دست نگه دارید و تفاوت انواع دلیوری (ِDelivery) بخوانید!

اگر برای راضی نگه داشتن مشتریانتان به دنبال یک روش فوق‌العاده برای ارسال آنلاین می‌گردید، دست نگه دارید و قبل از هر اقدامی این مطلب را بخوانید. چون در این مطلب قرار است تفاوت چند روش ارسال را به شما بگوییم تا بتوانید با یک دید باز یک تصمیم فوق‌العاده بگیرید. شکی نیست که ارسال به موقع مشتریان شما را وفادار نگه می‌دارد!

اگر صاحب یک کسب و کار هستید که به ارسال آنلاین نیاز دارد، پس ابتدا باید تفاوت انواع ارسال را بشناسید. در حوزه حمل و نقل (Logistics) سه نوع ارسال وجود دارد:

  • ( on-demand delivery)
  • (scheduled delivery)
  • (subscription deliveries)

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند و در صنایع خاصی به کار می‌روند. در ادامه تمام این روش‌ها را کامل برایتان توضیح می‌دهیم تا با یک دید شفاف به سراغ ارسال محصولات خود بروید.

۱) ارسال در صورت تقاضا (On-demand delivery)

این نوع ارسال دقیقا به تقاضای مشتری وابسته است. در صورتی که از سمت مشتری تقاضا وجود داشته باشد، کالا باید در همان لحظه برای مشتری ارسال شده و به دست او برسد. برای مثال سفارش غذا به صورت آنلاین یک تقاضای on-demand است و باید همان موقع برای شما ارسال شود. در حال حاضر سرویس‌های ارسال بر اساس تقاضا به شدت در حال افزایش است و بسیاری از کسب و کارها برای جلب رضایت مشتریان خود به این نوع خدمات رو آورده‌اند. چون بهرحال سرعت زندگی بسیار بالا رفته است و تحقیقات نیز نشان می‌دهد که صبر مشتریان به شدت پایین آمدن است!

به همین دلیل و برای راحتی کاربران، الوپیک نیز خدمات پیک موتوری، تاکسی، وانت بار و پست آنلاین را به صورت on-demand ارائه می‌کند. به این معنا که هر زمان شما درخواست خود را در الوپیک ثبت کنید تا به سریعا به آن رسیدگی می‌شود. همچنینی الوپیک خدمات ویژه API مخصوص کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌کند. اگر از طریق وب‌سایت محصولات خود را می‌فروشید، کافیست سری به مطلب سرویس  API برای کسب و کارها بزنید!

 

ارسال اینترنتی

۲) ارسال زمان‌بندی‌شده (Scheduled delivery)

برخلاف ارسال بر اساس تقاضا که تمام بر اساس نیاز مشتری است، ارسال زمان‌بندی‌شده با توافق فروشنده و مشتری صورت می‌گیرد. این نوع درخواست طوری زمان‌بندی می‌شود تا هم به نفع فروشنده باشد و هم به نفع مشتری. برای مثال زمانی که شما از دیجیکالا خرید می‌کنید، ارسال شما زمان‌بندی می‌شود و در روزهای مشخصی به دست شما می‌رسد. درست است که مشتری در لحظه درخواست خود را ثبت می‌کند اما فروشنده تخشیص می‌دهد که این محصول باید در چه زمانی به دست مشتری برسد.

در اپلیکیشن الوپیک این امکان قرار داده شده است که شما بتوانید درخواست‌ زمان‌بندی‌شده ارسال کنید! به این صورت که یک تاریخ مشخص را انتخاب می‌کنید تا درخواست شما در آن تاریخ و ساعت ارسال شود و اپلیکیشن به جستجوی پیک بپردازد. ارسال زمان‌بندی‌شده یکی از امکانات پرطرفدار اپلیکیشن الوپیک است. اگر در نظر دارید از این امکان استفاده کنید، همین حالا اپلیکیشن الوپیک را دانلود کنید!

 

پیک موتوری

۳) ارسال بر اساس اشتراک (Subscription deliveries)

این سرویس به کار کسانی می‌آید که درخواست‌های تکراری دارند. برای مثال شما تهیه غذا دارید و می‌خواهید هر روز تعدادی غذا را به مکان خاصی بفرستید. در این حالت شما می‌توانید از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل اشتراک دریافت کنید تا دیگر نیاز نباشد برای هر ارسال یک درخواست جداگانه ثبت کنید. در کنار سرویس API، سرویس‌ اشتراک الوپیک نیز به زودی برای کسب و کارها راه‌اندازی می‌شود تا بتواند این نیاز شما الوپیکی‌های عزیز را هم برطرف کند. 

2
دیدگاه ها

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
آیلار رزاقیعلی Recent comment authors
newest oldest most voted
علی
Guest
علی

برای قسمت وانت بار گزینه کارگر ام اضافه کنید لازمه

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
از پیشنهاد شما سپاسگزاریم
حتما بررسی می‌کنیم

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...