آشنایی با ارائه خدمات تحویل (Delivery as a Service) + ۱۰ نکته برای انتخاب بهتر

شما هم از آن دسته فروشندگانی هستید که مستقیم با مصرف‌کنندگان در ارتباط است؟ از چه روشی برای رساندن سفارش‌ها به دست مشتریان استفاده می‌کنید؟ میزان رضایت مشتریان از روش‌های تحویل شما چقدر است؟

بسیاری از برندهایی که مستقیم با مصرف‌‌کنندگان خود در ارتباطند (برندهای DTC)، محصولات بسیار عالی ارائه می‌کنند و ایده‌های نوآورانه برای ایجاد تحول در صنعت خود دارند؛ اما وقتی صحبت از ارائه یک تجربه عالی از تحویل به مشتری می‌شود، بیشتر آن‌ها کوتاهی می‌کنند، آن هم در جهان امروز که کسب‌وکارها به سمت تجارت الکترونیک چندکاناله حرکت می‌کنند. خوشبختانه ماجرا دو جهت دارد. گرچه کسب‌وکارها در فرایند تحویل سفارش‌ها دچار ضعف هستند، اما نوآوری‌های صنعت لجستیک مانند ارائه خدمات تحویل به وجود آمده‌امد تا وضعیت را تغییر دهند و به کسب‌وکارها در مسیر بهبود تجربه مشتری کمک کنند.

خدمات تحویل، تحویل به عنوان یک خدمت یا همان Delivery as a Service، یک مدل کسب‌وکار در حوزه خدمات لجستیک است.

در این مطلب، خدمات تحویل را معرفی می‌کنیم و آنچه را که برای شما به ارمغان می‌آورد شرح می‌دهیم. در انتها هم به بررسی راهکارهایی برای بهبود آن می‌پردازیم.

DaaS چیست؟ آشنایی با Delivery as a Service

خدمات تحویل، تحویل به عنوان یک خدمت یا همان Delivery as a Service، یک مدل کسب‌وکار در حوزه خدمات لجستیک است. کسب‌وکارهای دیگر مانند خرده‌فروشان و فعالان حوزه تجارت الکترونیک، از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند تا بدون نیاز به تهیه ناوگان حمل و نقل، استخدام نیروهای مورد نیاز و دردسرهای مدیریت این بخش، به امکانات تحویل مبتنی بر تقاضا دسترسی داشته باشند. ارائه‌دهندگان خدمات تحویل با کمک تکنولوژی و بهینه‌سازی حمل و نقل، رویکردی مشتری‌مدارانه پیش می‌گیرند تا تجربه‌ای سریع و مقرون‌به‌صرفه از تحویل ارائه دهند.

شیوه ارائه خدمات در کسب‌وکارهای مربوط به خدمات تحویل متنوع است. به عنوان مثال برخی از آن‌ها مانند پلتفرم واسطی هستند که کسب‌وکارها را به رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه مختلف (از موتورسواران تا کامیون‌داران) وصل می‌کنند. برخی دیگر در مناطق مختلف ناوگان حمل و نقل و رانندگان خود را دارند و از آن‌ها برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی هم هستند که خدمات جامع لجستیکی را در قالب قراردادهای شراکتی ارائه می‌کنند (۳PL یا Third-Praty Logistics) و خدمات تحویل بخش کوچکی از فعالیت‌های آن‌هاست.

اگر با افراد مختلف درباره شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تحویل صحبت کنید، بارها با یک پرسش واحد روبه‌رو خواهید شد: چرا کسب‌وکارها به استفاده از خدمات تحویل روی آورده‌اند؟ (بیشتر بخوانید: دلایل برون‌سپاری خدمات تحویل)

تقاضا برای خدمات تحویل هرروز بیشتر می‌شود

بهینه‌سازی فرایندها، اولویت اول هر کسب‌وکاری است. از کسب‌وکارهای کوچک خانگی تا سازمان‌های بزرگ، همه به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد خود هستند. در این دوره از تاریخ که تجارت الکترونیک بخش بزرگی از شبکه وسیع تجارت جهانی را شکل می‌دهد، اهمیت مدیریت صحیح و بهینه‌سازی تحویل سفارش‌ها بیشتر از همیشه خود را نشان می‌دهد.

امروزه با رشد تجارت الکترونیک، مدیریت صحیح و بهینه‌سازی تحویل سفارش‌ها بیشتر از همیشه اهمیت دارد.

شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک در جهان مانند آمازون، با تحویل سریع و حتی تحویل در همان روز، نظام پیشین را بر هم زده و سطح انتظارات مشتریان را بالا برده‌اند. بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان در چنین شرایطی وابسته به یک شرکت، یک کشور یا حتی یک قاره نمی‌شود؛ در ایران شاید امکان خرید از آمازون وجود نداشته باشد، اما خبرها به سرعت از طریق اینترنت به دست همه می‌رسد و برخورداری از خدمات سطح بالا برای همه اهمیت پیدا می‌کند. اکنون مصرف‌کنندگان از کسب‌وکارهای کوچک‌تر نیز همین انتظار را دارند.

نظرسنجی مجموعه NielsenIQ گواهی بر این واقعیت است: ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که دوست دارند سفارش‌هایشان را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند. در دوره ۲ ساله تحقیقات، تعداد افرادی که حاضرند ۲ روز یا بیشتر برای دریافت سفارش خود منتظر بمانند به میزان معنی‌داری کاهش یافته است: از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۵۵ درصد در سال ۲۰۲۱.

با این وجود، ارائه تحویل سریع برای اغلب خرده‌فروشان، به خصوص کسب‌وکارهای کوچک، تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل است که خدمات تحویل به یک گزینه مناسب (و در بسیاری از مواقع ضروری) برای کسب‌وکارهایی تبدیل شده که نمی‌توانند به تنهایی دشواری‌های راه‌اندازی یک شبکه لجستیکی کامل و مدیریت و بهینه‌سازی آن را بر عهده بگیرند.

البته یادمان نرود که تقاضا برای خدمات تحویل فقط از سوی کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک نیست. بسیاری از مشتریان کسب‌وکارهای محلی هم دوست دارند که به جای خرید حضوری، محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند. سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، فروشگاه‌های میوه و سبزیجات، قنادی‌ها و بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر می‌توانند با کمک گرفتن از خدمات تحویل محلی، شاهد بهبود معنی‌داری در رونق کسب‌وکارشان باشند.

مجموعه eMarketer در سال ۲۰۲۱ تخمین زد، حدود ۵۱.۳ درصد جمعیت ایالات متحده مواد غذایی خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند و این به معنای نیاز به استفاده از خدمات تحویل محلی است. شاید با شنیدن این آمار به فاصله فرهنگی و تکنولوژیک ایران و آمریکا فکر کنید، اما مطمئن باشید با زندگی‌های شلوغ و پردردسر امروزی، تقاضا در شهرها و کلان‌شهرهای ایران هم چندان کم نیست؛ حتی اگر ارائه‌کنندگان زیادی وجود نداشته باشد. به این ترتیب، جای تعجب نیست که بازار پیک‌ها و تحویل محلی در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

با پاسخ دادن به پرسش‌های مربوط به تقاضای موجود برای خدمات تحویل، پرسش‌های بعدی در رابطه با جزئیات این خدمات خواهد بود.

ارائه‌دهندگان خدمات تحویل دقیقا چه امکاناتی برای شما فراهم می‌کنند؟

ارائه‌دهندگان DaaS در رویارویی با دردسرهای مربوط به تحویل سفارش‌ها به شما کمک می‌کنند، به خصوص از لحاظ مدیریت لجستیک و هزینه‌ها. ما در این بخش به بررسی دو امکان اصلی پرداخته‌ایم که ارائه‌دهندگان خدمات تحویل برای خرده‌فروشان و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فراهم می‌کنند.

تحویل مبتنی بر تقاضا (On-Demand Delivery) چیست؟

تحویل مبتنی بر تقاضا (On-Demand Delivery)

در دنیای امروز که قدرت در دست مصرف‌کنندگان است و به طور مداوم در جست‌وجوی راحتی بیشتر هستند، تحویل مبتنی بر تقاضا دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است.

منظور از تحویل مبتنی بر تقاضا، فرایندی است که در آن مشتریان زمان و مکان تحویل سفارش‌های خود را انتخاب می‌کنند و این معمولا به معنای تحویل سفارش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن برای برآورده کردن انتظارات مشتری است.

