پیشگیری از کرونا با چند راهکار حیاتی (برای سفیران، مشتریان و همه)

همه ما از شنیدن اخبار کرونا، وحشت‌زده شده‌ایم. این بیماری خطرناک به سرعت راه خود را به ایران باز کرده و هر روز قربانی تازه‌ای می‌گیرد. روزانه هزاران پیام برای پیشگیری از این بیماری رد و بدل می‌شود. در زمان مدیریت بحران بسیار مهم است که تمرکز داشته باشیم و بتوانیم اطلاعات درست را از نادرست تشخیص بدهیم. در این مطلب به شما می‌گوییم که کرونا چیست، علائم کرونا کدام است و پیشگیری از کرونا چطور اتفاق می‌افتد. این یک راهنمای کامل برای سفیران عزیز، مشتریان الوپیک و تمام کسانی است که در طی روز با وسایل و بسته‌ها سر و کار دارند.

کرونا چیست؟ آیا این بیماری درمان دارد؟ آیا تمام مبتلایان به این بیماری در معرض خطر هستند؟ با هم جواب این سوالات را خواهیم فهمید. درست است که درمان ویروس کرونا در حال بررسی است و این ویروس بسیار پر رمز و راز به نظر می‌رسد، اما جواب برخی از سوالات درباره بیماری کرونا، کاملا واضح است.  الوپیک برای افزایش سطح آگاهی سفیران و مشتریان عزیز خود، راهنمای کاملی در ارتباط با بیماری کرونا و پیشگیری از بیماری کرونا منتشر می‌کند. با ما همراه باشید.

 

ویروس کرونا

کرونا چیست و از کجا آمده؟

این ویروس از خانواده‌ی ویروس کرونا است. از سال ۲۰۰۰ تا حالا، سه نوع دیگر از ویروس کرونا به انسان‌ها منتقل شده و باعث شیوع ویروس سارس (SARS) در سال ۲۰۰۲ و ویروس مرس (MERS) در سال ۲۰۱۲ شده است. از آنجایی که این ویروس‌ها از یک خانواده هستند، شباهت بسیاری به هم دارند اما ویروس کرونا، یک ویروس کاملا جدید است. درباره مبدا شیوع این ویروس، ابهامات بسیاری وجود دارد اما بسیاری اعتقاد دارند که این ویروس ابتدا در یک بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان در چین مشاهده شده است.

گوشت‌های فرآوری‌شده و حیواناتی مانند الاغ، خفاش، شتر، جوجه‌تیغی، گربه زباد از مواردی بوده‌اند که به عنوان منبع این ویروس گزارش شده‌اند. در حال حاضر تلفات این نوع جدید از ویروس کرونا حدود ۲ الی ۳ درصد است. دوره نهان این بیماری نیز ۲ تا ۱۰ روز تخمین زده شده است.

 

نحوه ابتلا به بیماری کرونا

ویروس کرونا چطور منتقل می‌شود؟

ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده منتقل می‌شود. سرفه و عطسه مهمترین راه انتقال کرونا است. نکته مهم این است که مواردی درباره انتقال این ویروس گزارش شده که افراد آلوده حتی قبل از این که علائم بیماری را بروز دهند، ویروس را به دیگران منتقل کرده‌اند؛ به این معنا که اگر فردی سالم باشد و بدون هیچگونه علائم کرونا به نظر می‌رسد، اصلا به این معنا نیست که او نمی‌تواند ناقل ویروس باشد. ویروس کرونا به راحتی هنگام عطسه یا سرفه فرد بیمار، انتقال پیدا می‌کند.

کرونا همچنین با دست زدن به چیزی که بیمار لمس کرده، قابل انتقال است. پزشکان و پرستان به علت نزدیک بودن به زباله‌های عفونی، بسیار در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند. یکی از مهم‌ترین انتقال‌دهنده‌های این ویروس، دستگیره در است زیرا ویروس کرونا می‌تواند چندین ساعت روی سطوح زنده بماند.

کرونا برای چه کسانی خطرناک است؟

ویروس کرونا روی افراد مسن تاثیر بیشتری دارد و باعث بروز بیماری‌ شدیدتر در آنها می‌شود؛ بیشتر قربانیان این ویروس، بالای ۵۰ سال بوده‌اند و یک بیماری آشکار یا پنهان دیگر نیز داشته‌اند. مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا و یا مشکلات سیستم ایمنی بدن.

علائم بیماری کرونا چیست؟

تب، سرفه، عطسه یا لرزش دست از واضح‌ترین نشانه‌های این بیماری هستند. مهم‌ترین علائم ویروس کرونا تب و سرفه است. افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، دچار تنگی‌نفس می‌شوند. همچنین در مواردی پزشکان چینی، سردرد، بدن‌درد، سرگیجه و ناهشیاری را نیز ثبت کرده‌اند.

آیا کرونا درمان دارد؟

ویروس کرونا فعلا درمان ندارد. انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (National Institutes of Health)، محققان و دانشمندان بسیاری در حال تحقیق روی واکسن ویروس کرونا هستند اما چندین ماه زمان می‌برد تا مراحل بالینی انجام شود و بیشتر از یک سال طول می‌کشد تا این واکسن وارد بازار شود. در حال حاضر تنها راه قطعی برای جلوگیری از بیماری کرونا، دوری از افراد بیمار است.

