جمعه سیاه و چالش‌های تحویل سفارشات: چگونه می‌توانید سفارش‌ مشتریان خود را به موقع تحویل دهید؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه؛ روزی که شما باید فروش خود را به حداکثر برسانید، معمولا با چالش‌های زیادی همراه است. این چالش‌ها از آماده‌سازی زیرساخت‌ها شروع شده و تا رسیدن سفارش‌های مشتری ادامه دارد.

به یاد داشته باشید که فروش زیاد فقط شروع کار است. اگر نتوانید به موقع سفارش‌ها را آماده و ارسال کنید؛ به جای سود، احتمالا ضرر خواهید کرد و به جای مشتریان خوشحال و راضی با عصبانیت آن‌ها رو به رو می‌شوید.

جمعه سیاه و تحویل سفارشات: چگونه با این چالش روبرو شوید؟

دلیل رایج بودن تاخیر در تحویل کالاهای خریداری‌ شده در این روز ساده است، حجم خرید زیادی که در یک روز تا یک هفته متمرکز شده است و از شلوغ‌ترین روزهای سال برای فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین است و خرده‌فروشان برای اینکه کالاهای خود را به دست مشتریان برسانند، برای تحویل سفارش‌ها به شرکت‌های حمل و نقل آنلاین و سرویس‌های مختلفی مثل پیک لحظه‌ای (On Demand)، تحویل در همان لحظه (Same Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next Day Delivery) متکی هستند.

 شرکت‌های حمل‌ونقل، تعداد زیادی سفارش برای رسیدگی و تحویل در مدت زمان کوتاهی دارند و همین موضوع باعث افزایش زمان تحویل خواهد شد. علاوه بر زمان‌های تحویل طولانی‌تر، موقعیت‌های دیگری هم  وجود دارد که ممکن است باعث تاخیر در تحویل سفارش‌های فروش جمعه سیاه شما شود:

  • آدرس اشتباه یا ناقص روی بسته
  • اطلاعات اشتباه در فرم سفارش (کد پستی اشتباه و غیره)
  • تغییر آدرس تحویل و…

چگونه می‌توانید از تأخیر تحویل سفارش‌های این روز جلوگیری کنید؟

برای اطمینان از اینکه ارسال سفارشات جمعه سیاه شما به آرامی پردازش و در اسرع وقت تحویل داده می‌شود به این توصیه‌ها توجه کنید:

  • پیک‌های قابل اعتماد را با ظرفیت حمل حجم بالای سفارش انتخاب کنید
  • ۲ تا ۳ روز اضافی به زمان تحویل استاندارد اضافه کنید
  • خدمات اکسپرس را برای تحویل سریع انتخاب کنید
  • مطمئن شوید که اطلاعات تماس صحیح را وارد کرده‌اید تا از عوارض جلوگیری کنید

بلک فرایدی این ظرفیت را دارد که یک شمشیر دولبه برای شما باشد. در حالی که افزایش کوتاه‌مدت درآمدی برای شما دارد؛ اما عدم برآورده کردن انتظارات مشتری می‌تواند آسیب طولانی‌مدتی به برندتان وارد کند.

در سفارش‌های این روز، هیچ‌ بخشی به اندازه تحویل، احتمال آسیب زدن به کسب‌و‌کارتان را ندارد. حجم قابل توجهی از بسته‌هایی که باید در یک زمان کوتاه تحویل داده شوند، می‌توانند نقاط مختلف زنجیره تامین را با تنگنا مواجه کنند. از انتخاب انبار تا حمل و نقل و حتی زمان پاسخ‌دهی به درخواست‌های مشتری درباره  تحویل خریدهایشان.

به طور خلاصه مطمئن شوید که حجم زیاد سفارشات بر کسب‌و‌کار شما غلبه نمی‌کند و می توانید آن را در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برسانید.

راه حلی که می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات مربوط به انجام بدون مشکل سفارشات این روز کمک کند، پشتیبانی یک سرویس حمل و‌نقل باتجربه است که می‌تواند تمام فرآیندهای مربوط به توزیع کالا را همراه با پشتیبانی به عهده بگیرد و کلید رضایت مشتریان شما باشد.

از آنجایی که خدمات پیک در روزهای پس از جمعه سیاه تقاضای زیادی دارد، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم کالاهای خود را به راحتی و با خیال راحت ارسال کنید. شما می‌توانید با توجه به حجم سفارش خود ۵ و ۱۰ درصد تخفیف جمعه سیاه ویژه سرویس سفارش انبوه از الوپیک بگیرید.

سرویس بالک یا سفارش انبوه به مشتریانی که مرسولاتی با اندازه‌های مشابه جهت توزیع در تعداد مقاصد بالا در نظر گرفته‌اند، این امکان را می‌دهد که مقاصد خود را به چندین سفارش الوپیک در بهینه‌ترین زمان، قیمت و مسیر تبدیل کنند که موجب تفاوت بسیار قیمت این سفارشات در مقایسه با سفارشات معمولی الوپیک می‌شود.

این تخفیف که در بازه زمانی ۵ الی ۱۲ آذر فعال است ۲ طرح دارد:

۱- تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سفارش: برگشت ۵% گردش مالی انجام شده در این بازه زمانی

۲- بیش از ۲۰۰ سفارش: برگشت ۱۰% گردش مالی انجام شده در این بازه زمانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با واحد فروش الوپیک و شماره ۴۱۵۸۱۴۸۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...