توسعه‌ی شهری و لست مایل دلیوری (Last-mile Delivery)

لست مایل دلیوری یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زنجیره تحویل در شهرهای بزرگ است؛ هرچند این مقوله به سرعت در حال تغییر و تطابق با چالش‌های متعدد قرن ۲۱ خواهد بود. محدودسازی تردد خودروها، کاهش روزانه منشا آلایندگی‌ها و افزایش کمربند سبز شهری، تغییراتی هستند که کلان‌شهرها را هدف قرار داده‌اند و مطمئنا این تغییرات در سال‌های آینده روی لست مایل دلیوری نیز تاثیر خواهند گذاشت.

افزایش تمرکز روی پایداری

موارد ذکر شده در بالا نشان می‌دهد که در سیستم حمل‌ونقل یا به اصطلاح کریدور امروزی، تنها نیازهای موجود بهره‌وری و سرعت نیستند. تمرکز روی پایداری در مراکز شهری نکته بسیار مهم در کاهش سطح آلودگی است تا بتوان یک محیط پاک‌تر برای تمام ساکنان و بازدیدکنندگان از یک شهر را فراهم کرد.

با معرفی استاندارد Ultra Low Emission Zone یا به اختصار (ULEZ) در لندن از سال ۲۰۱۹، دستگاه‌های موتوری باید استانداردهای سختگیرانه‌تری را برای آلودگی هوا رعایت کنند. این یعنی که انتخاب یک سیستم حمل‌ونقل که رویکردهای جابه‌جایی پایدار ارائه می‌دهد برای مصرف کنندگان اهمیت ویژه‌ای یافته است. زمانی که شهری مانند لندن این رویه را در پیش گرفته، انتظار می‌رود که در آینده سراسر انگلستان و دیگر کشورها را نیز در بر بگیرد.

مصرف کنندگان در ایجاد تغییرات مثبت نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای برندها اهمیت بسیاری دارد که روز به روز با مصرف‌کننده همگام‌تر شوند و نشان بدهند که به مشتریان خود وفادار هستند. پایداری و دوستی، برای بسیاری از افراد دارای اهمیت بسیار زیاد هستند.

محیطی سبزتر در شهرها

آلودگی خطر روزافزونی است که سلامت شهرنشینان را در سراسر دنیا تهدید می‌کند و دولت‌ها به دنبال تصویب قوانینی هستند که خطر را به حداقل ممکن برسانند. در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸، تنها در یک ماه ابتدایی سال، جنوب لندن به مرز تعیین شده قانونی برای آلودگی رسید.

به همین دلیل اداره محلی تصمیم گرفت که نسبت به گذشته رویکردهای پاک‌تری را در نظر بگیرد. یکی از اقدامات کلیدی که دولت انگلستان در این حوزه انجام داد رفع موانع افزایش درخت در مناطق شهری است. هدف کاشتن بیش از یک میلیون درخت در مناطق شهری بود تا فضاهای سبز شهر افزایش یابد. این اقدام در کنار استفاده از ماشین‌های دوستدار طبیعت، چه برای مصرف کنندگان و چه سیستم‌های حمل‌ونقل، انتظار می‌رود که آلودگی هوا را به میزان چشمگیری کاهش بدهد.

رشد فناوری‌های شهر هوشمند

رشد مقوله شهر هوشمند در کل یک کشور ایجاب می‌کند که متخصصان لست مایل دلیوری رویکردهای پاک ارائه کنند. با به‌کارگیری فناوری‌های روز و راه‌های هوشمندانه‌تر برای ایجاد سیستم حمل‌ونقل در مناطق شهری، ارائه راه‌حل‌های پایدار اهمیت بسیار زیادی دارد.

علاوه بر این، از آنجایی که نگرانی‌های محیطی روز به روز جهانی‌تر می‌شوند، لازم است که ارائه دهندگان خدمات لست مایل دلیوری پاک‌ترین و طبیعت‌محورترین خدمات را ارائه بدهند تا در بازار رقابتی امروز دوام بیاورند.

تمرکز بر فناوری و کارایی یعنی سیستم‌های حمل‌ونقل باید به ناوگان خودروهای هیبرید و برقی بپیوندند تا راهکارهای دلیوری پایدار که مورد انتظار مشتریان و مصرف کنندگان است را ارائه بدهند. ترکیب این موارد با سیستم‌های آنلاین و موبایلی همراه با ناوگان سبز می‌تواند بهترین راهکار برای همه باشد. به این ترتیب، یک راه‌حل منعطف برای دلیوری عرضه می‌شود که هم نیازهای مشتریان را برطرف کرده و هم با ارزش‌های پایدار بودن یک شرکت، هماهنگی دارد.

سلامت ناوگان حمل‌ونقل الوپیک و رعایت اصول محیط زیستی، دغدغه‌ی ما در زمان حال و آینده است. آموزش سفیران برای نگهداری درست از وسایل نقلیه، فراهم کردن امکانات مصرفی برای خودروها و همچنین نوسازی ناوگان با همکاری سازمان‌های مربوطه از جمله شهرداری، بخش کوچکی از اقدامات ما برای داشتن یک سیستم حمل و نقل پایدار است. رویکرد ما در تمام مراحل، استفاده‌ی بیشتر از تکنولوژی‌های روز، استفاده از وسایل نقلیه‌ی دوستدار محیط‌ زیست و کاهش آلایندگی‌های موجود بوده است.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...