برای بسیاری از کسب‌وکارها، به‌ویژه استارت‌آپ‌ها و خرده‌فروشی‌های کوچک‌، تحویل مبتنی بر تقاضا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ زیرا تعداد عناصر درگیر بسیار زیاد است و هرکدام به نوعی درحرکت‌اند. این شرکت‌ها برای ارائه خدمات مناسب باید شریک‌های مناسب برای حمل و نقل را پیدا کنند، با آن‌ها درباره هزینه‌ها مذاکره کنند، به فرایند آماده‌سازی و بسته‌بندی سفارش‌ها رسیدگی کنند و در نهایت هم به برنامه‌ریزی مسیرها و هماهنگی بین اجزای مختلف فرایند حمل و نقل بپردازند. البته که نظارت بر کارکنان و آموزش آن‌ها به منظور رسیدن به بهترین کیفیت در یکی از مهم‌ترین نقاط تماس با مشتری هم نباید فراموش شود.

همچنین برخی شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند که به جای همکاری با شرکت‌های دیگر برای داشتن دسترسی به وسایل نقلیه، ناوگان حمل و نقل اختصاصی خود و را داشته باشند و این یعنی چند برابر شدن پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها در مدیریت فرایند کلی تحویل. با توجه به زمان و سرمایه عظیمی که برای انجام این فعالیت‌ها نیاز است، به سادگی باید گفت که ارائه تحویل مبتنی بر تقاضا برای برخی از کسب‌وکارها به تنهایی ممکن نیست.

ارائه‌دهندگان خدمات تحویل با ایجاد امکان ارائه تحویل مبتنی بر تقاضا بدون نیاز به استخدام و مدیریت شبکه لجستیک و تحویل، به کسب‌وکارها در برطرف کردن این چالش بزرگ کمک می‌کنند. آن‌ها با تحویل گرفتن سفارش‌های آماده ارسال و تکمیل لست مایل دلیوری، به نیابت از کسب‌وکار به فرایند ارسال و تحویل سفارش‌ها رسیدگی می‌کنند. البته این در صورتی است که فقط برای تحویل به مشتری کمک بگیرید.

در شراکت با ارائه‌دهندگان خدمات جامع لجستیکی، بسیاری اوقات تمام فرایند آماده‌سازی سفارش (جمع‌آوری محصولات، بسته‌بندی، هماهنگی‌های ارسال و تحویل نهایی) به عهده آن‌ها خواهد بود.

ورود مقرون به صرفه به بازارهای محلی تحویل غذا

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، دوران امروز دوران اقتصاد راحتی است. اگر با صاحبان رستوران‌هایی که چند سال از آغاز فعالیت آن‌ها می‌گذرد صحبت کنید (یا خودتان در چنین شرایطی باشید)، می‌بینید که میزان سفارش‌های بیرون‌بر روزبه‌روز افزایش می‌یابد. با این حال، صحبت از برآورده کردن این تقاضا بسیار آسان‌تر از انجام آن است. در عمل عناصر مختلفی دخیل می‌شوند که رسیدگی به آن‌ها می‌تواند هزینه‌های زیادی برای کسب‌وکار در بر داشته باشد. استخدام رانندگان، تهیه وسایل نقلیه مورد نیاز و نگه‌داری از آن‌ها بخشی از این هزینه‌ها هستند. همچنین گاهی کسب‌وکار مجبور به تهیه امکانات بیشتر می‌شود که مساوی دردسرهای بیشتر است؛ مثلا رستورانی که در منطقه شلوغ شهر قرار دارد، باید فضایی به عنوان پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها و خودروهای حمل غذا در نظر بگیرد.

ارائه‌دهندگان DaaS به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند و در عین حال به رستوران‌ها امکان تحویل غذای بیرون‌بر در منطقه را می‌دهند. با استفاده از خدمات تحویل، رستوران‌ها می‌توانند تقاضای مشتریان خود را بدون متحمل شدن هزینه‌های سربار استخدام رانندگان یا نگه‌داری از وسایل نقلیه، برآورده کنند. این یعنی روشی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش فروش در بازارهای محلی بدون نیاز به کار بیشتر.

اگر پس از خواندن این مطالب به این نتیجه رسیدید که شما هم می‌توانید برای بهبود رضایت مشتریان خود از یک ارائه‌دهنده خدمات تحویل کمک بگیرید، به نکاتی که برای انتخاب بهترین گزینه برای همکاری مهم هستند توجه کنید.

