شرکت‌های لجستیکی واسط و مساله Last mile delivery

امروز با قرار گرفتن تقاضای مصرف‌کنندگان تجارت الکترونیک در بالاترین مقدار خود، شرکت‌های لجستیکی باید خلاقیت زیادی به خرج دهند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. بیزینس‌های وابسته به شرکت‌های حمل‌ونقل قدیمی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز فزاینده‌ی مشتریان خود باشند. به خصوص اینکه میزان تقاضای مشتریان در روزهای آخر سال شیب افزایشی تندی پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۸، ۹۱% از مردم آمریکا نگران تحویل به موقع هدیه‌ی خود در آخر سال هستند، و ۶۷% آن‌ها به خاطر تجربه‌ی بد سال‌های گذشته و کند بودن سیستم لجستیک، از ارسال هدیه‌ی آخر سال منصرف شده‌اند.

و این دقیقا جایی است که شرکت‌های دلیوری واسط به عنوان طرف سوم می‌توانند وارد عمل شوند و حسابی بدرخشند. در مقایسه با شرکت‌های حمل‌ونقل سنتی، تامین کنندگان طرف سوم به سرعت در حال رشد و تبدیل شدن به یکی از گزینه‌های کاربردی بیزینس‌ها برای بر طرف کردن نیازهایشان هستند.

چالش شرکت‌های لجستیک قدیمی

شرکت‌های حمل و نقل سنتی کار خود را در موقعیتی که برای آن طراحی شده‌اند به بهترین شکل انجام می‌دهند؛ آن‌ها حجم زیادی از بار را برای مسافت‌های طولانی با یک قیمت منطقی و مناسب جابه‌جا می‌کنند. مشکلی که به نظر می‌رسد با گذشت زمان روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود این است که به نظر می‌رسد هزینه‌ی جابه‌جایی بسته‌های در مسافت‌های کوتاه برای شرکت‌های حمل‌ونقل سنتی خیلی زیاد است!

آخرین مرحله حمل کالا یا همان Last mile delivery که باید مرسوله به دست مشتری نهایی برسد، برای شرکت‌های لجستیک قدیمی بسیار دردسر‌ساز و پر هزینه است. چرا که معمولا نیازمند چندین توقف برای تحویل دادن بسته‌های کوچک است که این شرکت‌ها برای چنین کاری طراحی نشده‌اند.

با اینکه خیلی از این شرکت‌های روی پیاده‌سازی تکنولوژی‌های روز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به نظر می‌رسد تغییر به یک بیزینس مدل جدید و انجام Last mile delivery ، کاری سخت و حتی نشدنی است.

آمازون، یک مثال خوب برای Last mile delivery

آمازون به صورت مداوم در حال نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های تازه است تا محصولات خود را در سریع‌ترین و بهترین حالت به دست مشتریانش برساند. آمازون در آخرین برنامه‌ خودش، بر خلاف Amazon Flex که رانندگان مجبور بودند از خودروی شخصی خودشان برای تحویل دادن مرسولات استفاده کنند، تعدادی خودروی ون طراحی شده را اجاره می‌دهد. رانندگان هم نیاز ندارند که تجربه‌ی فعالیت در سیستم حمل‌ونقل را داشته باشند و آمازون خودش مراقب همه چیز هست. همه چیز از جمله بنزین، گازوئیل، یونیفرم، قطعات و همه‌ی تجهیزات جانبی که نبودشان در Amazon Flex نارضایتی‌های زیادی را به وجود آورده بود.

شرکت‌های دلیوری واسط وارد میدان می‌شوند

در حالی که برنامه‌ی جدید آمازون در حال گسترش و تکمیل است، این شرکت‌های دلیوری هستند که به عنوان طرف سوم، برای همکاری با خرده فروشان محلی از مدت‌ها قبل وارد میدان شده بودند. این شرکت‌های واسط که در زمینه‌ی Last mile delivery متخصص و کاربلد شده‌اند، به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهند که بدون ریسک و قبول مسئولیت حمل‌ونقل، به ناوگان و وسائل نقلیه‌ی این شرکت‌ها دسترسی پیدا کنند و از آن استفاده کنند.

برای خرده فروشان کوچک، فرایند تحویل کالا به متشری نهایی و ارسال به موقع آن (Same day delivery) می‌تواند یک مزیت برای رقابت با فروشندگان بزرگ‌تر به حساب بیاید. حدود ۴۷ درصد مشتریان در آمریکا بیان کرده‌اند که در سال گذشته برای دریافت فوری کالا در همان روز حاضر به پرداخت مبالغ بیشتر شده‌اند. بنابراین خرده‌فروشان می‌توانند با دسترسی به رانندگان محلی برای ارسال سفارش‌های خود مزیت رقابتی قدرتمندی نسبت به دیگران پیدا کنند.

الوپیک به کمک شما می‌آید

شرکت‌های دلیوری واسط با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، روز به روز فرایند تحویل به موقع کالا به مشتری نهایی را بهینه‌تر و سریع‌تر می‌کنند. در الوپیک، ما به عنوان پیشگام حمل‌ونقل کالا در ایران تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و دانش تجربی خود، خیال فروشندگان و مشتری‎ها را از ارسال و تحویل سالم و به موقع کالا راحت کنیم. ما باور داریم که اعتماد شما، بخش بزرگی از مدل کسب‌وکار ما را شکل می‌دهد. امکان ثبت سفارش آنلاین، رصد مداوم سفیر الوپیک روی نقشه، اطلاع از تحویل نهایی بسته و… جزو ساده‌ترین خدمات یک سرویس لجستیک به حساب می‌آیند که در الوپیک هم به صورت کامل توسعه پیدا کرده‌اند. اما الوپیک برای جلب رضایت شما به اینها اکتفا نکرده است. ما در الوپیک خدمات اختصاصی و جذابی از جمله امکان زمانبندی ارسال در طول ماه، امکان اضافه کردن عکس مرسوله، الوفروش و الوپست را ارائه داده‌ایم که همه‌ی نیازهای شما را برای یک ارسال بی‌نقص فراهم می‌کند.

همین حالا خدمات الوپیک را امتحان کنید.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...