چهار قدم برای آماده‌سازی سیستم حمل‌ونقل فروشگاه در شرایط کرونایی

شرایط به وجود آمده با گسترش ویروس کوید ۱۹ به خودی خود همه چیز را در ارسال خریدهای آنلاین پر فشارتر کرده است. تعطیلات و محدودیت‌های پیش‌رو ازدهام را از این هم بیشتر خواهد کرد. تحلیل‌گران فعال در این عرصه پیش‌بینی می‌کنند که اوج سفارش، نرخ ارسال را ۳ تا ۵ برابر بیشتر خواهد کرد.

این اوج خرید، ظرفیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل در مناطق مختلف را بیش از پیش زیر فشار می‌برد. فروشندگانی که امروز زودتر از بقیه به فکر نحوه ارسال موفق باشند، چندین قدم از رقیبان جلوتر خواهند بود و سهم بزرگی از فروش آنلاین بازار را از آن خود می‌کنند. پله‌پله مسیر زیر را طی کنید تا شما هم یکی از این فروشندگان موفق باشید:

قدم اول: اصلا تأمل نکنید و فقط پا پیش بگذارید

اگر منتظر هستید تا تب بازار خرید آنلاین کمی پایین بیاید، باید گفت که در اشتباه هستید. مشتریان اصلا منتظر شما نخواهند ماند! همین الان هم آن‌ها به دنبال برند محبوبشان هستند و اگر از خرید رضایت داشته باشند حتما رابطه خود را با برند و فروشنده مد نظرشان، حتی بعد از فروکش کردن جریان کوید حفظ می‌کنند.

رفتار خریداران برای همیشه تغییر کرده است واگر زود نجنبید از بقیه رقبا در فروش آنلاین و ارسال موفق عقب خواهید ماند. خوشبختانه گزینه‌های زیادی روی میز معمای فروش آنلاین و حل مشکل ارسال فراهم است و از این بابت اصلا جای نگرانی نیست.

در گذشته رزرو پیک و ارسال لحظه‌ی آخری بسته تقریبا غیر ممکن بود. باید پلان پیچیده و از پیش تعیین شده می‌ریختید تا همه چیز بی‌دردسر پیش برود. اما امروز همه چیز متفاوت شده است و چاره کار ساده است. تعداد سرویس پیک محلی گسترده شده و همیشه گزینه‌ای فعال در منطقه شما آمده برای همکاری در ارسال است.

با توجه به شرایط فعلی و محدودیت فعالیت کسب‌وکارها، درخواست مشتری از همیشه بالاتر است. باید فکر همه چیز باشید چون اگر بسته‌ای به موقع به مقصد نرسد، مشتری، فروشنده را باعث همه چیز می‌داند و رضایتی در کار نخواهد بود.  

اضافه کردن سرویس با کیفیت ارسال مرسوله به سیستم فروش‌تان هرچه زودتر، برنامه‌ریزی روی فروش در این شرایط و پاسخگویی چند ماه آینده را برایتان مطمئن‌تر خواهد کرد.

 قدم دوم: منابع داخلی را با هم هماهنگ کنید

شرایط فعلی موج استرس فروش را با خود به همراه دارد. مطمئن شوید که اعضای تیم فروش و همه لوازم لازم از قبل آماده هستند.

یکی از کارهای مهم چک کردن سایت برای مطمئن شدن از امنیت و کارایی آن در بازه‌های پر بازدید است. به موازات آن، زنجیره تامین باید توانایی پاسخگویی به نیاز مشتری را داشته باشد. مهم‌تر از همه اینکه مشتریان باید به سادگی بتوانند از شما آنلاین خرید کنند و آن را با اطمینان در زمان مقرر دریافت کنند.

میل اکثریت به سمت دریافت بی‌درد‌سر خرید است و نبود این گزینه، پیشرفت کسب و کارتان را با مشکل روبرو خواهد کرد. حتی اگر قبلا از سرویس ارسال استفاده نکرده باشید، به راحتی می‌توانید همین حالا این را عملی کنید و با ارسال چند خرید از طریق پیک، این سرویس را وارد کار کنید.

قدم سوم: تجربه مشتری اولین اولویت شما

این روزها ۹۷ درصد از مشتریان انتظار دارند تا هر لحظه اطلاعات دقیقی از موقعیت بسته ارسالی خود داشته باشند. از لحظه‌ای که خرید نهایی می‌شود، دانستن اینکه بسته در چه مرحله‌ای قرار دارد یک اصل مهم در برآورده کردن تمام و کمال نیاز مشتری خواهد بود.

انتظارهای مشتری و تجربه آن‌ها کلید موفقیت شماست؛ پس از این مسئله اصلا سرسری نگذرید. اگر به سیستم ارسالی تکیه کنید که در آن حتی احتمال خطاهای کوچک وجود داشته باشد، مثل مشکل در رسیدن به مقصد و دریافت تاییدیه،  ارتباط دو طرفه طولانی‌مدت با مشتری از بین خواهد رفت.

از طرفی اگر ارسال همه چیز را به سرویس حمل‌ونقل آنلاین مثل الوپیک بسپارید، انتظار ارسال با تاخیر در ایام اوج خرید خارج از قاعده نخواهد بود. پس موتور ارسال بسته خود را روشن کنید. برگ برنده همین است.