 

استفاده از ضدعفونی کننده برای پیشگیری از کرونا

راهکارهای حیاتی برای پیشگیری از کرونا

در حال حاضر درمان موثری برای بیماری کرونا وجود ندارد و تنها راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، فقط و فقط تلاش شخص شماست. با رعایت بهداشت فردی و نکات زیر، پیشگیری از کرونا به راحتی ممکن می‌شود:

• دستان خود را مخصوصا قبل از خوردن غذا، حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب و بشویید و با الکل یا سایر مواد ضدعفونی کننده پاک نمایید.

• پس از لمس سطوح به هیچ عنوان به صورت، دهان، چشم و بینی خود دست نزنید.

• به هیچ‌وجه در نزدیکی افرادی که مشکوک به بیماری هستند، قرار نگیرید و با آنها تماس فیزیکی نداشته باشید.

• در هنگام سرفه یا عطسه، دهان خود را با دستمال یک‌بار مصرف بپوشانید و سپس آن را در سطل زباله بیندازید.

• سطوح و وسایلی را که بیشترین تماس با انسان را دارند، با مایع ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

ضمنا تا حد امکان از حضور در محیط‌های اجتماعی مانند سینما، رستوران و… بپرهیزید و اگر احساس می‌کنید نشانه‌های بیماری را دارید، حتما به پزشک مراجعه کرده و علائم خود را در میان بگذارید. هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کنید، امکان بهبودی شما بیشتر خواهد بود.

آیا ماسک در پیشگیری از کرونا موثر است؟

محققان می‌گویند استفاده مداوم از ماسک، برای جلوگیری از انتقال ویروس‌های موجود در هوا موثر نیست. ماسک‌ها معمولا سفت نیستند و فیلتر هوا نیز ندارند. همچنین با پوشیدن ماسک، چشم انسان همچنان در معرض هوا قرار دارد و امکان انتقال ویروس کرونا از طریق چشم وجود دارد. پوشیدن ماسک تنها می‌تواند از انتقال ویروس از طریق دست به دهان جلوگیری کند.

 

پیشگیری از ویروس کرونا

چند توصیه اساسی برای سفیران و مشتریان الوپیک

اگر سفیر یا مشتری الوپیک هستید و روزانه با بسته‌ها و مرسوله‌ها سر و کار دارید، حتما نکات زیر را بخوانید زیرا شما نیز در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارید. پس پیشگیری از بیماری کرونا را جدی بگیرید و چند نکته حیاتی را رعایت کنید:

  • به عنوان سفیر و مشتری در هنگام تحویل گرفتن بسته، به هیچ عنوان با یکدیگر دست ندهید.

  • هنگام تحویل گرفتن و یا تحویل دادن بسته، دستکش به دست داشته باشید.

  • بعد از تماس با بسته، به صورت، دهان و چشم دست نزنید.

  • برای جلوگیری از تماس مستقیم، بسته را قبل از ارسال بسته‌بندی کنید.

  • پس از دریافت مرسوله، بسته‌بندی را در فضای بیرونی باز کرده و آن را دور بیاندازید.

  • بعد از باز کردن بسته، دست‌های خود را با ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

  • تا حد امکان از پرداخت نقدی و رد و بدل کردن اسکناس بپرهیزید.

اگر سفیر پیک موتوری هستید، باکس خود را به صورت روزانه ضدعفونی کنید. همچنین سفیران سواری‌بار و وانت‌بار نیز می‌توانند هر چند ساعت، دنده و فرمان خود را با مایع ضدعفونی، تمیز کنند.

حرف آخر

شاید به نظر برسد که با تمام مصیبت‌هایی که در این مدت بر سرمان فرو ریخته، نسل ما ایرانی‌ها در حال محو شدن باشد. اما تاریخ بشر نشان داده که انسان همواره از سخت‌ترین شرایط جان سالم به در برده و آینده‌ای بهتر برای خود ساخته است. پس مهم است که تا جایی که می‌توانیم در کنار یکدیگر حضور داشته باشیم و با یکدیگر مهربان باشیم. مهم است که هشیار باشیم و آگاهانه رفتار کنیم.

حالا دیگر می‌دانیم که کرونا چیست و راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا کدام است
پس بیایید با جدیت برای نابودی این ویروس ناشناخته قدم برداریم
برای ما هیچ چیز جز امید به پایان روزهای تاریک باقی نمانده است…

3
دیدگاه ها

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
آیلار رزاقیهمسر الوپيكيAffiliateLabz Recent comment authors
newest oldest most voted
همسر الوپيكي
Guest
همسر الوپيكي

سلام وعرض ادب و خسته نباشيد
شما ميدونيد كه همه در خطر هستيم اما موتور سوارهاي الوپيك شايد خيلي بيشتر از بقيه افراد . چون هم بامرسوله ها هم بااسكناس هم در (هواي بيرون ) هستند،وممكنه لباسهاشون كيفشون ، كلاهشون و…. آلوده باشه.(البته به احتمال زياد آلوده ميشه)
خواهشي كه عاجزانه ازتون دارم اينكه مثل اسنپ به موتور سوارهاتون ژل ضد عفوني ماسك و دستكش لاتكس بديد.
ياحداقل براي موتور سوارهايي كه استخدام شركت شما هستند وبصورت قراردادي دارند باشما همكاري ميكنند،چون تعطيل كه نيستند ومجبورند كار كنند، حداقل خيال ماخانواده هاشون راحت تر باشه.(همسر الوپيكي)
پيشاپيش از حسن توجهتون نهايت تشكر رو دارم.

آیلار رزاقی
Guest
آیلار رزاقی

با سلام
از پیشنهاد فوق‌العاده شما سپاسگزاریم
حتما به آن رسیدگی خواهیم کرد

AffiliateLabz
Guest
AffiliateLabz

Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...