چگونه بهترین ارائه‌دهنده خدمات تحویل را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید؟

۱۰ نکته برای انتخاب بهترین ارائه‌دهنده خدمات تحویل

انتخاب ارائه‌کننده خدمات تحویل ممکن است تصمیم نسبتا بی‌اهمیتی به نظر برسد، اما مطمئن باشید این‌طور نیست! کوچک‌ترین حد تعامل با مشتری بر اعتبار کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد. مشتری از شما خرید کرده و کسی جز شما را نمی‌شناسد، بنابراین لحظه تحویل سفارش زمانی است که مشتری ارتباط مستقیم با کسب‌وکار شما را تجربه می‌کند. تحویل غیر حرفه‌ای یا غیر قابل اعتماد آسیب‌های بی‌شماری به احساس مشتریان نسبت به شما وارد می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان قابل اعتماد و حرفه‌ای به نظر برسد، انتخاب همکار مناسب برای مدیریت نیازهای ارسال و تحویل بسیار مهم است. اما چطور باید بهترین گزینه برای شراکت را انتخاب کنیم؟ در ادامه شرح نکاتی را می‌خوانید که در این راه به کمک شما می‌آیند.

۱. سرعت

این شاید یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین عوامل تصمیم‌گیری هنگام انتخاب بین ارائه‌دهندگان خدمات تحویل باشد. سرعت تحویل برای بسیاری از کسب‌وکارها یک موضوع حیاتی است. حتی اگر به طور معمول در کسب‌وکار خود با زمان‌بندی به مشکل نخورده باشید، هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است نیاز به عجله در تحویل پیدا کنید. بنابراین به میانگین زمان تحویل هر شرکت و این‌که با چه محدوده سرعتی می‌توانند تحویل را به انجام برسانند، توجه کنید. برخی ممکن است فقط خدمات تحویل در زمان استاندارد و تحویل سریع داشته باشند، در حالی که برخی دیگر طیف گسترده‌ای از سرعت‌های تحویل را متناسب با هر نیاز شما ارائه می‌کنند.

۲. نواحی تحت پوشش

اگر کسب‌وکار شما سفارش‌هایی برای تحویل به نقاط مختلف در سراسر کشور می‌پذیرد، باید بدانید آیا ارائه‌دهنده خدمات تحویل شما می‌تواند این سفارش‌ها را به مقصد برساند یا نه. اگر دامنه فروش شما به خارج از کشور هم می‌رسد، باید سرویس تحویلی را انتخاب کنید که بتوانید بدون دردسر زیاد هم تحویل داخلی و هم تحویل بین‌المللی را به انجام برساند.

۳. سیاست حفاظت از بسته‌ها

اگر فروشنده اقلام ظریف، محصولات شکستنی یا محصولاتی که باید در شرایط خاصی به دست مشتری برسد هستید، نحوه رسیدگی پیک شما به بسته‌ها اهمیت زیادی دارد. همیشه داستان‌های ترسناکی می‌شنویم از پیک‌هایی که اقلام شکننده را به اطراف پرتاب می‌کنند، آن‌ها را شکسته تحویل می‌دهند یا برای کاهش هزینه‌ها چند بار وسیله نقلیه را عوض می‌کنند و خطر آسیب‌دیدگی محصولات درون بسته‌ها را افزایش می‌دهند.

هنگام انتخاب، مطمئن شوید که با آن‌ها درباره نحوه مراقبت از بسته‌هایتان صحبت کرده‌اید و با هم هم‌نظر هستید. از خواندن نظرات مشتریان دیگر و به خصوص مشتریان سابق هم غافل نشوید؛ اینجا جایی است که صادقانه‌ترین اطلاعات را دریافت می‌کنید.

۴. تجربه

بررسی این که شرکت ارائه‌دهنده چه مدت است که در این بازار حضور دارد و چقدر تجربه دارد به ضررتان نخواهد بود. در حالت ایده‌آل، بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که به خوبی در این بازار جا افتاده و با کسب‌وکارهای مشابه شما همکاری کرده است. آن‌ها نه‌تنها می‌توانند خدمات خوبی به شما ارائه دهند، بلکه می‌توانند در مورد بهترین شیوه‌ها برای انجام کار و بهبود فرآیند تحویل نیز توصیه‌های برای شما داشته باشند.

سرویسی را برای تحویل سفارش‌های خود انتخاب کنید که به خوبی در این بازار جا افتاده و با کسب‌وکارهای مشابه شما همکاری کرده است. آن‌ها نه‌تنها می‌توانند خدمات خوبی به شما ارائه دهند، بلکه می‌توانند در مورد بهترین شیوه‌ها برای انجام کار و بهبود فرآیند تحویل نیز توصیه‌های برای شما داشته باشند.

