اند. البته توزیع‌کنندگان محلی نیز وارد این سیستم تحویل شده‌اند اما همچنان نیاز است تا راه‌حل‌های بهتری برای پوشش حداکثری پیدا شوند.

برای شرکت‌های قطعه‌سازی، سرعت تحویل همانند یک ماموریت بسیار حساس است که باید نیاز تامین‌کنندگان را در زمانی که قطعات به اتمام رسیده برطرف کنند؛ تحویل در همان روز از انبار به مغازه‌ها، بین دو مغازه و یا به صورت مستقیم به مصرف‌کننده می‌تواند متخصصان این حوزه را کمک کند تا در سریعترین زمان ممکن قطعات مورد نیاز خریداران را به آن‌ها بدهند؛ این یک مزیت بزرگ در مقایسه با رقبا است.

 تحویل برای صنایع تاسیساتی و ساخت و ساز

از ساخت کامل یک سازه و کف‌سازی آن تا قرار دادن سینک ظرفشویی، پیمانکاران حرفه‌ای نیاز به تامین‌کنندگانی دارند که ابزار و متریال مورد نیاز را در سریعترین زمان ممکن به آن‌ها برسانند. مدیران ساخت و سازی که قطعات را به جای فردا، امروز دریافت کنند می‌توانند وجه تمایز بزرگی در مقایسه با رقبای خود در انجام به موقع کار و جلوگیری از نارضایتی بیشتر ایجاد کنند.

در اکثر مواقع مدیران ساخت و ساز، تیم‌های خود را برای دریافت مصالح مورد نیاز می‌فرستند که سبب هدر رفت هزینه و زمان می‌شود، هنگامی که می‌تواند صرف انجام بهتر امور شود. نه تنها تحویل فوری می‌تواند به مدیران یک ‌پروژه کمک کند که در زمان صرفه‌جویی کنند، بلکه در کاهش هزینه‌ها نیز موثر است.

 سرعت بخشیدن به تحویل اقلام پزشکی و دارویی

 انتظار مشتریان برای دریافت مرسوله به صورت یک روزه فراتر از خرده‌فروشان رفته و حتی بخش سلامت را نیز درگیر کرده است تا بیماران چیزی که نیاز دارند را بلافاصله تحویل بگیرند. در سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۵ مراجعه به کلینیک‌های اورژانسی تا ۱۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است، از این رو خرده فروشان و بازیگران حوزه فناوری همانند آمازون، سرمایه‌گذاری روی تحویل اقلام دارویی و پزشکی در خانه را در صدر اولویت خود خود قرار داده‌اند.

 ظهور کریدورهای آنلاین و تحویل یک روزه در حوزه سلامت داروخانه‌ها و تامین‌کنندگان اقلام پزشکی مستقل سراسر کشورها را تهدید می‌کند؛ چرا که خریداران مناسب‌ترین و راحت‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند. داروخانه‌ها و تامین‌کنندگان برای آن که بتوانند در این بازار رقابت کنند باید فراتر از دروازه‌ها و خدمات سنتی خود نگاه کنند تا خدمات تحویل فوری یک روزه یا تحویل در همان روز را بتوانند برای مشتریان خود فراهم کنند.

علاوه بر سهولت تحویل، تحویل مرسوله در همان روز به دکترها و  داروخانه‌ها نیز کمک می‌کند تا به بیمار خود در زودترین زمان ممکن رسیدگی کنند و حتی برای افرادی که توان رفتن به فروشگاه یا داروخانه را شخصا ندارند این خدمات دارویی را فراهم کنند.

رقابت امروزی برای بردن لست مایل دلیوری تنها پیرامون سرعت و تحویل در همان روز به مصرف کننده و خریداران عمده محدود نیست. باید یک منوی کامل از گزینه‌های ارسالی اقلام مشتریان وجود داشته باشد تا اقلام و سفارش‌ها در هر زمانی قابل تحویل باشند. فرقی نمی‌کند که مشتری کجا زندگی می‌کند، چه چیزی می خرد و چه زمانی به آن نیاز دارد. با وجود مشتریانی که به دنبال یک تجربه راحت‌تر هستند، این گزینه نسبت به گذشته به مراتب اهمیت بالاتری دارد.

در همین راستا، الوپیک با داشتن شناخت دقیق از مشاغل مختلف توانسته است همکاری خوبی با صنایعی همچون چاپ و انتشار، آرایشی بهداشتی، پوشاک، موبایل، کامپیوتر و تجهیزات جانبی، پزشکی، داروخانه و … داشته باشد. سرویس ارسال انبوه الوپیک بهترین گزینه‌ برای ارسال سفارشات با تعداد بالا در همان روز خرید است. شما می‌توانید با ثبت تنها یک درخواست، تمام سفارشات خود را ارسال کنید و از رسیدن تمام آنها به مقصد با کمترین هزینه و زمان مطمئن باشید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...