آیا کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند گزینه تحویل در همان روز را داشته باشند؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کسب‌وکارهای کوچک نسبت به یک کسب‌وکار بزرگ این است که می‌توانند با روش‌های شخصی‌تر کار کنند و همین امر به روابط صمیمانه‌تر با مشتری ختم می‌شود. روش‌های خرید مردم روز به روز تغییر می‌کنند و صاحبان فروشگاه‌های کوچک نیز باید راه‌های جدیدتری را برای افزایش وسعت مشتریان خود پیدا کنند؛ از متغیرترین فاکتورها در فروش، بحث تحویل است.

امروزه در بحث فروش، گزینه تحویل سریع به یک موضوع رایج تبدیل شده است. همانطور که فروشندگان بزرگ همانند تارگت و آمازون به دنبال تطبیق هر چه بهتر با راه‌حل‌های تحویل مرسوله هستند، بازار مصرف‌کنندگانی که به دنبال تحویل سریع هستند نیز بسیار داغ است. کسب‌وکار‌های کوچکی که بتوانند این نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده سازند می‌توانند مشتریان جدیدی پیدا کنند که به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

خدمات تحویل در همان روز چه مزایایی دارد؟

 کسب‌وکارهای کوچکی که تحویل در همان روز را جزو گزینه‌های ارسالی خود دارند دستاوردهای بسیاری خواهند داشت. دامنه مشتریان آن‌ها افزایش می‌یابد، مشتریان فعلی خود را حفظ می‌کنند و می‌توانند در محدوده‌ی خود با دیگران رقابت خوبی داشته باشند.

علاوه بر این، تحویل سریع مرسوله برای مصرف‌کنندگان ارزشمند است و به شما این فرصت را می‌دهد که نظریات مثبتی در رابطه با کسب و کار خود از طرف مشتریان داشته باشید که خود تاثیر بسیار زیادی روی پیشرفت و ارتقای کاری شما خواهد گذاشت. حدود ۷۴ درصد از مصرف‌کنندگان در کشور آمریکا گفته‌اند که ترجیح می‌دهند از فروشگاهی که امکان تحویل در همان روز را دارد بار دیگر خرید کنند.

با ارائه قابلیت تحویل فوری دستاوردهای زیادی خواهید داشت و در عین حال، نداشتن این گزینه فرصت‌های بسیاری را از شما دریغ خواهد کرد. بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده، ۵۱ درصد از فروشندگان گزینه تحویل در همان روز را دارند (که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته) و ۶۵ درصد از فروشندگان نیز تمایل دارند که در آینده‌ای نزدیک این گزینه را اضافه کنند.

علاوه بر این، استفاده از خدمات شرکت‌های ثالث برای خدمات تحویل نیز سبب افزایش فروش می‌شود.  با افزایش تعداد کسب‌وکارهایی که خدمات تحویل فوری ارائه می‌دهند و مصرف‌کنندگانی که روزبه‌روز انتظارات بیشتری برای دریافت سریع‌تر دارند،‌ فروشگاه‌های کوچک که گزینه تحویل در همان روز را در خدمات خود قرار نداده‌اند ممکن است از بازار عقب بمانند.

 چطور می‌توان انتظارات را در رابطه با تحویل یک مرسوله پاسخ داد؟

اضافه کردن گزینه تحویل در همان روز و انجام درست آن کار کوچکی نیست. با ارائه یک تجربه خوب از دریافت مرسوله که انتظارات مصرف کنندگان را نیز برآورده می‌کند، فروشگاه‌ها می‌توانند بازار رقابتی را دست بگیرند و سبب افزایش وفاداری مشتریان شوند.

قیمت‌های معقول

مطالعات نشان داده که مصرف کنندگان انتظار پرداخت پول اضافه برای دریافت مرسوله در همان روز را دارند، اما با شنیدن قیمت‌های عجیب‌ و غریب دلزده خواهند شد. شفافیت در هزینه‌های ارسال فوری می‌تواند از شکایت‌های غیرمنتظره و انتقادات احتمالی در این زمینه جلوگیری کند. این شفافیت سبب ایجاد یک پرسونای شخصیتی خوب نیز برای یک کسب‌وکار می‌شود.