چهارچوب ارسال الوپیک نامتمرکز است و بسته مشتری هرگز حتی در ترافیک بالای خرید، تاخیر غیر قابل قبول نخواهد داشت. شما و متشریان برنده‌های چنین همکاری‌ای خواهید بود.

قدم چهارم: از ابزارهای با کیفیت نهایت بهره را ببرید

انتخاب روش ارسال یک چالش واقعی است. خوشبختانه استفاده از شرکت حمل و نقل به عنوان سمت سوم این فرایند دیگر اصلا ضرورتی ندارد. خود شما ساده‌تر از همیشه می‌توانید مرسوله را با قیمت پایین از نقطه‌ای به نقطه دیگر ارسال کنید.

اما مهم‌ترین جنبه این انتخاب در کیفیت ابزار مورد استفاده‌تان است. فقط به سیستم ارسالی سریع و قابلیت ردیابی بسنده نکنید.

سه چیز باید در ارسال موفق وجود داشته باشد. تجربه‌ی مشتری، تجربه‌ی پیک و نهایتا تجربه‌ی شما. این سه فاکتور اطلاعات مهمی برای دانستن جنبه‌های مثبت و منفی در خود دارد. بررسی بازخوردهای این چنینی، سیر تدریجی دقیق‌تر شدن فروش شما را به همراه خواهد داشت.

مطمئن شوید که انتخاب شیوه ارسال در جهت ارتقای کسب و کارتان است. بهترین روش به شما این امکان را می‌دهد تا از کیفیت ارسال، اطلاعات لحظه‌ای بدست آورید. این یکی از مهم‌ترین اصل‌هاست.

الوپیک چطور به شما کمک می‌کند؟

مزیت سفیران VIP الوپیک نسبت به سفیران دیگر

الوپیک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین، می‌تواند دغدغه‌ی شما را برای ارسال محصولات به مشتری رفع کند. روزانه ده‌ها هزار موتور سوار و صاحب خودروی وانت، به عنوان سفیر الوپیک آماده‌ی حمل مرسوله‌ی شما در نقاط مختلف شهر هستند.

در کنار امکان ثبت سفارش آنلاین، مشاهده‌ی قیمت حمل، بررسی مداوم پیک روی نقشه و پرداخت آنلاین هزینه، الوپیک ویژگی‌های اختصاصی و ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که خیالتان را برای ارسال موفق محصول راحت می‌کند. ویژگی‌های مثل:

امکان اضافه کردن عکس مرسوله

با ویژگی اضافه کردن عکس مرسوله می‌توانید قبل از ارسال محصول، عکس آن را به سفارش اضافه کنید تا اولا سفیر تجهیزات لازم برای حمل آن را فراهم کند دوم اینکه امکان پیگیری سفارش و ارائه مستندات در صورت بروز اتفاقات ساده‌تر خواهد شد. از طرفی شما نیز می‌توانید از سفیر الوپیک بخواهید در زمان تحویل مرسوله به مقصد، عکس مرسوله را بگیرد و در درخواست قرار دهد تا خیالتان از سالم رسیدن آن راحت شود.

رزرو درخواست‌ها تا یک ماه آینده

سرویسی اختصاصی دیگر که برای سرعت عملکرد کسب‌وکارها کاربرد زیادی دارد، امکان رزرو درخواست‌هاست. در این قابلیت، کسب‌وکارها و مشتریان می‌توانند تمام درخواست‌های خود را تا یک ماه آینده زمان‌بندی کرده و علاوه بر آن سفیر رزرو کنند. به طوری که کاربر می‌تواند در حین ثبت درخواست، زمان انجام درخواست را به بعد موکول کند و در بخش جزئیات، روز ارسال، ساعت و دقیقه را مشخص کند. از لحظه ثبت سفارش، یک سفیر در سرویس‌های «پیک‌موتوری»، «تاکسی‌موتور»، «وانت‌بار سبک و سنگین» و «الوپست» درخواست را پذیرفته و در زمان مشخص سفیر خود را به مبدا می‌رساند.

در صورتی که به هر دلیل سفیر درخواست را کنسل کند، سیستم به صورت خودکار سفیر دیگری را جایگزین می‌کند. بنابراین کاربر با اطمینان کامل می‌تواند ارسال تمام مرسولات خود را به این قابلیت بسپارد و زمان خود را مدیریت کند.

سرویس الوفروش

یکی از مهم‌ترین خدمات الوپیک برای حمایت از فروشندگان و توسعه کسب و کار آنها، سرویس پرداخت در محل یا همان الوفروش است. سرویس الوفروش برای معامله پایاپای میان فروشنده و مشتری طراحی شده است. فروشندگان کالا با استفاده از این سرویس می‌توانند ضمن صرفه‌جویی در هزینه ارسال کالا، هزینه خود کالا را هم به صورت اینترنتی دریافت کنند. فروشنده کالا با انتخاب گزینه سرویس الوفروش از منوی سایت یا اپلیکیشن الوپیک، ضمن ارسال کالای خود برای خریدار موردنظر، ارزش ریالی کالای فروخته شده را نیز به صورت اعتباری در حساب کاربری خود در سامانه الوپیک دریافت می‌کند.

جزئیات بیشتر سرویس الوفروش را اینجا بخوانید

با استفاده از خدمات مختلف الوپیک نگران ارسال محصولات خود به مشتری‌ها نباشید

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...