ترندهای حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۱

اگر مطلب مربوط به (محصول‌محور بودن) را مطالعه کرده باشید، احتمالا از رویکرد کلی ما در الوپیک مطلع هستید. به طور خلاصه رویکرد ما در الوپیک تولید و طراحی محصولات و خدماتی است که مشکلی را حل کنند و به طور مستقیم راه حلی برای رفع نیازهای موجود و حتی نیازهایی که در آینده ممکن است به وجود بیایند، ارائه دهند. یکی از موضوعاتی که برای رسیدن به این هدف به ما کمک می‌کند، مطالعه و بررسی رفتار مخاطب، تحقیقات بازار، رویکردهای مهم فعلی و در نهایت پیش‌بینی رویکردهای آینده است. به این معنی که انتظار مخاطب به چه سمتی خواهد رفت؟ رفتار مخاطب در موقعیت‌های مختلف چه تغییراتی خواهد داشت؟ چقدر به نیاز بازار و شکاف‌هایی که در آینده به وجود خواهند آمد، نزدیکیم؟ چقدر برای رفع این نیازها آماده‌ایم؟

۷ رویکرد لجستیکی که در سال ۲۰۲۱ با آنها مواجه خواهیم بود:

۱- انجام سریع سفارش همواره یک چالش خواهد بود.

می‌توان گفت که اکنون، ثبت سفارش و دریافت آن در یک روز، بخشی از انتظارات معمول مصرف کننده شده است. از لحظه‌ی ثبت یک سفارش تا زمان رسیدن آن به مصرف‌کننده، مراحل زیادی در جریان است که هرکدام یک بازه‌ی زمانی را به خود اختصاص می‌دهند. بدیهی است که اگر تعداد این مراحل و همچنین بازه‌ی زمانی‌ای که هر مرحله به طول می‌انجامد کاهش یابد، می‌توانیم در کمترین زمان سفارش را به مصرف‌کننده برسانیم.

۲- ردیابی هرچه دقیق‌تر و راحت‌تر یک سفارش.

همانطور که گفتیم ارسال سفارش و رسیدن آن به مصرف‌کننده، مراحل زیادی خواهد داشت. شفافیت این مراحل برای کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک کاربر باید بتواند به راحتی بر مراحل ثبت و ارسال نظارت کند و درک درستی از مسیر داشته باشد. دنبال کردن مسیر کالا از مبدا تا مقصد به کمک GPS و تلفن‌های هوشمند و همچنین امکان اثبات دریافت کالا از موارد بسیار مهم خواهد بود.

۳- گستردگی محدوده‌ی ارسال و مدیریت ناوگان متناسب.

داشتن یک ناوگان قدرتمند و مستقل که با یک شرکت همکاری می‌کند می‌تواند مزایای بسیاری از جمله کنترل هزینه‌ها و بهبود تجربه‌ی مشتری از ارسال را داشته باشد. می‌توان در هر لحظه از شبانه‌روز ارسال انجام داد. همچنین تعداد سفارشات، نحوه‌ی ارسال آنها و … کاملا تحت کنترل شرکت خواهد بود. از طرفی بزرگی و گستردگی ناوگان باعث پوشش حداکثر محدوده‌ی ارسال شده و به سرعت و کیفیت ارسال‌ها کمک خواهد کرد.

۴- افزایش حجم حمل‌و‌نقل.

در عصر حاضر به دلیل سرعت بالای امور، حمل‌ونقل ‌ها به شدت افزایش یافته است. بدیهی است که تمام شرکت‌ها برای افزایش فروش خود برنامه‌ریزی دارند و قطعا این افزایش فروش، افزایش حمل‌و‌نقل را به دنبال دارد. حجم بیشتر حمل‌ونقل نیازمند آمادگی و برنامه ریزی دقیق است تا بتوان از حداکثر امکانات استفاده کرد و بهترین و مناسب‌ترین خدمات را به افراد ارائه کرد.

۵- افزایش سفارشات آنلاین با شرایط خاص.

یکی دیگر از چالش‌های پیش رو افزایش سفارشاتی است که نیازمند تجهیزات و شرایط خاصی هستند. برای مثال سفارش غذاهای تازه و یا منجمد بصورت آنلاین با تقاضای بیشتری روبرو است و مطمئنا در آینده هم موارد دیگری به سبد سفارشات افراد اضافه خواهد شد. در همین راستا باید تجهیزاتی برای این تغییرات در نظر گرفته شود. در مثال غذاهای منجمد می‌توان از تجهیزات کنترل دما و… در زمان حمل‌و‌نقل نام برد.

۶- آلودگی‌ هوا روبه افزایش است.

در بسیاری از مناطق، رفت و آمد وسایل نقلیه‌ی فرسوده با مجازات‌هایی روبرو می‌شود. این موضوع ممکن است در آینده از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. بنابراین می‌توان نوسازی ناوگان‌ها را یکی از اموری دانست که در آینده باید بیش از پیش به آن اهمیت داد. حتی اگر دورنمای بلندتری را تصور کنیم، قطعا در آینده وسایل نقلیه‌ی الکترونیکی کاملا جای وسایل فعلی را خواهد گرفت.

۷- شخصی سازی خدمات.

یکی از مشکلات فعلی که در زمینه‌ی خدمات حمل‌و‌نقل شهری وجود دارد، عدم شخصی سازی خدمات برای گروهی خاص است. تنوع کسب‌وکارها و نیازهای آنها و تلاش برای پوشش دادن تمام این موارد، میتواند باعث شود که نیازها درست شناخته نشوند و خدمات به صورت عمومی بین تمامی مشتریان تقسیم شود. اگر خدمات و محصولات به طور متمرکز برای بخش خاصی طراحی شوند، قطعا میتوانند رضایت بیشتری را به دنبال داشته باشند.

افزایش درآمد سفیر با استفاده از تجهیزات الوپیک

ناوگان الوپیک با فعالیت حدود ۱۰۰ هزار سفیر توانسته است محدوده‌ی گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار دهد و همکاری‌های میان‌مدت و بلندمدتی را با کسب‌وکارهای بزرگ داشته باشد. سادگی و قابل فهم بودن رابط‌ کاربری الوپیک و همچنین شفافیت کافی در مسیر حمل‌ونقل مرسولات و فراهم کردن شرایط برای ارسال‌های خاص، نقش به سزایی در رضایت مشتری و اطمینان خاطر کاربران در تمام مراحل ارسال داشته است.
ما هم در الوپیک تمام تلاش و نیروی خود را برای برنامه‌ریزی دقیق تر، شناخت بازار و مشتریان، درک بهتر نیازهای ناوگان و در نهایت رضایت هرچه بیشتر شما به کار گرفته‌ایم.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...