۵. جلوه ظاهری

مشتریان شما بر اساس آنچه می‌بینند، تصوری از کسب‌وکار شما پیدا می‌کنند.

در یک کسب‌وکار آنلاین مرحله تحویل تقریبا تنها نقطه تماس حضوری و مستقیم میان شما و مشتریانتان است و تحویل‌دهنده به نوعی سفیر برند شما نزد آن‌ها خواهد بود.

بنابراین این‌که شرکت مورد نظر چقدر به ظاهر وسایل نقلیه و پیک‌هایش توجه می‌کند، نکته مهمی است که باید در نظر گرفت.

۶. انعطاف‌پذیری

آیا شرکت تحویل‌دهنده حاضر است با شما همکاری کند و شرایط خود را مطابق با نیازهایتان تنظیم کند یا قرار است تنها به عنوان یک سرویس ثابت و مشخص بدون امکان تغییر عمل کند؟ اگر کسب‌وکار شما الزامات خاصی دارد یا ممکن است در برخی موارد نیاز به تحویل سریع‌تر از حالت معمول داشته باشد، باید بدانید که ارائه‌دهنده خدمات تحویل می‌تواند این موارد را برآورده کند یا نه.

۷. تنوع خدمات

آیا با شرکتی مذاکره می‌کنید که فقط می‌تواند جعبه‌ها را از نقطه الف به نقطه ب جابه‌جا کند، یا چیز بیشتری هم برای ارائه دارد؟ بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات تحویل می‌توانند طیفی از امکانات متنوع را در اختیار شما قرار دهند، از بسته‌بندی و برچسب‌گذاری گرفته تا مدیریت انبار و خدمات لجستیک سطح بالا. شاید بسیاری از از این کارها را خودتان انجام دهید یا اصلا هیچ‌کدام را انجام ندهید؛ در هر صورت ممکن است متوجه شوید که برون‌سپاری می‌تواند به ساده‌سازی فرآیندهای شما کمک کند.

۸. امکان ردیابی و پیگیری

چقدر برایتان مهم است که در هر لحظه بدانید بسته‌های شما دقیقا کجا هستند؟ آیا قصد دارید بسته‌ها را به آن‌ها تحویل دهید و هرگز از سفری که طی کرده‌اند مطلع نشوید؟ یا ترجیح می‌دهید پیک شما قابلیت ردیابی جامع و دقیقی ارائه دهد تا با هر بار به‌روزرسانی بتوانید ببینید که هر بسته دقیقا کجاست؟

۹. خدمات مشتریان

شریکی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی از طریق تلفن یا پیام‌رسان‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید و گفت‌وگو کردن با آن‌ها برایتان لذت‌بخش باشد، نه عذاب‌آور. یکی از مزیت‌های همکاری با شرکت‌های کوچک‌تر، وجود نقاط تماس کمتر است؛ اغلب می‌توانید به راحتی و به طور مستقیم با مالک یا مدیران اصلی صحبت کنید. همچنین خوب است بدانید که آیا رانندگان هنگام بارگیری یا تخلیه بسته‌ها کمک می‌کنند یا نه.

۱۰. قیمت

اگرچه ممکن است قیمت اولین چیزی باشد که در نظر می‌گیرید، اما به عمد آن را آخر فهرست آورده‌ایم. قدیمی‌ها می‌گویند هرچقدر پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید! و این مَثل درباره هر کسب‌وکاری صادق است. در مقابل وسوسه همکاری با ارزان‌ترین گزینه موجود مقاومت کنید، چرا که بسیاری اوقات ارزان‌ترین‌ها کیفیت دلخواه را نخواهند داشت. مراقب هزینه‌های اضافی پنهان یا دلایل دیگری که باعث پایین آمدن قیمت می‌شوند، باشید و به سراغ بهترین گزینه برای کسب‌و‌کار بروید، نه ارزان‌ترین.