رانندگان متخصص استخدام کنید

 کسانی که وظیفه رساندن بسته‌ها را برعهده دارند به صورت مستقیم انعکاس‌دهنده شخصیت همان کسب‌وکاری هستند که مشتری از آن خرید کرده است. ارتباط و تعامل با کسب‌وکار برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد و تجربه منفی از تحویل مرسوله می‌تواند سبب دور شدن مشتریان از خرید دوباره شود. در اصل ۷۰ درصد از مشتریان به این باورند که اگر شخص تحویل دهنده یونیفرم مناسب داشته باشد، اعتمادشان نسبت به فروشگاه افزایش می‌یابد. بیشتر از ۵۷ درصد مشتریان تاکید کردند که اگر تحویل‌دهنده حرفه‌ای نبوده باشد بار دیگر از آن فروشگاه خرید نخواهد کرد. با استخدام رانندگان مودب، خوش‌ قول و خوش برخورد، کسب‌وکارهای کوچک به این اطمینان می‌رسند که نمایندگان خوبی دارند.

پیگیری آنلاین، یک ضرورت است

تحویل یک بسته در همان روزی که خریداری می‌شود گزینه بسیار خوبی است اما اگر مشتری کل روز خود را در انتظار آن بسته باشد، در واقع او را دچار دردسر کرده‌ایم. با ردیابی آنلاین، مشتریان می‌دانند که دقیقا چه زمانی باید انتظار رسیدن بسته را داشته باشند و در نتیجه تمام روز آن‌ها برای انتظار کشیدن از بین نخواهد رفت. استفاده از این فناوری به فروشگاه‌های کوچک کمک می‌کند تا هم قدم با کسب‌وکارهای بزرگ‌تر که قابلیت‌های ردگیری آنلاین را فعال کرده‌اند در حرکت باشند.

نسبت به امنیت اطلاعات کاربران اطمینان ایجاد کنید

این روزها که درز اطلاعاتی در همه جا رخ می‌دهد و داده‌های مالی و شخصی افراد در معرض استفاده دیگران قرار می‌گیرد، تامین امنیت اطلاعات یک ضرورت است. فروشگاه‌های کوچک نیز نسبت به اطلاعات تراکنش‌های مالی مشتریان خود امنیت ایجاد کرده‌اند اما ایجاد همین امنیت برای اطلاعاتی که مشتریان جهت تحویل مرسوله وارد می‌کنند نیز مهم است.

 گزینه تحویل در همان روز را ارائه دهید

خدمات تحویل درست و موفق منابع بسیاری می‌طلبد. مانند: راننده‌، خودرو، تکنولوژی، پول و زمان. به همین دلیل خیلی از کسب‌وکارهای کوچک منابع لازم برای خدمات تحویل در همان روز را ندارند.

این موضوع سبب می‌شود که در موضع ضعف قرار بگیرند. مشتریان خود را به خاطر نداشتن گزینه تحویل فوری از دست بدهند و یا اگر هم این گزینه را دارند، نبود کیفیت مناسب سبب از دست رفتن مشتریان آن‌ها شود. به همان میزان که این گزینه مشتریان را برای خرید مجدد جذب می‌کند، به همان میزان هم امکان از دست دادن مشتری وجود دارد. فروشگاه‌های کوچکی که می‌توانند انتظارات مصرف‌کنندگان را برای تحویل مرسوله پاسخ بدهند فرصت بسیار خوبی دارند تا آن دسته از مشتریانی که از خدمات تحویل دیگر شرکت‌ها ناراضی هستند را جلب کنند.

با برون سپاری خدمات تحویل فوری، فروشگاه‌های کوچک می‌توانند از مزایای تحویل در همان روز به صورت حرفه‌ای و مطابق با نیاز مشتری بهره‌مند شوند در حالی که هیچ نیازی به داشتن تمام پیش زمینه‌ها وجود ندارد. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات تحویل مرسوله، یک گزینه کمکی برای کسب‌وکار شما هستند. به عبارت دیگر، تجربه‌های مثبت مشتری در زمان تحویل مرسوله، تاثیر مستقیمی روی برند فروشنده دارد. در نهایت، ارائه‌دهندگان خدمات تحویل مرسوله اصول پیچیده مرتبط با لجستیک را با استفاده از فناوری‌هایی که خود دارند مدیریت می‌کنند و فروشندگان تنها باید روی اداره فروشگاه خود متمرکز شوند.

سرویس پرداخت در محل الوپیک

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، خدمات تحویل خود را به الوپیک سپرده‌اند و با استفاده از سرویس‌های مختلفی همچون الوپیک یا الوفروش توانسته‌اند ارتباط بهتری را با مشتریان خود برقرار سازند و کسب‌وکار خود را گسترش دهند. سرویس الوفروش با امکان پرداخت در محل و امنیت بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک است.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...