الوپیک چگونه به شما در ارائه خدمات تحویل کمک می‌کند؟

الوپیک چگونه به شما دراین مسیرکمک خواهد کرد؟

الوپیک با ویژگی‌ها و مزایای متنوعی که دارد، می‌تواند انواع مختلفی از خدمات پیک مانند تحویل در برابر نقاضا، تحویل در همان روز، تحویل در روز بعد و … را ارائه دهد. مهم‌ترین این ویژگی‌ها و مزایا عبارتند از:

سرویس‌های متنوع

ممکن است شما کالاها و سفارش‌های متفاوتی برای فروش و ارسال داشته باشید از محصولات کوچک گرفته تا محصولات بسیار بزرگ! شاید شما الوپیک را فقط با سرویس پیک موتوری آنلاین می‌شناختید؛ اما سرویس‌های کاربردی دیگری هم مانند الووانت، الوپست و الوفروش برای کمک به شما وجود دارد. همچنین سرویس ارسال انبوه هم راه حل مناسبی برای ارسال سفارش‌های با تعداد بالای شما است.

ارسال زمان‌بندی‌شده

الوپیک مراقب وقت شماست چون وقت طلاست! اگر برای فردا یا چند روز آینده به پیک نیاز دارید، می‌توانید از حالا درخواست زمان‌بندی‌شده ارسال کرده و پیک را برای تاریخ و زمان مورد نظر خود، رزرو کنید.

ارسال درخواست‌های هم‌زمان

اگر صاحب یک کسب‌وکار باشید احتمالا باید روزانه چندین بسته بفرستید. الوپیک نیاز شما را قبلا بررسی کرده است و امکان ارسال چندین درخواست هم‌زمان را در اپلیکیشن فراهم کرده تا شما بتوانید به هر تعدادی که نیاز دارید، ارسال کنید.

ردیابی آنلاین

هیچ چیز به اندازه یک ارسال به موقع مشتریان شما را راضی نمی‌کند. مشتریان شما دوست دارند بدانند که بسته آن‌ها چه زمانی به دستشان می‌رسد. شما می‌توانید به راحتی اطلاعات ردیابی پیک را با مشتری خود به اشتراک بگذارید تا او هم بتواند پیک را به صورت آنلاین روی نقشه رصد کند.

سرویس API

سرویس API الوپیک مخصوص کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین است. با استفاده از سرویس API الوپیک دیگر نیاز نیست آدرس مبدا و مقصد را برای ثبت درخواست ارسال وارد کنید. با ثبت اطلاعات مبدا و مقصد در وب‌سایت توسط کاربر شما در زمان خرید، این اطلاعات به الوپیک منتقل می‌شود و درخواست ارسال به صورت اتوماتیک و یا دستی ارسال می‌شود.

دانلود اپلیکیشن الوپیک

یک DaaS خوب، راه حلی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکار خواهد بود.

از ابتدا تا اینجا، گفتیم که مشتریان امروزی انتظارات بسیاری از کسب‌وکارها دارند و به این سادگی از انتظارات خود کوتاه نمی‌آیند؛ اگر احساس کنند آنچه می‌خواهند برایشان فراهم نمی‌کنید، به سادگی شما را ترک می‌کنند . به سراغ دیگری می‌روند. اما این موضوع جنبه مثبتی هم دارد، اگر بتوانید خدمات باکیفیت ارائه کنید، وفاداری و توصیه مشتریان را به دست خواهید آورد.

تحویل نقطه برخورد مستقیم مشتریان با برند شماست اما سامان‌دهی و رسیدگی به فرایند تحویل دشواری‌ها و هزینه‌هایی دارد که شاید هر کسب‌وکاری نتواند به راحتی از پسشان برآید. اینجاست که نقش ارائه‌دهندگان خدمات تحویل یا Delivery as a Service اهمیت پیدا می‌کند. همکاری با یک کسب‌وکار باتجربه می‌تواند دردسرها را از سر شما باز کند.

دیدگاه ها

avatar

هرآن‌چیزی که باید از دراپ شیپینگ (Dropshipping) بدانید: تعریف، مزایا و معایب، مثال‌ها و …

آیا تاکنون به راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فکر کرده‌اید؟ چه موانعی شما را از این کار منصرف کرده است؟ اغلب سرمایه اندک، نداشتن یک محصول ویژه برای فروش و عدم وجود زمان کافی مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد را از...

الونومیک؛ راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع، و قابل اعتماد ارسال مرسوله‌های شما: سرویس‌ تحویل در همان روز (Same-Day Delivery) و تحویل در روز بعد (Next-Day Delivery)

به دست آوردن مشتری  یک کار دشوار و حفظ او حتی سخت‌تر است. بنابراین برای ماندن در یک بازار رقابتی، باید برای جلب رضایت مشتریان خود ایده‌های جالب توجهی داشته باشید. ارائه حمل و نقل خوب و تجربه تحویل عالی...